خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازار، بانک و بورس تعطیل شد

ایرنا نوشت: بانک مرکزی اعلام کرد تمام شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های تهران و البرز از ۹ تیرماه تا سوم مرداد تعطیل است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های تهران و البرز از روز سه شنبه ( ۲۹ تیر ۱۴۰۰) تا پایان روز یکشنبه ( ۳ مرداد ۱۴۰۰) تعطیل است.

بر این اساس با توجه به فعالیت شعب بانک‌ها در استان های دیگر و در راستای تسهیل مبادلات مالی مشتریان، سامانه های پرداخت بین بانکی نظیر ساتنا و پایا به جز روز جمعه (اول مرداد ۱۴۰۰) فعال بوده و مشتریان می‌توانند با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اقدام به انجام تراکنش های غیر حضوری کنند.

نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در روزهای (سه‌شنبه، شنبه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد؛ روز کاری آتی بورس در دوشنبه (چهار مردادماه) خواهد بود.

از صبح امروز (دوشنبه) خبری در رسانه ها مبنی بر تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز منتشر شد که در این خبر علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

وی افزود: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

با اعلام این خبر تعطیلی بازار سرمایه ایران در هاله ای از ابهام قرار گرفت که رییس روابط عمومی سازمان از تعطیلی این بازار به شرط تعطیلی بانک ها خبر داد.

حال با توجه به اخبار منتشر شده، دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا از تعطیلی بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خبر داد که به دنبال این خبر «محمدحسن ابراهیمی سرو علیا»، نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در روزهای (سه‌شنبه، شبنه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: تمام نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی شامل تمام ادارات، بانک‌های استان و بازار پایتخت از فردا (سه‌شنبه) تا یکشنبه هفته آتی (سوم مرداد) تعطیل شد.

غلامرضا عباس عباس پاشا افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهوری تمامی ادارات، بانک ها و گروه ۲، سه و چهار از جمله بازار بزرگ تهران در این استان به مدت شش روز تعطیل است.

وی ادامه داد: بنابراین مصوبه، تردد از استان های تهران و البرز ممنوع است و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران اذعان داشت: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه دارد و براساس وضعیت شهرها اطلاع‌رسانی می شود.

سخنگوی دولت گفت: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

بر اساس تقویم رسمی کشور، روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت عید سعید قربان تعطیل است و علاوه بر آن، ادارات دولتی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت به منظور مدیریت کرونا و مصرف برق، روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.

به این ترتیب، استانهای تهران و البرز از فردا به مدت شش روز تعطیل است که از این میزان، سه روز تعطیلات ناشی از کرونا و سه روز دیگر نیز، تعطیلات رسمی و پایان هفته خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: بنابر این مصوبه، در مدت تعطیلات یادشده، تردد خودروهای سواری غیربومی ممنوع است و در صورت رعایت نکردن افراد، علاوه بر جریمه، خودروهای آنان نیز از مسیرها بازگردانده خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا