خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه محمود صادقی به رئیسی درباره اعتراضات مردم الیگودرز

جماران نوشت: پیرو اعتراض‌های مردم الیگودرز به وضعیت ناعادلانه انتقال آب از سرشاخه ‌های دز، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم با ارسال نامه ای به ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب خواستار در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به این موضوع در دولت آینده شد.

متن نامه محمود صادقی به ابراهیم رییسی بدین شرح است:

به نام خدا


جناب آقای رییسی

رییس‌جمهور منتخب

با سلام و تبریک عید سعید قربان

نظر به بروز اعتراض‌های مردمی به وضعیت آب در خوزستان و اقدامات مقدماتی شما برای رسیدگی به این وضعیت، متذکر می‌شود زمینه‌ی این اعتراض ها در استان‌هایی که مبدأ انتقال آب بین حوضه‌ای هستند نیز وجود دارد.

بروز اعتراض‌های شب گذشته(۳۱ تیرماه) در شهرستان الیگودرز یکی از نشانه‌های آن است. زیرا اجرای پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه های دز، که در حوزه‌ی این شهرستان قرار دارد، به استان‌های اصفهان، مرکزی و قم موجب پیامدهای زیست محیطی و خشکی آب‌های بیش از ۱۰۰ روستا و عواقب اجتماعی، ازجمله مهاجرت روستاییان به شهر، شده سال‌ها است که مورد نارضایتی، اعتراض و بدبینی مردم به نظام و روحانیت (بلحاظ انتقال آب به قم) شده است

اینجانب در زمان نمایندگی ام برای رسیدگی به این وضعیت پیگیری‌هایی کردم و در مهرماه سال ۹۷ همراه با کارشناسان ذی‌ربط از وزارت نیرو و استان لرستان بازدیدی از این پروژه داشتم که گزارش آن متضمن راهکارهای پیشنهادی برای ترمیم و جبران خسارت‌های ببارآمده، ذیلا تقدیم می‌شود.

خواهشمند است رسیدگی له این موضوع نیز با اولویت مورد توجه دولت آینده قرار گیرد.

با احترام

محمود صادقی

۱۴۰۰/۵/۱

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا