خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توبیخ مجری برای فرار از مسئولیت

ایرناپلاس در متنی با عنوان «تداوم «سناریوی» تخریب دولت؛ توبیخ مجری برای فرار از مسئولیت» نوشت:

در آخرین روزهای فعالیت دولت دوازدهم، بار دیگر سناریونویسان نفوذی در رسانه «ملی» دست به کار شدند و تلاش کردند با قربانی کردن یک مجری جوان، اهداف خود را دنبال کنند؛ غافل از آنکه حتی مخاطبان معمولی صداوسیما هم باور نمی‌کنند فضا برای طرح نظرهای شخصی مجریان و گویندگان فراهم باشد و آنچه روی آنتن می‌رود بدون هماهنگی قبلی و برنامه‌ریزی پیشینی مدیران و سیاستگذاران این رسانه باشد.

به این تعبیر بی‌حرمتی، تحریک احساسات مردم و حتی تهییج افکار عمومی از طریق صداوسیمای ملی به غلیان و آشوب و حتی کف خیابان ریختن انجام و سپس اعلام می شود که بله، یک مجری سر خود و بدون هماهنگی با سردبیر مطالبی را از روی احساسات بیان کرده و البته توبیخ شده است.

به گزارش ایرناپلاس، در چند روز اخیر ویدئویی از سخنان عجیب خانم جوانی به عنوان «مجری» یکی از برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی در فضای مجازی انتشار یافته که وظیفه «اجرای» روند دنباله‌دار تخریب دولت و سیاه‌نمایی علیه مدیران اجرایی نظام را برعهده دارد و در انتقاد به دولت و کنایه به رئیس جمهوری، سخنانی موهن به زبان می‌آورد و حتی از دولت قانونی کشور می‌خواهد که زودتر مسئولیت را «تحویل دهد» و … .

آنچه موضوع را جالب‌تر می‌کند این است که ظاهرا آش آنقدر شور شده بود که در حرکتی نمایشی، مدیران برنامه یادشده، مدعی توبیخ مجری به دلیل «عدم هماهنگی» با سردبیر برنامه می‌شوند و تلاش می‌کنند خود را پشت این‌گونه بازی‌ها پنهان کنند!
واقعیت اینکه بخشی از رسانه ملی در اختیار کسانی است که همه هشت سال گذشته را علیه دولت روحانی برنامه ساختند، اهانت کردند و با «سیاه‌نمایی حداکثری»، نقش مکملی برای فشار حداکثری دشمنان این مرز و بوم بعهده داشتند و گاهی چنان خط قرمزهای مصالح ملی را کمرنگ کردند که ناگزیر شدند به صورتی مضحک، از زیر مسئولیت آن شانه خالی کنند.

نفوذی‌های لانه کرده در رسانه رسمی و ملی نظام جمهوری اسلامی، چنان پنجه بر چهره دولت تدبیر و امید کشیده‌اند که هر ناظر بی‌طرفی را ناخودآگاه به این پرسش رسانده‌اند که سهم منافع و مصالح ملی و کلان کشور در صداوسیما چیست و با چه رویکردی چنین برنامه‌هایی تدارک و از آنتن رسمی پخش می‌شود؟
در هشت سال گذشته، دوره‌های استثنایی از حیات این کشور، همراه شده است با شدیدترین جنگ اقتصادی و روانی دشمنان کینه‌توز ملت که تاب‌آوری زیر هر کدام از آنها از هنرهای مدبرانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است و بدون شک در تاریخ معاصر ثبت خواهد شد.

صاحب‌نظران به خوبی می‌دانند اگر سیاست مسئولانه و دیپلماسی هوشمندانه دولت نبود، چه خطرهای بزرگی در عرصه بین‌الملل برای ایران پدید می‌آمد و چه هزینه‌های گزافی بر کشور و مردم وارد می‌شد؛ اما آنچه این روند را استثنایی می‌کند فشارهای مضاعف برخی افراطیون داخلی همراستا با آمریکا و صهیونیسم جهانی بوده است که تا توانست چوب لای چرخ دولت مستقر قانونی گذاشت و هر از چند گاهی نمود رسانه‌ای آن آشکار شد؛ گاه در فضای مجازی، گاه در رسانه‌های نوشتاری و گاه در برخی برنامه‌های رادویی و تلویزیونی.

هنوز مدتی از فشار سنگین تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی نگذشته بود که مصیبت کرونا و پیامدهایش آغاز شد و همه ساحت‌های کشور را دربرگرفت؛ از مشکلات معیشتی و شغلی تا هزینه‌های گزاف بهداشتی، درمانی، اجتماعی و روانشناختی؛ اما آنچه تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر دولت را در جلسه‌های شبانه‌روزی ستادهای ملی و منطقه‌ای مقابله با کرونا و جلسه‌های هماهنگی اقتصادی، هدف می‌گرفت تلاش‌های مشکوک برخی برنامه‌سازان رخنه کرده در صداویماست که به جای همراهی با دولت و ملت، نمک بر زخم مردم پاشیدند ومی‌پاشند و روایتی حیرت‌آور آفریدند از تقابل کور با دولت منتخب مردم و تخریب هدفمند قوه مجریه و مسئولانش، بی‌آنکه حتی یکبار هم نیم نگاهی شود به حجم عظیم افتتاح‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، حمل‌ونقل و اشتغال‌آفرینی.

در سال‌های اخیر چه بسیار افراد دلسوز و صاحب‌نظری که هشدار دادند و تحلیل کردند که این روند تقابلی با دولتی که سرمایه آرای ۲۴ میلیونی را همراه دارد، تنها به زیان قوه مجریه تمام نخواهد شد و دامن کل کشور و مصالح سرزمینی ما را خواهد گرفت و لازم است متوقف و تصحیح شود؛ تندروها اما نه تنها وقعی ننهادند و گوش شنوایی نداشتند، بلکه بر تنوع اقدامات خود افزودند.

یکبار برنامه مستند ساختند، بار دیگر سریال تلویزیونی پخش کردند، زمانی سخنرانی روی آنتن بردند، گاه از «مدعوین» برنامه مایه گذاشتند و این بار یک مجری جوان را «مجری» تخریب دولت کردند! غافل از آنکه هر مخاطب معمولی به خوبی می‌داند در صداوسیما هرگز فضا برای طرح نظرهای شخصی مجریان و گویندگان فراهم نیست و آنچه روی آنتن می‌رود تماما با هماهنگی قبلی و برنامه‌ریزی پیشینی مدیران و سیاستگذاران این رسانه است.
از سوی دیگر در شرایطی که ذهن و انرژی مسئولان ارشد کشور مشغول تدبیر مذاکرات احیای برجام و برخی مشکلات مهم مانند تامین برق و آب و نان مردم است، سخنانی از تلویزیون رسمی پخش می‌شود که فراتر از جنبه‌های دیگر، به جای آرامش بخشی به افکار عمومی، تشویق به تشویش و تهییج به ناامنی کرده و بهانه آن عدم فعالیت و تلاش دولت عنوان می‌شود!

موضوعی که بی‌توجهی به پیامدهای امنیتی و خطرناک آن به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی و توجیه نیست و با مصالح عالی نظام مرتبط است و از سوی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز به آن اشاره و توصیف شده است: «تخریب‌هایی که البته با دروغ هم آمیخته شده و این روزها نه فقط در فضای مجازی که در کمال تاسف روی آنتن صداوسیما نیز شاهد آن هستیم»!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا