خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرخش 180 درجه‌ای و داماد خوب و عروسِ بد!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «ماجرای چرخش 180 درجه‌ای و داماد خوب و عروسِ بد!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

چند روز پیش از دوگانگی نظر و تصمییم برخی حضرات گفتیم، انگار خیلی به برخی‌ها بر خورده تا جایی که عنان قلم از کف داده و کف بر دهان آورده و چیزهایی گفتند که حکایت کوزه را نمایان کرد و تراوش آنچه در خود دارد. مشخص شد که همه چیز را با وجب خود و از طرفی که ایستاده‌اند حساب می‌کنند نه به استانداردی که برای همه یکسان باشد. نوع رفتارشان این قصه را به ذهن می‌آورد که زنی مي‌گفت «خدا رو شکر، داماد خوبي دارم. دخترم هر چي بخواد براش مي‌خره. دخترم تا ظهر مي‌خوابه عصرشم ميره گردش و خريد، شب دامادم غذا مي‌خره مياره. ولي هر چي از داماد شانس آوردم از عروس خوب، بي نصيب بودم, زن نيست که!
تا لنگ ظهر مي‌خوابه، نه زندگي مي‌فهمه نه آشپزي مي‌کنه. همش دنبال ولگردي و ولخرجيه. بيچاره پسرم شب مياد از شام خبري نيست، خودش يا بايد بخره يا درست کنه. هيچي هم بهش نميگه!»

تا قبل از 28 خرداد که باید دولت مستقر کارها را پیش می‌برد، و اینان به دنبال رای بودند، صدایشان از همه بلندتر بود اما امروز که دولت‌دار شده‌اند، با چرخش 180 درجه‌ای، مردم‌یاری از یاد برده و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از کفر ابلیس بدتر می‌خوانند. عینک کارشناسی زده و کلمات را -مثلا- تخصصی به کار می‌گیرند تا لایحه دولت را از دور خارج کنند اما فکر نمی‌کنند که اگر رسیدن حقوق باز نشسته به ۹۰ در صد شاغل تورم‌زا باشد، حقوق شاغلان به طریق اولی تورم‌آفرین است. اگر حقوق باز نشسته باعث -مثلا- کاهش ارزش پول ملی می‌شود، حقوق شاغلان ۱۰ درصد بیشتر باعث کاهش می‌شود. چطور این همه نسبت به همسان‌سازی حقوق حساسیت دارند اما نسبت به اصل آن دو انگشت که نه، پنج انگشت در گوش خود فرو می‌کنند و نه با پلک که با آستین و پلک، توامان چشم خود را می‌پوشانند. اگر کمی انصاف داشتند چنین رفتار نمی‌کردند. اگر صداقت داشتند همه چیز را بعد انتخابات جور دیگر نمی‌دیدند اما انگار با واقعیت و حقیقت هم با استانداردهای دوگانه مواجهه می‌کنند و حکایت همان زن است و دختر و عروسش…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا