خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سگ گردانی را باید به رسمیت شناخت!

احسان بابایی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «سگ گردانی را باید به رسمیت شناخت!» نوشت:

منظور از به رسمیت شناختن، لزوما تایید نیست. حتی می توان با سگ گردانی مخالف بود اما آن را به رسمیت شناخت. به رسمیت شناختن یعنی آن را انکار نکرد. برخی در جامعه، سبک زندگی متفاوت و چه بسا غیر قابل قبولی دارند. حتی سبک زندگی غیر قابل قبول و آسیب زا را هم باید دید تا بشود مدیریت کرد.

اعلام موضع، مدیریت نیست. برخی اقدامات حتی بعضی قانونگذاری ها از جنس اعلام موضع است. مثل قانون منع به کارگیری تجهیزات ماهواره ای که مثال خوبی است برای قوانین متروک!

بعضی ها اعلام موضع می کنند تا از خود رفع تکلیف کنند با آن که می دانند نمی توانند پای هر کوچه ای یک مامور نیروی انتظامی گذاشت. اعلام موضع می کنند برای این که بگویند ما کار خود را انجام داده ایم. به نظرم اظهارات و اقدامات این روزهای نیروی انتظامی در مورد سگ گردانی از این جنس است.

نگاه متمایل به حذف غیر منطقی مساله، مدیریت سگ گردانی را با مشکل مواجه می کند، همین را هم به یک دو قطبی بی حاصل دیگر تبدیل می کند. مطالبه کنترل معضل و کاهش نگرانی ها را هم تضعیف می کند.

راه حل، واقع بینی است و مطالعه تجربه دیگر کشورها و قاعده گذاری منطقی و متناسب، همراه با گفتگو با مردم و همراه کردن مردم و ایجاد درک متقابل.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا