خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت روحانی از عملکرد دولت در خوزستان

رئیس‌جمهور روحانی گفت: در طول 8 سال فعالیت دولت تدبیر و امید کارهای بسیار مهم و ارزشمندی در حوزه های مختلف از جمله تامین برق، حل مشکل آب و فاضلاب شهرهای مختلف استان خوزستان، آماده سازی زمین های کشاورزی و توسعه منطقه آزاد اروند انجام شده است؛ کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو در سراسر کشور در هشتاد وچهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به گزارش وزیر نیرو که به همراه معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان سفر کرده است از تصمیمات و اقدام برای حل مشکلات این استان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این ایام برای رفع مشکلات اخیر استان انجام شده و معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزیران دولت برای بررسی و حل مشکلات مردم در استان حضور دارند.

روحانی با بیان اینکه مشکل کم آبی امروز استان بخاطر کاهش 52 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته و خشکسالی بی سابقه ناشی از آن به همراه افزایش دمای هوا در این منطقه است، گفت: بخاطر کمبود آب پشت سدها که 50 درصد کاهش داشته است، نمی توانیم آب پشت سدها را رهاسازی کنیم چون در شهریور و مهر مردم دچار مشکل بیشتری خواهند شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در سال گذشته بخش زیادی از طرح‌های آبرسانی در شهرهای مختلف استان خوزستان انجام شده است و در بخش کشاورزی خوزستان نیز اقدامات عظیمی در توسعه کانال‌کشی و زهکشی زمین های زراعی استان به اجرا درآمد، به گونه‌ای که در طول 8 سال 295 هزار هکتار زمین در سطح استان خوزستان و بخش کمی از استان ایلام برای کانال‌کشی و زهکشی به انجام رسید.

روحانی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان اقدامات بسیار بزرگی در 8 سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: در طرح غدیر آب آشامیدنی را از سد دز به بخش بزرگی از خوزستان و اهواز انتقال دادیم، اما در عین حال و برغم همه تلاش‌هایی که شده هنوز مشکلات استان به طور کامل پایان نیافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته استان خوزستان با مشکل گرد و غبار دچار گرفتاری شده بود، گفت: دولت در این زمینه بخش زیادی از خطوط انتقال برق را تعویض کرد و 46 هزار هکتار از زمین‌هایی که گرد و غبار خیز بود را نهال‌کاری کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکل خوزستان کامل حل شود، گفت: اعتراض حق روشن مردم خوزستان است و اگر تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم، بقیه مردم اعتراض به حقی داشته اند و خواستار حل و فصل مشکلاتشان بودند و در این راستا مسئولین هم تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا مشکلات مردم بزرگوار استان برطرف شود.

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو در طول دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: اقدامات لازم برای تولید بیش از 17 هزار مگاوات برق در سال 96 انجام شده بود و می‌بایست در سال 97 سرمایه‌گذاری‌ آن انجام شود.که با تحریم دچار مشکل شد. چرا که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها کشور اضافه شد و برق آن وارد مدار شده است.

روحانی گفت: در سال‌های 97 الی 99 بخش صنعت برغم جنگ اقتصادی توسعه بسیار زیادی داشت و در 3 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته شاهد توسعه صنعتی بسیار بالایی هستیم. به طور طبیعی توسعه بخش صنعت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و امسال در کنار این موضوع بخاطر گرمای شدید هوا و خشکسالی، در بخش برق دچار مشکل شدیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم بدانند که وزارت نیرو در 2 سال اخیر برای آب و برق 132 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و همه این سرمایه‌گذاری‌ها در 2 سال گذشته به افتتاح رسیده است.

روحانی با قدردانی از همه مهندسین، کارگران و دست‌اندرکاران بخش صنعت آب و برق، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش زیادی در حوزه انتقال آب، برق‌رسانی روستایی و ساخت تصفیه‌خانه های آب و فاضلاب و احداث سد بخصوص در نقاط مرزی و همچنین شیرین‌سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به شرق کشور، انجام شده است و باید اینگونه اقدامات همچنان ادامه یابد تا مردم مشکلی در این بخش‌ها نداشته باشند. همچنان که سدها و نیروگاه‌های بسیار عظیمی در حال احداث است که طی سال جاری و سال آینده به افتتاح خواهد رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا