خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد هاشمی از مداح و سخنران مراسم بیت رهبری

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

سه‌شنبه 15 ارديبهشت 1377

امام‌جمعه بویين‌ زهرا، از مزاحمت‌هاى آقاى قدرت‌الله عليخانى شكايت نمود.

اخوى محمد، معاون اجرایی رییس‌جمهور آمد. از مشكلات دولت و ضعف در تصميم‌گيرى‌ها و به‌خصوص وزارت بازرگانى و وزارت دارايى گفت.

عصر، مراسم عزادارى شب تاسوعا، با حضور كاركنان مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتيم. آقايان سیدمحمد كوثرى، مداح و شیخ‌محمد مؤمنى شهميرزادى، روضه خواندند. آقاى كوثرى، خيلى پير شده، مرض قند دارد و به زحمت مى‌تواند بخواند.

شب در مراسم عزادارى رهبرى شركت‌كردم. جمعيت زيادى آمده بودند. آيت‌الله خامنه‌اى گفتند، حدود دوازده هزار نفر شركت مى‌كنند. ديشب به ده هزار نفر غذا داده‌اند، اما مداحان و واعظ، حرف‌هاى سطحى دارند و قابل استفاده نيست.

در گزارش‌هاى داخلى، هنوز مسأله اظهارات فرمانده سپاه مطرح است و تكذيب نيم بند هم اثرى نداشته است. آقاى محسن رضايى گفت، آقاى علی شمخانى، نوار را شنيده و مطالب منتشرشده صحيح است و تكذيب سپاه درست نيست. گفت، رهبرى از ايشان خواسته كه از آقا رحيم حمايت كند، ولى او مطالب را قابل دفاع نمى‌داند. گفت، ظاهراً آقاى محمدعلی ابطحى، ریيس دفتر ریيس‌جمهور، به رسانه‌ها داده است.

چهار‌شنبه 16 ارديبهشت 1377

در خانه بودم. كتاب دين و دولت پروفسور حامد الگار را تمام‌ كردم و بخشي از كتاب دين و دولت خانم مریم ميراحمدى را خواندم. تاريخ خوبى براى نهضت‌هاى شيعي و نقش علما در ايران در دوران صفويه است. يك ماه از خاطرات سال 1360 را نهايى‌ كردم.

شب، عفت همراه مهدى براى عزادارى رفت و براى من غذای نذرى‌ آوردند.

پنج‌شنبه 17 ارديبهشت 1377

عفت بعد از نماز، براى عزادارى روز عاشورا به منزل دكتر علی‌اکبر ولايتى رفت و من در خانه با برنامه‌هاى صداوسيما عزاداري‌ كردم.

اظهار تمايل رسمى جمعى از سناتورهاى آمريكا براى سفر به ايران، به عنوان نزديك شدن به دشمن عراق و تقويت دولت جديد ايران، با استدلال «دشمن دشمن من، دوست من است» و اظهارآمادگى طالبان براى رفع محاصره از منطقه هزاره‌جات افغانستان، براى كمك‌هاى بين‌المللى كه از يك سال پيش در محاصره بوده‌اند و در كنفرانس اسلام‌آباد طالبان نپذيرفته بود، قابل توجه است.

تا شب در خانه بودم و عمده وقت، صرف مطالعه تاريخ صفويه، به منظور و بررسى نقش علما و تشيع در تاريخ شد.

آخر شب، زهرا، عروس آیت‌الله منتظرى و دختر مرحوم ربانى املشى، تلفنى اطلاع داد كه برادرش فتح‌الله را با جمعى ديگر، به خاطر تظاهرات در مقابل منزل آیت‌الله منتظرى به نفع ايشان، بازداشت كرده‌اند و درخواست كمك براى آزادى او داشت.

منبع: خاطرات هاشمی در سال 1377

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا