خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع تند ابراهیم نبوی درباره کروبی، عارف و معین

ابراهیم نبوی، طنزنویس سابق روزنامه های اصلاح طلب و صداوسیما که الان در خارج کشور زندگی می کند، در نوشته ای تند، به برخی کاندیداهای اصلاح طلبان در سالهای اخیر و حالا به عارف انتقاد کرد.

به گزارش انصاف نیوز، او پس از یک روز از انتشار یادداشتی کوتاه در فیسبوک خود، یادداشتی در توضیح آن منتشر کرده که در آن تنها از لحن یادداشت اول عذرخواهی کرده اما بر درستی آن تاکید کرده است.

متن یادداشت دوم ابراهیم نبوی در پی می آید:

دوستان عزیز! من دیروز مطلبی درباره آقای عارف و آقای کروبی نوشتم. نوشتم که آقای عارف آدمی است ضعیف و از نظر سیاسی بی ارزش و رفتارش در انتخابات ریاست مجلس غلط بوده و برخورد اصلاح طلبانی که برای ریاست مجلس از او حمایت کردند هم غلط است. عارف هم آدمی بی عرضه و از نظر سیاسی سبک وزن است و اصلا قابلیت قرار گرفتن در یک موقعیت سیاسی مهم مانند موقعیت ریاست مجلس را ندارد. دوم اینکه نوشتم آقای کروبی آدمی است که با رفتارهایش ضربه های بسیاری به جنبش سبز و اصلاحات زد و شجاعتی با آنچه که به او نسبت می دهند، هیچ ارزش سیاسی ندارد و اصولا معتقدم حضور کروبی از مجلس ششم تا امروز جز موجب لطمه زدن به جنبش دموکراسی ایران و اصلاحات و جنبش سبز نشده است. به همه این حرف ها اعتقاد دارم و قصد دارم در هفته آینده با یکی از دوستان که با حرف های من مخالف است، گفتگو کنم.

اما من همه این حرفها را با زبانی تند و خشن زدم و برخی از آن کلمه ها بی ادبانه بود. گرچه در زمانی که این مطالب را نوشتم و منتشر کردم کاملا روی آن فکر کرده بودم و مطمئن بودم نظرم همین است و حتی از آن کلمات هم دفاع می کردم و اصلا هم عصبانی نبودم، اما وقتی دیدم که گروهی از افراد نه بخاطر محتوای حرفم بلکه بخاطر نحوه حرف زدنم، انتقاد می کنند و ناراحت شده اند و بخاطر لحن من با کل حرفم هم مخالفت می کنند، به این نتیجه رسیدم که این شیوه بی ادبانه حتی اگر مجاز هم باشد، مفید نیست. از همین رو از کلیه افرادی که به دلیل بکار بردن این کلمات و لحن از من خشمگین شدند، معذرتخواهی می کنم. عذرخواهی من صرفا بخاطر نحوه بیان و زبان من در نوشته دیروز است و از اینکه چنین زبانی را بکار بردم از دوستانی که از من رنجیدند و از آقایان کروبی و عارف و معین عذر می خواهم. معنی حرف من این نیست که نظرم درباره این افراد تغییر کرده، همچنان معتقدم آن نظرات درست است و اصولا همیشه هم نظرم درباره این سه نفر همین بوده است، اما از لحن خودم دفاع نمی کنم و از آن عذر می خواهم.

می خواستم در گفتگوی نوشتاری با یکی از دوستان درباره دلایلم برای قضاوت نسبت به آقایان عارف و معین و کروبی نظرات مشروح و مبسوطم را شرح بدهم، ولی فکر می کنم بهتر است دو سه روزی بگذرد و در آرامش بیشتری این موضوع را باز کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا