خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شریعتی و عطریانفر: از مصوبه‌ای که احمدی‌نژاد می‌گوید، چیزی نشنیدیم!

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق کشور گفته است: «بعد از جنگ هم ۱۶ سال، غرب کارون از سرمایه گذاری و فعالیت های اساسی اقتصادی و عمرانی محروم ماند. سال ۸۵ بود که من متوجه شدم هر تصمیمی برای خوزستان به خصوص غرب کارون می گیریم، با موانع جدی مواجه می شویم. وقتی پیگیری کردم، دیدم یک مصوبه مربوط به شورای عالی امنیت ملی است که بعد از جنگ از ترس جنگ مجدد یا با پیش بینی جنگ مجدد، تصویب کرده بودند که در غرب کارون، سرمایه گذاری های اساسی انجام نشود!»

غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان و محمد عطریانفر، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت هاشمی رفسنجانی از وجود چنین مصوبه‌ای ااظهار بی‌اطلاعی کردند و شریعتی گفت: در این سالها هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری نداشتیم.

شریعتی: چنین مصوبه‌ای را من نه شنیده‌ام و نه دیده‌ام

غلامرضا شریعتی-استاندار پیشین خوزستان- درباره‌ی مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممانعت برای سرمایه‌گذاری کلان در غرب کارون به انصاف نیوز گفت: چنین مصوبه‌ای را من نه شنیده‌ام و نه دیده‌ام.

او ادامه داد: در سال 83 که بنده معاون سیاسی و امنیتی استاندار بودم، ژاپنی‌ها را برای توسعه‌ی میدان نفتی آزادگان به خوزستان آوردند. بنا بود ژاپنی‌ها در آنجا سرمایه‌گذاری کنند. حتی مجری پروژه هم برای آن تعیین شد.

تا اینکه در زمان آقای احمدی‌نژاد ایران تحریم شد و ژاپنی‌ها عقب‌نشینی کردند و حاضر به ادامه‌ی کار نشدند و بعد پروژه را به چینی‌ها دادند. در آن زمان عراق 180 هزار بشکه و ما 80 هزار بشکه نفت استخراج می‌کردیم. بعد از برجام دولت روی این قسمت تاکید و چینی‌ها با شرکت‌های داخلی در اینجا پروژه را گرفتند که امروز به استخراج 400 هزار بشکه در روز رسیدیم و بیش از عراق برداشت می‌کنیم.

او در انتها تاکید کرد: اگر در زمان صدام این مصوبه وجود داشته، من اطلاعی ندارم. اما بعد از آن تا جایی که من می‌دانم چنین مصوبه‌ای وجود نداشت و ما مانعی برای سرمایه‌گذاری نداشتیم.

عطریانفر: از این مصوبه چیزی نشنیده‌ام

محمد عطریانفر، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت هاشمی رفسنجانی درباره‌ی این مصوبه به انصاف نیوز گفت: بنده در دوران آقای هاشمی معاون سیاسی وزارت کشور بودم و از این مصوبه چیزی نشنیده‌ام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا