خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تقریبا» به نام شما، نسبتا به کام ما

سیاوش خوشدل، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی کوتاه نوشت:

چهار سال پیش رقابت ریاست میان لاریجانی و حدّادعادل بوده است. لاریجانی همین 173 رأی را کسب کرد و حدّادعادل 100 رأی. اکنون آن 100 رأی از منتهی­ الیه راست به سوی عارف آمده ­است. این یک تغییر کوچک است؛ تغییری کوچک و مهم. یعنی تأثیرگذاری در تصویب لوایح و طرحها. یعنی شنیده شدن بیش از پیش صدای بخشی از ملّت که در سه مجلس گذشته، حتّی توان رقابت برای ریاست را در خود نمی دیدند.

من نمی فهمم دوستان اصلاح­طلب چرا از حضور عارف انتقاد می­ کنند. این یک اعلام حضور ساده بود. به قول عارف او به وظیفه­ اش عمل کرد. او وظیفه داشت اعلام کند جریان اصلاحات در مجلس دهم، وزن مهمّی دارد. لاریجانی هم آن قدر پخته هست که با این اعلام حضور، به مخالفان دولت نپیوندد. البته اگر آنها زیر سایۀ لاریجانی بیایند، چه بدی دارد؟ مگر ما جز این انتظار داریم که میدان­ دار جریان ­های سیاسی افرادی باشند که بتوانند از تنش ­ها بکاهند؟

انتخاب پزشکیان با 153 رأی، نمود دیگری از تحوّل در مجلس است. تا کنون سابقه نداشته ­است که رییس و نایب رییس مجلس به این شکل از دو طیف سیاسی باشند. البته امروز کیهان با یک تیتر کیهانی این تحوّلات و آن 103 و این 153 را «تقریبا هیچ» انگاشته ­است. اگر واقعا هیچ می ­دانند که واقعا باید خوشحال باشیم. چون اگر از همین آغاز مجلس را همسو با خود نمی ­دانستند، باید منتظر هجمه­ های آن­ چنانی می ­بودیم. همین طوری بهتر است. بگذارید «تقریبا» به نام آنها باشد و به قدر وسعمان به کام ما.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا