خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات ایجاد ۲.۱ میلیون شغل در ۴ سال

ایرنا نوشت: دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و حفظ اشتغال موجود به منظور توسعه اشتغال برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داد.

سیاست‌های فعال بازار کار، برنامه‌های حمایتی و توسعه کسب و کار از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید در بحث توسعه اشتغال بود که خود به موارد و برنامه‌های جزئی‌تری همچون کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، یارانه دستمزد، حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از رسته‌های اشتغال‌زا، تامین مالی خُرد، تکاپو و موارد دیگر تقسیم می‌شوند.

طبق آخرین داده‌های آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سیاست‌های فعال بازار کار طی چهار سال گذشته در مجموع ۲۷۹ هزار و ۸۸۲ فرصت شغلی ایجاد شده است که نتیجه اجرای برنامه مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی بهترین نتیجه را داشته است.

سیاست حمایتی دولت از دیگر برنامه‌های اجرایی وزارت تعاون در دولت دوازدهم بود که در نتیجه اجرای آن یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۸۱ فرصت شغلی ایجاد شد. از جمله برنامه‌های این بخش می‌توان به تامین مالی خُرد، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، اشتغال حمایتی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وزارت تعاون در بخش توسعه کسب و کارها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را پیش‌بینی کرده بود و قانون اشتغال روستایی و عشایری، تکاپو، حمایت از رسته‌های اشتغال‌زا و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را از سال ۱۳۹۷ اجرا کرد. با عملیاتی شدن این برنامه‌ها در طی سه سال ۷۱۳ هزار و ۴۸۶ فرصت شغلی ایجاد شد.

در این سال‌ها همواره بحث اشتغال اتباع خارجی با وجود بیکاری جوانان داغ بود و همواره این انتقاد مطرح می‌شد که این افراد بسیاری از کسب و کارها را با درآمدهای پایین اشغال کردند. وزارت تعاون در این زمینه نیز وارد عمل شده بود و در سال ۹۶، رقمی برابر ۲۵ هزار و ۱۷۵ نفر، در سال ۹۷ نیز ۲۶ هزار و ۳۶۶ نفر و در سال ۹۸ هم ۲۲ هزار و ۴۶۸ نفر از افراد جویای کار را جایگزین اتباع خارجی کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا