خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرونا در سیستان و بلوچستان | محمد صدیق دهواری

محمد صدیق دهواری، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی فرهنگی بلوچ، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است درباره‌ی وضعیت استان سیستان و بلوچستان نوشت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از ماتم‌سرای سیستان و بلوچستان به ملت نجیب ایران

مردم بزرگ ایران
با عرض سلام و ادب و احترام

محمد صدیق دهواری

نیک می‌دانیم، هیچ نقطه‌ای از کره خاکی، از آسیب بیماری کرونا مصون نمانده است؛ ولی تأسف‌بار آن است، اینک هم‌وطنان نازنینتان در گوشه‌ای از کشور بزرگ ایران، با بحران و فاجعه بزرگ انسانی مواجه هستند. درگذشت یک انسان بماهو انسان، چه کودک باشد و چه بزرگ‌سال تا مغز استخوان را به جوش می‌آورد. ولی مردمان صبور، زجردیده، زجرکشیده، سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب، روزانه شاهد پرپر شدن و جان دادن پدران و مادران و کودکان و خواهران و برادران خود هستند و ده‌ها انسان فوت‌شده ناشی از این بیماری در گورستان‌های شهرها و روستاها و مناطق عشایری و صعب‌العبور در خاک آرمیده‌اند که در مدار محاسبه قرار نمی‌گیرد.

میراث داران سلمان فارسی و داریوش و کوروش
پیشتازان عرصه‌ی سلامت، متخصصین و فوق متخصصین عفونی، مجمع خیرین سلامت، مؤسسات خیریه، دست کمک و یاری و التماس به‌سوی شما دراز می‌کنیم، در این شرایط حساس، به یاری فرزندان ایران بشتابید و خویشاوندی زبانی و قومی و ملی را به اثبات برسانیم و یک‌بار دیگر حماسه‌ی کمک و یاری به آسیب دیدگان زلزله بم را در کمک و یاری رساندن به فرزندان میهن، «در سیستان و بلوچستان زنده کنید» و آن را در تاریخ مام میهن به ثبت رسانیم.

ایرانیان سرافراز
سرزمین اساطیری سیستان و بلوچستان جزء پیکره‌ای هویت ایرانی است، اینک در این شرایط حساس، تقویت هویت پایه‌های ایرانی و بلوچ و سیستانی با بسیج امکانات بهداشتی و درمانی محقق می‌گردد تا فرزندان این مرزوبوم در حسرت کمبود امکانات پرپر نشوند.

هم‌وطنان گرامی
فرزندانتان در سیستان و بلوچستان باوجود فرهنگ سنتی جامعه، مراسم عزا و خوشی و عروسی، نمازهای جمعه و یومیه، بازار کسب‌وکار را علی‌رغم فقر حاکم بر جامعه و برخلاف میل باطنی تعطیل کردند و بدون غوغا سالاری رسانه‌ای و مدیریتی، از مجمع خیرین سلامت کشور و سازمان نظام پزشکی کشور جهت اعزام پزشکان متخصص و فوق تخصص به‌عنوان یک‌نهاد مدنی جهت بررسی دقیق و کارشناسانه ابعاد و عمق فاجعه و درمان مبتلایان درخواست ورود و یاری دارند.

همه‌ی آنانی که دل در گرو این خاک دارند:
وقت آن فرا رسیده است، از آنچه بر ما می‌گذارد به‌عنوان برادران و خواهرانمان مطلع و آگاه باشید که بسیاری از اماکن بهداشتی از کمترین‌ها برخوردارند، بماند تا ده‌ها و صدها کیلومتر بیمارستان و مراکز درمانی وجود ندارد، به‌طوری‌که ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و ستاد اجرایی فرمان امام در این شرایط بحرانی با استقرار بیمارستان‌ها به یاری بهداشت و درمان و مظلومان برخاسته‌اند. ولی باز هم کم است و کم! باز هم خبرهای ناگوار از دست دادن عزیزترین‌ها در هر لحظه به گوش می‌رسد.

ضمن تقدیر و تشکر از پیشتازان عرصه‌ی سلامت که با کمترین امکانات به خدمت پرداخته‌اند، بار دیگر از همه‌ی ایرانیان درخواست دارم تا ریشه‌کنی بیماری و واکسیناسیون همگانی در کنار مردم ما باشید و دسترسی به خدمات درمانی را بیشتر و همگانی نمایید تا همه با امن‌وامان روزهای شاد کنار هم بودن را بار دیگر تکرار کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا