خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس‌جمهور عراق: نیروهای خارجی به خواست دولت در عراق هستند

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق گفت: نیروها طبق خواست دولت عراق حضور دارند و نقش مهمی در حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم و تحقق پیروزی داشته‌اند و مأموریت آنها آموزش و توانمند کردن نیروهای ما و توسعه توان ما در جنگ علیه تروریسم است نه مأموریتی دیگر.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری عراقی واع، «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد: نیروهای خارجی در کشورش، مأموریتشان، توانمند کردن نیروهای عراقی است.

وی در جریان نشستی با نمایندگان رسانه‌های دولتی و محلی در بغداد، گفت: اجماع ملی درباره ضرورت عدم وجود پایگاه‌ها یا نیروهای رزمی خارجی در عراق وجود دارد و این توافق ملی پابرجاست.

رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد: ولی در نهایت این مبتنی بر دیدگاه امنیتی عراق است و به موضع دولت عراق و فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق درباره نیاز ما به این مستشاران و آموزش‌دهندگان، بستگی دارد تا این اساس تصمیم‌گیری باشد نه موضوع دیگر.

صالح تأکید کرد: این نیروها طبق خواست دولت عراق حضور دارند و نقش مهمی در حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم و تحقق پیروزی داشته‌اند و مأموریت آنها آموزش و توانمند کردن نیروهای ما و توسعه توان ما در جنگ علیه تروریسم است نه مأموریتی دیگر.

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت: عراق باید در زمان حاضر نقش مهمی در منطقه ایفا کند. ما نمی‌خواهیم که بخشی از سیاست محوربندی‌ها باشیم. ما خواستار این هستیم که از درگیری‌های بیهوده‌ای که در منطقه جریان دارد، فاصله بگیریم.

برهم صالح افزود: من می‌خواهم عراقی‌ها اطمینان داشته باشند که گفتمان در کشورهای حوزه خلیج فارس، در تهران، در عربستان، در مصر، در فرانسه، در ایتالیا و با آمریکایی‌ها، گفتمان و منطق واحدی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا