خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع از مصباح و یادآوری ضرورت دفاع از هاشمی | غلامرضا بنی‌اسدی

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «دفاع از مرحوم مصباح و یادآوری ضرورت دفاع از مرحوم هاشمی» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، به بهانه‌ی یادداشتی از حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان نوشت:

«ایشان بعد از قیام ۱۵ خرداد و در اوج خفقان رژیم طاغوت، به‌اتفاق آقای هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر نشریه‌ی مخفی و انقلابی بعثت را منتشر می‌کردند و پس از آن تقریباً به تنهایی نشریه‌ی مخفی انتقام را با سمت و سوی مبارزه با استبداد و استکبار منتشر کردند. سراسر نشریه‌ی انتقام، روشنگری شجاعانه درباره جنایات رژیم ستمشاهی بود».

این فرازی است از یادداشت اهل قلمی که به دفاع از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی پرداخته و شأن انقلابی او را ستوده است. جملاتی چند هم در تبیین این کسوت انقلابی‌گری، بر صفحه کاغذ نشانده است و به این جمله هم تار و پود مطلب خود را محکم کرده است که «لازم می‌دانم بپرسم که جنابعالی با کدام توشه علمی و دانش و مطالعه تاریخی در پی نقد حضرت آیت الله مصباح هستید؟!» و این جمله؛ «شما چگونه به خودتان اجازه می‌دهید اذعان و تاکید صدها عالم دین‌شناس و فرهیخته را که جایگاه برجسته‌ی علمی و انقلابی حضرت ایشان را ستوده‌اند، نادیده بگیرید و نظر خودتان را که می دانید به لحاظ علمی و اسلام شناسی با آنان حتی قابل مقایسه هم نیست از نظر آنها برتر بدانید؟!»

گزاره‌های مطرح شده قابل تامل است اما جای این پرسش را از جنابِ صاحب قلم، باز می کند که چرا جناب ایشان در برابر فراوانی توهین‌های غیر انسانی به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی- که اینجا نامش را وام گرفته تا شناسنامه‌ی انقلابی مرحوم مصباح را مهُر کند – چنین پا به میدان نگذاشته و قلم بر صفحه نچرخانده است؟ قطعا در سابقه انقلابی‌گری مرحوم هاشمی و شان فرماندهی ایشان بر دفاع مقدس، هیچ کس تردید نمی‌تواند داشته باشد پس چرا وقتی برخی از هم‌اندیشان ایشان، خاک بر چهره این خورشید می‌پاشند، چشم‌ها را پشت پلک و قلم را در نیام می‌گذارد؟ نمی‌گویم که هاشمی را نباید نقد کرد که به گستره‌ی بامش، برف نشسته و جای نقد دارد چنانکه حضرت آقای مصباح هم باید نقد شود اما نقد با توهین و تخریب فرق می‌کند که ایشان بهتر از هرکس می‌دانند. اگر همچنان بر طریق “مباهته” پای نمی‌فشارند منتظریم تا رشک قلم توانای‌شان را در دفاع از هاشمی و دیگر رهبران مظلوم انقلاب و دفاع مقدس، هم، بخوانیم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا