خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدورت آب در برخی محله‌های خرم‌آباد ادامه دارد

روزنامه پیام ما نوشت: با وجود اعلام رفع کدورت آب شرب در شهر خرم‌آباد، مرکز استان لرستان از سوی شرکت آب و فاضلاب استان، شهروندان این شهر به خبرنگار «پیام‌ ما» که به صورت تصادفی با برخی از آنان تماس گرفته است می‌گویند هنوز در برخی از محله‌ها آب کدر است و این مشکل را معضلی هر ساله اعلام می‌کنند.
«محمد»، یکی از شهروندان خرم‌آبادی با تایید تداوم کدری آب می‌گوید: «در محله پشت بازار این مسئله هنوز وجود دارد. البته این یک اتفاق تازه نیست و معمولا این اتفاق با بارندگی و یا گاهی بدون دلیل رخ می‌دهد.»
«لیلی» یکی دیگر از شهروندان ابن شهر نیز که معتقد است شبکه‌های فرسوده آب معمولا مشکل کدری و یا سختی آب و همراهی گل را ایجاد می‌کنند نیز به «پیام‌ ما» می‌گوید: «طی ۷۲ ساعت اول مشکل آب در برخی محله‌های مرکز شهر حل شد اما برخی محله‌های قدیمی و حاشیه‌ای به ویژه در ساعت اول صبح این مشکل را دارند.»
«محسن» یکی دیگر از ساکنان منطقه ۲، خیابان ساحلی، نیز با تاکید بر صحت گفته سایر همشهریانش به «پیام‌ ما» می‌گوید: «خیابان و خانه ما در ارتفاع قرار دارد به همین دلیل ما کمتر دچار کدورت هستیم. اما این مشکل برای ما هم محسوس است و هنوز ادامه دارد.»
«علی» از دیگر شهروندان ساکن خیابان انقلاب نیز می‌گوید که مشکل کدورت آب در شهر خرم آباد قدیمی است و در این فصل از سال بیشتر می‌شود. در حال حاضر از آب معدنی برای آشامیدن استفاده می کنیم. »
هفته گذشته و به دنبال بارش‌های اخیر،آب مناطقی از خرم‌آباد دچار کدورت شد و مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان دراین‌باره اعلام کرد که «خاک وارد چشمه‌ها و سفره‌های زیرزمینی شهر خرم آباد شده است.»
ایرنا به نقل از نورالدین یزدان؛ معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان توضیح داد که «خرم‌آباد از نظر تأمین آب پایدار و وجود سد محروم است و آب شهر از محل چشمه و چاه تأمین می‌شود. در جلسه‌ای با مدیران آب و فاضلاب کشور که به صورت میدانی در استان حضور داشتند مقرر شد، تصفیه‌خانه آب در دستور کار قرار گرفته تا پس از انجام مطالعات در سال‌های آینده این مشکل رفع شود. البته۶۰ از درصد آب شهر از طریق تصفیه خانه و چاه تأمین می‌شود که با مشکل کدری مواجه نیست.»
با این گفته شهروندان اما چهارم اردیبهشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان سلامت آب شرب خرم‌آباد را تایید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد که آب شرب خرم‌آباد به لحاظ میکروبی و شیمیایی از جمله، نیترات، نیتریت، سولفات و آهن فلوراید مشکلی نداشته و این آزمایشات هر روز انجام می‌شود.»
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «کدورت آب در کمتر از ۲۰ درصد آب شرب شهر قابل مشاهده است که به‌تدریج در حال کاهش است.»
پیش از آن و سوم اردیبهشت خبری در وب سایت وزارت نیرو به نقل از سید اعتضاد مقیمی، مديركل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل این وزارت خانه منتشر شد که مدعی بود با پیگیری‌های صورت گرفته فرایند بهبود آب شرب شهروندان این منطقه به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفت و پس از تلاش‌های صورت گرفته، آب شرب سالم در شبکه پمپاژ شد. با کدر شدن آب شرب این شهرستان و به دلیل اینکه آب شرب مردم این منطقه از طریق چشمه تامین می‌شد، قطع اتصال آب چشمه و لوله‌گذاری برای برقراری اتصال آب چاه و تصفیه‌خانه به منظور تامین آب شرب هموطنان در این منطقه در دستور کار گرفت. در منطقه «پشت بازار» خرم‌آباد اصلاحات لوله‌گذاری برای اتصال به خط تصفیه‌خانه با موفقیت انجام و به پایان رسید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا