خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه حزب کارگزاران سازندگی خوزستان در مورد حوادث اخیر

حزب کارگزاران سازندگی خوزستان در بیانیه‌ای در مورد حوادث اخیر این استان تاکید کرد که «۱. گام اساسی در حل مشکلات توقف و ممنوعیت ادامه هرگونه طرح انتقال آب غیرشرب است. ۲. با توجه به تائید مشکلات توسط مقام معظم رهبری و صدور دستور حل مسئله، ادامه اعتراضات به مصلحت نمی‌باشد».

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

دولتمردان محترم ایران، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و شهروندان گرانمایه خوزستان

آنگونه که می‌بینیم عدم توجه به توسعه متوازن به عنوان امری ملی و علمی هر روز عارضه‌ای و امروز در خوزستان باعث اعتراض ممتد شهروندان شهرهای مختلف و خسارات دردآور شده است.

اگرچه عدم توجه به نظرات کارشناسی، موجب چنان یاسی شده است که اغلب فعالان از بیان نظر خودداری می‌کنند، اما وظیفه خود می دانیم در همراهی و دفاع از حقوق عمومی مردم استان نکات زیر را یادآور شویم:

واضح و مبرهن است که مسئله اصلی و ابتدایی مردم خوزستان آب است، روشن است انتقال آب غیرشرب (کشاورزی-صنعتی) از سرچشمه رودهای خوزستان به استانهای مرکزی کشور کاملاً غیرکارشناسی، خلاف “توسعه متوازن بر مبنای اصل مزیت نسبی”، خلاف مطالعات آمایش سرزمین، خلاف مطالعات زیست محیطی، خلاف منطق اقتصادی و بر خلاف عدالت اجتماعی می‌باشد. اینکه عده‌ای اندک اما با نفوذ،”منطق توسعه منطقه‌ای به هر قیمتی” را بر منطق توسعه ملی ترجیح می‌دهند و در مراکز تصمیم گیری موفق شده‌اند چنان حضور و دوام یابند که طرح‌های انتقال آب را علیرغم مخالفت همه صاحب نظران پیش برند، اسباب شگفتی و یاس و خشم مردم شده است بنابراین گام مقدماتی و اساسی در حل مسئله خوزستان توقف و ممنوعیت تکمیل هرگونه پروژه انتقال آب غیرشرب از سرچشمه رودخانه‌های استان می‌باشد و این امری است که هرقدر به تعویق افتد فقط اسباب پشیمانی بیشتر و باعث افزایش هزینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود مانند آنچه که در ماجرای سد گتوند پیش آمد و همه را مقابل یک مسئله لاینحل قرار داده است.

دولتمردان محترم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، هرقدر در حل مسئله آب تعلل شود متاسفانه باعث تسریع و تعمیق حس رنجش و اختلاف مردم استان‌های مختلف نسبت به هم خواهد بود و متاسفانه این چیزی است که ظاهراً کمترین اهمیتی برای تصمیم گیرندگان در دولت و مجلس ندارد. در حالیکه مبنای توسعه هر کشور حس همدلی و همراهی ملی است. اخذ تصمیمات نادرست و نامدبرانه، کاشتن بذر اختلاف و پر رنگ کردن خطوط تمایز منطقه‌ای میان مردم، خلاف مصالح ملی و بزرگترین خسارتی است که یک دولتمرد و سیاستگذار می‌تواند به جامعه‌اش وارد کند.

از مردم سختی کشیده خوزستان خواهش و تمنا می‌نماییم اکنون که صدای اعتراض عمومی شما شنیده شده است و مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام کشور ضمن تأیید مشکلات خوزستان بر حل آن تاکید کرده‌اند، ادامه اعتراضات به صلاح نمی‌باشد و خدایی ناکرده ممکن است باعث شود مسئله از آب و محرومیت‌های اقتصادی به سویی جهت یابد که مورد نظر شهروندان خوزستانی نبوده و باعث شود که توجه و تمرکز و همراهی عمومی کشور و سایر هموطنان در حل مشکلات خوزستان مورد تزلزل قرار گرفته و موضوع از حل مشکلات به کنترل بحران تغییر اولویت دهد.

در پایان بدیهی می دانیم از همه کسانی که به هرشکلی مورد خسارت قرار گرفته‌اند و بخصوص در مورد خانواده‌های محترم داغدار نهایت همدلی و دلجویی شده و کسب رضایت آنان در اولویت حل مسائل قرار گیرد.

حزب کارگزاران سازندگی خوزستان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا