خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلگرام چقدر قابل اعتماد است؟

اگر کاربر تلگرام سیستم “گفت‌وگوی مخفی” یا “سکرت چت” را فعال نکرده باشد، مدیریت تلگرام یا شخص سوم قادر است به کدهایی که رمزگذاری نشده، دسترسی داشته باشد.

به گزارش سیتنا، کالین اندرسون، پژوهشگر امنیت سایبری، می‌گوید: مهم‌ترین مساله‌ی تلگرام این است که از سیستم “رمزگذاری سرتاسر” اتوماتیک استفاده نمی‌کند. بنابراین اگر کاربر تلگرام حواسش نباشد، تلگرام توانایی دسترسی به اطلاعات تبادل شده را دارد.

منظور اندرسون این است که اگر کاربر تلگرام سیستم “گفت‌وگوی مخفی” یا “سکرت چت” را فعال نکرده باشد، مدیریت تلگرام یا شخص سوم قادر است به کدهایی که رمزگذاری نشده، دسترسی داشته باشد در حالی که در شبکه‌هایی که رمزگذاری سرتاسری دارند، تنها فرستنده و گیرنده پیام هستند که با دستگاهشان می‌توانند پیام‌ها را بخوانند.

علاوه بر این تمام برنامه‌های تلگرام “اوپن سورس” یا متن باز نوشته نشده است و به گفته کالین اندرسون آنگونه نیست که همه کارشناسان بدانند دقیقا در آن چه می‌گذرد، اما شبکه‌هایی مانند سیگنال اوپن سورس هستند و به دلیل اوپن سورس بودن، کارشناسان زیادی آن را زیر و رو کرده‌اند و می‌دانند تا چه اندازه ایمن است.

یک فعال اینترنتی می‌گوید شواهدی دارد که نشان می‌دهد اشخاصی در برخی کشورها موفق شده‌اند با درخواست رمز عبور تلگرام و سپس شنود این رمزها از طریق مخابرات زودتر از کاربران به رمز دسترسی پیدا کنند و تلگرام آنها را هک کنند.

فارغ از این که داده‌های کاربران کجا ذخیره شود، او اعتقاد دارد که اشخاصی مانند روزنامه‌نگاران و سیاستمداران بهتر است از شبکه‌هایی استفاده کنند که متن‌باز هستند و کارشناسان ایمنی آنها را تأیید کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا