خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محرمانه بودن برجام؛ احساس خیانت یا احساس خجالت؟!

امید فراغت، روزنامه‌نگار در یادداشتی درباره‌ی تغییر موضع اصولگرایان نسبت به برجام نوشت:

امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه ایران گفت؛ ضروری‌ست طرف مقابل اشتباه محاسباتی نکرده و مذاکرات برجام را به فضای رسانه‌ای نکشاند! آیا پیام چنین درخواستی به نوعی احساس باخت، شکست و افتضاحی که خجالت می‌کشند در معرض دیدگان ملت ایران قرار بگیرد، نیست؟ آیا مذاکرات برجام برای تیم فعلی به نوعی تبدیل به مذاکرات ارّه‌ای شده است؟ شاید دلیل این نگرانی‌ها و خجالت‌ها رسیدن به همان پیش‌نویس قرارداد ظریف و عراقچی است! اکثریت ملت ایران عبارت “ای آن‌که مذاکره شعارت- استخر فرح در انتظارت” و همچنین آتش زدنِ پرچم آمریکا در مجلس شورای اسلامی و شعار مذاکره با قاتلان شهید سلیمانی را در دولت قبل فراموش نکرده‌اند. اما به محض جابجایی قدرت و تصرف قوه مجریه و یک‌دست شدن قدرت، همه آن شعارها رنگ باخته است و اکنون در آستانه توافق برجامی با آمریکا هستند! نکته این است ملت ایران همان ملت است، آمریکا و دیگر قدرت‌های شرق و اروپایی همان‌ها هستند اما تنها چیزی که تغییر کرده، دولت در ایران است. سوال این است چرا مخالفان برجام در دولت حسن روحانی در دولت رئیسی تبدیل به موافقان برجام شده‌اند؟ آیا اکثریت ملت ایران نباید نسبت به چنین چرخش و گردشی از سوی آنان، شک و تردید کنند؟ چرا ملت ایران باید تاوان و هزینه‌‌ جنگ قدرت آنان را بپردازند؟

به دلیل جنگ قدرت و بدون در نظر گرفتن خدا و مردم، دمار از روزگار ملت درآورده‌اند و اکنون در وضعیتی قرار دارند که خجالت می‌کشند متن توافقات برجام در معرض دیدگان ملت قرار بگیرد. بنابراین محرمانه بودن متن و مفاد توافقات برجام یا به دلیل خجالت یا به دلیل خیانت است در غیر این صورت هیچ دلیلی ندارد که متن و توافقات برجام محرمانه باشد! مسئولان مملکت متوجه باشند قد، قواره و مختصات ذهنی جامعه امروز ایران به گونه‌ای‌ست که شاید ببخشند اما مطمئنا فراموش نمی‌کنند. در فضایی که منافع جریانی و گروهی جای منافع ملی را بگیرد نتیجه چیزی جزء خجالت‌زدگی نیست. برای یک‌بار هم که شده موضع‌گیری‌های‌تان در دولت قبل و همچنین در دولت رئیسی را مرور کنید تا حداقل پیش خانواده‌ و خویش و قوم‌تان سرافکنده نشوید. ای کاش بیاموزید منافع ملی تحت هر شرایطی باید اولویت اول و مهم ذهنی‌تان باشد.

نکته مهم و پایانی این مقاله این است با وجود این‌که برجام در حال به ثمر نشستن است و همه ملت احساس رضایت دارند اما  مسببان وضع موجود مطمئن باشند برای همیشه در ذهن ملت رفوزه هستند چرا که ملت را باخت دادید تا خودتان برنده شوید و چنین رویه‌ای عین نامردی‌ست!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. برادر عزیز ضمن تشکر از تحلیلتان , مطمئن باشید که 99% مردم فهیم به آن درجه از شعور رسیده که بر افکار پلید دلواپسان و تندروها و …. واقف هستند .

  2. امروز ۱۳ اسفند کنجکاو شدم در مورد خبرنگاری که محکومیت ممنوعیت فعالیت گرفته، این مقاله را دیدم. سخته و تلخه ولی انشاءالله خیره. عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا