خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری قاتل کینه توز افغان درتهران

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتل کینه توز افغان در پایتخت خبر داد و اعلام کرد: این متهم دست به انتقام از بستگان قاتل عموی خود زد و یکی از آنها را در تهران به قتل رساند.

به گزارش روز دوشنبه ی ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اگاهی تهران بزرگ در ساعت هفت و 30 دقیقه نهم خرداد گزارش وقوع یک فقره قتل بر اثر اصابت جسم تیز از سوی بیمارستان شهید ضیائیان از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 161 ابوذر اعلام شد.
با حضور مأموران مشخص شد که یک جوان افغانستانی بنام «عبدالباری» (22 ساله ) به علت اصابت ضربه چاقو به قسمت قفسه سینه و ایجاد جراحت شدید در قسمت حیاتی بدن ( قلب ) جان خود را از دست داده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بیمارستان جوانی افغان بنام «اسلام» خودش را برادر مقتول معرفی و گفت: ساعت یک بامداد نهم خرداد برادرم زنگ خانه را زد زمانی که درب را باز کردم با بدن نیمه جانش روبرو شدم که روی زمین افتاده و خون زیادی از وی رفته بود.
با توجه به اظهارات این شخص ( اسلام ) کارآگاهان به محل زندگی اسلام در منطقه فلاح مراجعه و در تحقیقات از همسر اسلام، وی نیز اظهارات همسرش را تأیید کرد.
براساس این گزارش کارآگاهان با مراجعه به محل کار مقتول در یک مغازه مرغ فروشی واقع در منطقه سه راه آذری به تحقیق از صاحب مغازه پرداخته و فهمیدند که مقتول در ساعت 21 و 30 دقیقه هشتم خرداد با پسرعمویش بنام ذبیح از مغازه خارج شده است.
در تحقیقات از پسرعموی مقتول، وی ضمن تأیید اظهارات صاحبکارِ مقتول مبنی بر مراجعه وی به مغازه برای ملاقات با مقتول گفت که او را مقابل مغازه محل کارش ملاقات کرده اما پس از آن خبری از وی ندارد.

*خانه مجردی، محل وقوع جنایت
براساس این گزارش مقتول به همراه پسرعموی خود ( ذبیح ) و فرد دیگری بنام ضیاءالدین در این خانه زندگی می کردند و دیگر هم اتاقی آنها نیز ( ضیاءالدین ) گوشی تلفن همراهش را خاموش کرده و مراجعتی به محل سکونتش نداشته است.
در تحقیقات میدانی از محل زندگی مقتول کارآگاهان موفق به کشف آثار بجای مانده از درگیری منجر به جنایت در محل شدند.
با توجه به اطلاعات بدست آمده و شناسایی محل وقوع جنایت، کذب بودن اظهارات اسلام مبنی بر وقوع جنایت در منطقه فلاح محرز، وی دستگیر و برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
با انتقال همزمان اسلام و ذبیح به اداره دهم و در تحقیقات مشخص شد که اسلام نیز به دروغ خودش را برادر مقتول معرفی کرده و هیچ نسبت خانوادگی یا فامیلی با مقتول ندارد؛ ذبیح نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا اعتراف کرد که در زمان وقوع جنایت در خانه بوده اما جنایت توسط دیگر هم اتاقی آنها یعنی ضیاءالدین انجام شده و آنها ( ذبیح و اسلام ) قصد داشتند تا با ارائه اطلاعات نادرست به کارآگاهان و ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات، زمینه ی فرار ضیاء الدین از کشور را فراهم کنند.

*دستگیری متهم در زمان فرار از تهران
براساس این گزارش ضیاء الدین که قصد خروج از تهران و متواری شدن به افغانستان را داشت در ساعت شش صبح امروز دستگیر و پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
متهم گفت: سال گذشته در یک نزاع و درگیری عموی بنده توسط تعدادی از بستگان نزدیک مقتول به قتل رسید تا اینکه امسال و پس از آمدن به ایران با مقتول هم اتاقی شدم و با کینه ای که از وی و بستگان او داشتم انتقام قتل عمویم را از آنها گرفتم.
وی افزود: شب قبل از جنایت با محل کار خود تسویه حساب کردم و پس از آن در شب جنایت و زمانیکه ذبیح و مقتول خواب بودند با یک ضربه چاقو عبدالباری را زده و فرار کردم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد گفت: متهم اصلی پرونده به اتهام ارتکاب جنایت با قرار بازداشت موقت و دو متهم دیگر پرونده نیز به اتهام ارائه اظهارات کذب و دروغین به پلیس و ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات و با صدور قرار قانونی بازداشت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا