خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چمران: برخی افراد معرفی‌شده بسیار دور از جایگاه شهرداری هستند

مهدی چمران، عضو ششمین دوره‌ی شورای شهر تهران گفت: معتقد هستم که برخی از افراد معرفی‌شده ازسوی اعضای شورا بسیار دور از جایگاه شهرداری هستند و درعین‌حال برخی بسیار مناسب، نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ‌کدام از افراد منتخب نیستند و صرفا معرفی شده‌اند. همه این افراد و سوابق و شرایط‌شان بررسی خواهد شد و هرکسی وارد لیست نهایی نخواهد شد.

به نوشته‌ی صبح نو، چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعدد گزینه‌های تصدی جایگاه شهرداری تهران گفت: هنوز چیزی مشخص نیست. همچنان در حال بررسی گزینه اصلح هستیم. مصاحبه‌ها و بررسی‌ها در حال انجام است و امیدواریم کارها به‌موقع انجام شود. زمان بسیار فشرده است ولی باید این کار بادقت انجام شود. کاری که شروع کرده‌ایم با همت اعضای منتخب شورا به‌موقع انجام خواهد شد.

رییس سابق شورای شهر تهران درباره دلیل تعدد افراد در لیست شهردار تهران هم توضیح داد: هیچ‌گونه محدودیت و نظر گزینشی در انتخاب افراد لیست اولیه نبوده و نخواهد بود. حتی برای انتخاب شهردار از مردم درخواست کرده‌ایم نظرشان را اعلام کنند و از این طریق هم بار دیگر از شهروندان تهرانی می‌خواهیم نظرشان را درباره شهردارشان اعلام کنند. نظر مردم برای مسند شهرداری بسیار اهمیت دارد. چون باید فردی باشد که برای این شهر مناسب باشد و بتواند شهر را آنطور که مردمش می‌خواهند اداره کند.

وی افزود: من هم معتقد هستم که برخی از افراد معرفی‌شده ازسوی اعضای شورا بسیار دور از جایگاه شهرداری هستند و درعین‌حال برخی بسیار مناسب، نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ‌کدام از افراد منتخب نیستند و صرفا معرفی شده‌اند. همه این افراد و سوابق و شرایط‌شان بررسی خواهد شد و هرکسی وارد لیست نهایی نخواهد شد.

چمران با بیان اینکه 10 شاخص اصلی برای انتخاب شهردار در نظر داریم، اضافه کرد: روز سه‌شنبه احتمال دارد در این 10 شاخص بازنگری انجام شود. بررسی درباره شهردار تهران کارشناسی‌شده پیش خواهد رفت چون شهردار جایگاه بسیار مهم و تعیین‌کننده در شهر دارد.

عضو منتخب شورای شهر تهران در ادامه درباره شاخص‌های اصلی انتخاب شهردار گفت: 10شاخص شورای ششم برای انتخاب شهردار جدید تهران، قوت تفکر و عمل انقلابی با روحیه جهادی، فهم اقتصادی و توانمندی در تامین منابع مالی شهر، ساده‌زیست و پاکدست، برخوردار از روحیه مبارزه با فساد و فاقد تعارض منافع، مراقبت نسبت‌به اطرافیان و منتسبان و عدالت‌محور، آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرایندهای مدیریت شهری و شناخت تهران و مسلط بر نظام مسائل شهر تهران باشد.

وی تاکید کرد: همچنین شهردار باید سابقه و تجربه مدیریتی موفق (اجرای پروژه‌های مهم و موفق)، توانایی اجماع‌سازی (قدرت مذاکره و تعامل با مجلس، دولت و سایر نهادها، ‌توانایی کارکردن با سلایق متنوع، اجماع سیاسی کلان، دارای رویکرد تحول‌گرا و جوان‌گرا و شناخت و نگاه فرهنگی- اجتماعی، قابلیت رهبری و توانایی تشکیل تیم قوی و شبکه کاری منسجم و توان به‌کارگیری بدنه شهرداری و مدیران جوان، قابلیت ایجاد تعاملات اجتماعی و ارتقای مشارکت مردمی و روحیه مردمی و میزان هماهنگی و همسویی با مصوبات شورای شهر منتخب را داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا