خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نورعلی تابنده:‌ کربلا همه را به آن ماهیتی که دارند رسانید

دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی صبح شنبه در جمع دراویش در سخنانی با عنوان «نظر بر جمال دوست» با اشاره به آیات قرآنی و اشعار عرفانی از سعدی و ابوسعید ابوالخیر، به وقایع تاریخ اسلام از جمله داستان جوان نصرانی در روز عاشورا و انتخاب راه درست با دیدن امام حسین ع اشاره کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از کانال تلگرامی این جریان، مزار سلطانی، وی گفت: خداوند در همه حال نظر دارد به همه. این را مطمئن باشید گاهی اوقات یا این نظر خیلی بُرّنده است یا ما خیلی به اصطلاح پوست کلفتیم که احساس نمی‌کنیم. هر روز صبح نظر بر جمال دوست … داریم منتها از طرف ما یعنی بندگان نظر بر جمال دوست را، چیزی از آن نمی‌فهمیم. نظر را می‌کنیم، خود او را باید ببینیم، زمانیکه هر روز احساس می‌کنیم. ظرفیت اینها، ظرفیت هر کس گنجایش او در مقابل … در مقابل داده‌ها چقدر است. این با خداوند است.

تابنده افزود: سنگهای معدنی در کوهها، نگاه کنید سنگ معدنی، فرض کنید معادن فیروزه و عقیق، آنها تمام مدت زندگیشان در استراحت هستند فقط یک لحظاتی هست که آن لحظات نگاهشان کنند و همان نگاه موجب … و هیجان ایجاد می‌کند. اما فوری نیست بلکه این نظر که ما می‌گوییم مدتی بر روی سنگ کان اثر میکند تا آن سنگ را در مقابل خودش نرم می‌کند یعنی سنگی که همان اوایل چیز خاصی نبود یک سنگ دیگری نظری بر آن انداخته بود ولی بعد از مدتی این سنگ در اثر آن نظر تبدیل به دُرّی شد، سنگ گرانبهایی شد. هستند انسانهایی، که از خود ناامیدند و خود را بحساب نمی‌آورند همین ها هم باید منتظر آن نظر باشند بنابراین نمی‌تواند توقع داشت که در همان لحظه یا در مدت کوتاهی برآورده بشود. این درگه ما درگه نومیدی نیست / صد بار اگر توبه شکستی باز آ.

او ادامه داد: همه کسانی که حتی نسبت به نظر خودشان بدبین هستند یعنی نسبت به خویش بدبین هستند و خود را لایق هیچگونه استفاده‌ای (نمی‌دانند )، همینها هم یک لیاقتی و یک کاری اندک و کوچک دارند که خودبخود پرورش می‌یابد. یکی از خصوصیات وقایع کربلا و بزرگواری امام حسین (ع) در همین است که همه را به آن ماهیتی که دارند رسانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا