خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عذرخواهی آیت الله محقق داماد از همه ملت ایران (۱۳۹۶/۱۱/۲)

آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد در ۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ گفت: «من به‌عنوان یک روحانی نسبتاً سالخورده، از همه‌ی ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم».

به گزارش جماران، این استاد دانشگاه شهید بهشیتی و حقوقدان، در هشتمین همایش سلامت روان و رسانه با موضوع خشونت که یکم بهمن ماه در سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد، تاکید کرد که سیاه‌ترین و دشوارترین خشونت، خشونت‌های ناشی از انگیزه‌های قدسی و دینی است؛ یعنی، به نام خدا، آدم‌کشی کردن و برده سازی کردن و سر بریدن و به نام خدا اسیر و ویران کردن.

تمام جنگ‌های تاریخ ناشی از خشونت بوده. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونت مقدس نیست. ما نمونه‌های آن را در قرون وسطی دیده‌ایم که به نام خدا و دین چه کردند و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد.

او منشأ تمام خشونت‌ها را جهل دانست و گفت: « منظور از جهل، نادانی و نفهمیدن مفهوم خدا و سوءبرداشت از مفاهیم قدسی است. اینها ناشی از کج‌اندیشی دین است، مفاهیم قدسی همه همین‌طور است که اگر درست فهمیده نشود، گمراه‌کننده می‌شود. چه باید کرد؟ باید وقت خودمان را برای پرورش اخلاق قبل از دینداری گذاشت.»

 او در ادامه گفت: «من به‌عنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم.»


توضیح انصاف نیوز در ساعت ۱۲ روز جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱: این متن روز گذشته به‌صورتی گسترده به اشتباه به عنوان سخنانی تازه از آقای محقق داماد در بسیاری از رسانه‌ها از جمله انصاف نیوز منتشر شده در حالی که مربوط به بهمن ماه پنج سال پیش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دم شما گرم … هنوز مثل خیلی ها سیاه دل نشدیم خدا که توبه پذیر است چرا مخلوقش نباشد

    3
    1
  2. صد احسنت و درود بر شما
    راه همین است جناب محقق داماد
    عذرخواهی برای انجام همه کارهایی که وضع را به اینجا کشانده.
    هرچند هزار افسوس که مقصران اصلی ونه شما انسان سالم و پاک، گوششان بدهکار این احساس مسئولیت صادقانه شما نیست و خودشان را به خوابی سیصدساله زده اند.

    6
    2
    1. روحانیون لطفا از کار تون استعفا بدی چون وظیفه خود را بدرستی انجام ندادی

      2
      2
  3. خشم ما یک خشم مقدس است و دلیلش غیرت و دینداری ما است
    من افتخار میکنم که یک بسیجی هستم و در راه حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی جانم را فدا میکنم

    4
    9
  4. چقدر وقیحن خبر گزاریهایی که خبر سال نودو شیش را الان پخش میکنن تا به دروغ اینطور جلوه بدهند که استاد محقق داماد در مقابل نظام ایستاده و از اغتشاشگران و قاتلان اعدامی و خانواده های دروغگوشون حمایت کرده. لعنت خدا بر هر چی دروغ پرداز فریبکاره.

    4
    3
    1. جالبتر شد. خبر مال شش سال پیش است اما مضمونش به حوادث امروز کاملا مربوط است. این یعنی جناب محقق حرفی را زده که جنبه پیشگویی دارد. استاد محقق داماد شاید مقابل نظم نایستاده اما مقابل ظلم و خیره سری ایستاده. نامه اخیرشان به قضات را بخوانید.
      نکته از قول مارتین لوترکینگ: در مقابل قانون عادلانه باید سر فرود آورد اما از قانون ظالملنه نباید تبعیت کرد.

      1. پیشگویی!!!!!!!! در مقابل ظلم و خیره سری که همه باید بایستیم اما اعدام قاتل و محارب ، حکم خداست که طبق نص صریح باعث حیات و پاکی جامعست و ربطی به خشونت دینی که موضوع صحبت استاد در سال نود و شش است ندارد.

        1
        2
    2. سلام – سخن ایشان وجه خبری ندارد که بگوییم کهنه شده است و چون مربوط به فلان زمان است بی ارزش است – خیر ! گفته ایشان یک گزاره توصیفی و نظری است که درستی یا عدم درستی آن مشمول زمان نمی شود – مفهوم سخن وی برای ما مردم ایران از 33 سالِ پیش تا امروز دارای صدق و معنی یکسان است. ( پایتخت ایران, تهران است ) – این سخن در هر زمانی صحیح میباشد.

      1
      1
      1. به موضوع همایش توجه کنید: سلامت روان و رسانه. اتفاقا خشونت مد نظر ایشان خشونت رسانه ایست که برخی کج فهمان در قالب دینداری آن را اعمال کرده اند و هیچ ربطی به اعدام قاتلین و محاربین که نتیجه اش تلطیف فضای جامعه و حکم صریح خداست، ندارد، بله اگر شما پنج سال پیش مفهوم این سخنرانی را درست برداشت کرده بودید، میتوان گفت الان هم برداشتتان درست است، ولی اگر پنج سال پیش به اشتباه فکر می‌کردید که برداشتتان درست است، نمیتوانید همچنان بر آن برداشت باقی بمانید.

  5. انصاف نیوز با انصاف! خوبه که بعد از خواندن پیام من ، تاریخ را به عنوان خبر اضافه کردید، اما پیامهای کسانی که خبر شما را با عنوان قبلی دیده و پیام گذاشتن نشون میده، باید از اول حواستون باشه، چون خبری که پخش شد را نمیشه به راحتی و با اصلاح ، جمع کرد.

  6. چرا خبر سال نودوشیش را الان باز پخش کردین؟ تو این اوضاع که قوه ی قضاییه نیاز به حمایت داره؟ منظورتون دقیقا چیه؟ اگرچه اول حتی به تاریخ هم اشاره نکرده بودید . بعدا تاریخ را اضافه کردید.

  7. با مزه بودنش اینجاست که همه خبر گذاریها با هم یه خبر رو به عنوان خبر جدید چاپ کردن که مال گذشته است مردم هم همه گوسفند……..

  8. اینکه پیام به کدام تاریخ مربوط است حالااز یک جهت چندان مهم نیست سفارشی که به قضات کردندعالی بودوبیانگربروز بودن معناومفهوم همین پیام حتی اگردر گذشته صادرشده باشه درهرصورت دستشان درد نکنه حق حق است واززبان هرکه صادرشودارزشش‌محفوظ است.

    1. شنیدید میگن کلمه ی حقی که از آن اراده به باطل میشود؟؟؟!!! پس اگر از حق در جهت دستیابی به باطل استفاده شود ، شیطان صفتیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا