خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقتدی صدر: در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهم کرد

مقتدی صدر گفت: در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهم کرد، وطن از همه این‌ها مهم‌تر است و اعلام می کنم که هیچ حمایتی از افراد وابسته به این دولت و دولت بعدی نخواهم کرد، هر چند ادعای وابستگی خود به خاندان صدر را داشته باشند.

به گزارش فارس، «مقتدی الصدر» رئیس جریان صدر عراق امروز (پنج‌شنبه) در یک سخنرانی کوتاه گفت که هیچ مشارکتی در دولت فعلی و دولت آتی ندارد و نخواهد داشت.

به نوشته ناس نیوز، او روند فعلی سیاست در عراق را تلاشی برای تحقیر ملت دانست و در خصوص تکرار سناریوی افغانستان و سوریه در عراق هشدار داد و در ادامه گفت که تمام افراد داخل دولت که قصور کرده یا مقصر هستند باید پاسخگوی کارهای خود باشند.

مقتدی صدر افزود: «در این انتخابات شرکت نخواهم کرد، وطن از همه این‌ها مهم‌تر است و اعلام می کنم که هیچ حمایتی از افراد وابسته به این دولت و دولت بعدی نخواهم کرد، هر چند ادعای وابستگی خود به خاندان صدر را داشته باشند.»

رهبر جریان صدر با بیان اینکه فساد و ناکارآمدی و مزدوری صحنه سیاسی عراق را در بر گرفته است، تأکید کرد: «آن‌چه در عراق رخ می‌دهد، یک برنامه شیطانی داخلی، منطقه‌ای و جهانی برای تحقیر و به آتش کشیدن ملت است.»

پس از این سخنرانی تمامی کاندیداهای وابسته به ائتلاف صدر اعلام کردند که دیگر نامزد انتخابات نخواهند بود.

در واکنش به اعلام عدم شرکت مقتدی صدر در انتخابات، کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز گفته است که ائتلاف‌ها پس از امضای لیست انتخاباتی نمی‌توانند از حضور در آن انصراف دهند و ائتلاف صدر پیش از این لیست انتخاباتی خود را ارائه کرده است.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نیز اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی پیش رو کاندید نخواهد شد و تمام تلاش خود را برای اداره فعلی امور صرف می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا