خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاریخ‌سازی داور زن: اولین قضاوت در جام ملت‌ها!

سایت ورزش 3 نوشت: یوشیمی یاماشیتا، داور ژاپنی، قضاوت دیدار دو تیم استرالیا و هند را برعهده خواهد داشت.

تاریخ‌سازی داور زن: اولین قضاوت در جام ملت‌ها!

جام ملت‌های آسیای 2024 قرار است از امروز با برگزاری بازی افتاحیه بین تیم ملی قطر به عنوان میزبان و مدافع عنوان قهرمانی و تیم ملی لبنان آغاز شود.

کنفدارسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد برای اولین بار در این مسابقات از یک داور زن ژاپنی استفاده کند که یوشیمی یاماشیتا نام دارد و این موضوع مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان قرار گرفته بود.

حالا با اعلام برنامه بازی‌ها و داوری‌ها مشخص شده است که یاماشیتا قرار است بازی تیم ملی استرالیا برابر تیم ملی هند که روز شنبه برگزار خواهد شد و اولین بازی دو تیم در مرحله گروهی است را سوت بزند. 

1977675

او در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره تجربه حضورش در قطر اظهار داشت: «من تنها زن حاضر در این رقابت‌ها برای داوری هستم و ما کسانی هستیم که باید نشان دهیم توانایی انجام این کار را داریم. امید ما این است که این روند را به نسل بعدی بسپاریم، پس باید با تمام وجود برای محقق شدن این هدف تلاش کنیم.»

کمک داوران او هم قرار است داوران زن ژاپنی به نام ماکوتو بوزونو و نائومی تشیروگی باشد. آنها پیش از این در المپیک 2020 توکیو و جام جهانی زنان 2023 هم سوت زده بودند و حالا قرار است نام‌شان را برای همیشه در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم ثبت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا