خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش متفاوت سندرز به سفر ثروتمندان به فضا

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به سفر میلیاردهای آمریکا و انگلیس به فضا، از نابرابری‌های موجود بین اقشار مختلف مردم انتقاد کرد.

به گزارش فارس، سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به سفر میلیاردهای آمریکا و انگلیس به فضا گفت، در ثروتمندترین کشور کره زمین، نیمی از مردم در پرداخت با دستمزد پایین زندگی می‌کنند.

سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» در توییتی نوشت: «دراینجا در کره زمین، در ثروتمندترین کشور در کره زمین، نیمی از مردم ما در پرداخت هزینه‌های زندگی ناتوان هستند. مردم به سختی شکم خود را سیر می‌کنند و با مشقت برای معاینات پزشکی به مطب می‌روند، اما در کمال تعجب ثروتمندترین افراد جهان به فضا سفر می‌کنند. بله، اینک وقت آن رسیده که از میلیاردرها مالیات بگیریم».

وی در بخش دیگری به کنایه نوشت، اینکه سالخوردگان در ثروتمندترین کشور تاریخ کره زمین بتوانند حتی هزینه‌های درمانی دندان خود را تامین کنند، سخن گزافی نیست.

«ریچارد برانسون» میلیاردر ۷۱ ساله انگلیسی به همراه پنج نفر دیگر بعد از سفر تاریخی به فضا روز یکشنبه با موفقیت به زمین بازگشتند. راکت هواپیمابر این میلیاردر انگلیسی که ساخت شرکت «ویرجین گالاتیک» است، برای سفری ۹۰ دقیقه‌ای در آسمان از «نیو مکزیکو» در آمریکا به فضا پرتاب شد. برخلاف سفرهای فضایی که فضا نوردان دور زمین می‌چرخند و روزها در فضا شناور هستند، این سفر کوتاه بود.

بین دو میلیاردر آمریکایی و انگلیسی، «جف بیزوس» (موسس آمازون) و ریچارد برانسون، برای زودتر رسیدن به فضا رقابت بود که میلیاردر انگلیسی برنده این رقابت شد.

سندرز چندی قبل نیز در توییتی از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرده و نوشته بود: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیار پولدارها،‌ پولدارتر می‌شوند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند.ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند».

سندرز در ادامه پیام خود به آمارهایی در این کشور اشاره کرد. بر اساس این آمار، ۱۴۰ میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و ۹۲ میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.در این آمار آمده که ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و ۴۰ میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا