خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تهران و کرج تعطیل می‌شود

وزیر کشور گفت: پیشنهاد شده است با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته بتوانیم دو تا سه روز دیگر هم از ستاد کرونا مجوز بگیریم یک تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی به حدود ۵۰ درصد رسیده که رقم پائینی است.

وی ادامه داد: مقرر شد همه افراد مسئول، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در استان‌ها جلسات فوق العاده بگذارند و کارگروهی را مشخص کنند تا با موارد تخلف برخورد جدی‌تری داشته باشیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: پیشنهاد شده است با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته بتوانیم دو تا سه روز دیگر هم از ستاد کرونا مجوز بگیریم یک تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم اما تاکید می‌کنم دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا صادر شده است برای شهرهای قرمز سفر ممنوع است.

وی تاکید کرد: به نیروی انتظامی دستور داده شده علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل وجود دارد در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شویم حتما با عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافرین و رانندگان عزیز نیروی انتظامی آن‌ها را عودت خواهند داد.

وزیر کشور با تاکید بر سختگیرانه تر شدن مقررات کرونایی اظهار داشت: از الان تذکر می دهیم در این چند روز مسافرت انجام نشود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اینجا اعلام میکنم؛ مهمترین و موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌ها و دیگری بحث واکسن است. در حوزه واکسن هم نگرانی های که در جلسات قبل بود با توضیحاتی که دوستان ما در وزارت بهداشت دادند عملاً مطرح کردند ما برای تزریق دو دوز واکسن برای سنین بالای ۶۰ سال به اندازه کافی واکسن تامین کرده ایم و با اعلام اینکه روزانه در ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسن تزریق می شود ظرف دو هفته تمام افرادی که بالای ۶۰ سال هستند حتما واکسیناسیون خواهند شد.

وی اظهار داشت: این ادعای وزارت بهداشت است و گفتند دیروز هم بیشتر سیصد هزار نفر را واکسن زده ایم. امیدواریم که با این قولی که دادند این موضوع حاصل شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بعد از ۶۰ سال به بالا که در مناطق خاص و کرونایی بالای ۵۰ سال می باشد سراغ گروه های پر خطر و پر ریسک می روند. این گروه ها شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به قولی که وزارت بهداشت داده همه گروه های پر خطر و پرریسک را ظرف یک ماه واکسن می زنند. با این حساب طبق گفته دوستان تا شهریور باید افراد بالای ۶۰ سال و در مناطق خاص ۵۰ سال به بالا و گروه های پر ریسک را باید تمام کرده باشیم.

وی تصریح کرد: این می تواند گام بسیار موثری در جلوگیری از ابتلا به کرونا باشد اما کسانی که واکسن می‌زنند باید پروتکل ها را رعایت کنند.

رحمانی فضلی بیان داشت: برخی از مردم بدون رعایت ثبت نام به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که موجب ایجاد صف، ناراحتی و سختی و افزایش ابتلا می شود. فاصله اینکه با نوبت یا بدون نوبت بروند حداکثر یک هفته است.

وی با تشکر از اصناف برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا تصریح کرد: ضمن عذرخواهی باید بگوییم همه این زحمات برای این است که یک منفعت بزرگتری که جان، سلامت و امنیت مردم است را فراهم کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اعیاد پیش رو همچون عید قربان و غدیر ماه محرم اظهار داشت: امروز مطرح شد که همان پروتکل هایی که سال قبل بوده امسال هم آن پروتکل ها را رعایت کنیم. همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد طبق فرمایش رهبر انقلاب همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است ‌و حکم قانون برای ما دارد البته تلاش ما این است ظرفیت های مناسبی که اطمینان بخش باشد برای برگزاری مراسم ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا