خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین لپ تاپ ها برای خرید با هر بودجه ای- تابستان 1402

دیجیاتو نوشت:

خرید لپ‌تاپ کار ساده‌ای نیست چرا که تنوع مدل‌ها در بازار به‌شدت بالاست و بر اساس نیازهای خود، باید به فاکتورهای مختلفی در خرید این گجت‌های نه‌چندان ارزان توجه کنید. پیش از هر چیز باید بدانید که لپ‌تاپ‌ها به‌دلیل ابعاد کوچک، معمولا عملکردی ضعیف‌تر از سیستم‌های کامپیوتری حرفه‌ای دارند. با این حال اصلی‌ترین مزیت لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی متکی بر کیس، قابلیت حمل‌پذیری ساده آن‌هاست. اگر دائما در رفت و آمد هستید، دانشجویید، برنامه‌نویسی می‌کنید و یا در خانه و محل کار زیاد جابه‌جا می‌شوید، لپ‌تاپ‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. در غیر این‌صورت بهتر است بررسی مجددی روی انتخاب‌های خود داشته باشید.


موارد حائز اهمیت در خرید بهترین لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های بخش‌های مختلفی دارند که هر کدام از این قسمت‌ها برای کاربران مختلف، از اهمیت خاص خودشان برخوردارند. اگر ضعف خاصی در این قسمت‌های خاص وجود داشته باشد، تجربه کاربری شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین موارد برای تصمیم‌گیری در انتخاب لپ‌تاپ جدید داریم.

سیستم‌عامل

پیش از هر چیزی باید در نظر بگیرید که سیستم‌عامل و پلتفرم مورد نیاز شما در هر لپ‌تاپی چیست. سیستم‌عامل مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها شامل ویندوز (Windows)، مک او اس (macOS)، کروم او اس (ChromeOS) و سایر سیستم‌عامل‌های مختلف می‌شود. هر کدام از این‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما در نهایت این ویندوز است که بیشترین تعداد کاربر و توسعه‌دهندگان را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین بیشتر اپ‌ها و بازی‌ها برای ویندوز در دسترس هستند. با این حال امکان دارد که توسعه‌دهندگان به‌شکل اختصاصی خدمات خود را برای برخی سیستم‌عامل‌های خاص عرضه کنند. در نتیجه می‌بایست بر اساس لیست اپ‌های پر استفاده خود، تصمیم بگیرید که لپ‌تاپ جدید شما به چه سیستم‌عاملی مجهز باشد.

پردازشگر مرکزی و عملکرد آن

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ

پردازنده مرکزی قلب تپنده هر لپ‌تاپ است که باید در انتخاب لپ‌تاپ بعدی خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در پردازنده‌ها فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد و نوع هسته، تعداد رشته‌ها، فناوری‌های سخت‌افزاری مورد پشتیبانی و فرکانس کاری بیشترین اهمیت را دارند. موارد دیگری از جمله حافظه کش، توان مصرفی و فناوری ساخت نیز هر کدام شایان توجه هستند. اگر بیشتر در پی بازی کردن با لپ‌تاپ خود هستید، پردازشگر مرکزی خیلی کمک حالتان نخواهد بود؛ در غیر این‌صورت باید پردازشگر مرکزی مناسبی در کالبد لپ‌تاپ شما جا خوش کرده باشد.

شرکت‌های اینتل و AMD محبوب‌ترین سازندگان پردازنده برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی هستند که معمولا نسل جدید محصولات آن‌ها نیز به‌شکل سالانه از راه می‌رسد. هر کدام از این پردازنده‌های لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و البته قابلیت‌های اختصاصی نیز برای آن‌ها ارائه شده است. بیشتر لپ‌تاپ‌های بازار مجهز به چیپست‌های اینتل هستند و تهیه این دسته از لپ‌تاپ‌ها ساده‌تر خواهد بود؛ اما اگر به پردازنده‌های رایزن AMD علاقه دارید هم در هر رده قیمتی می‌توانید لپ‌تاپ‌های مجهز به این نوع پردازنده را هم پیدا کنید.

مک‌بوک‌های اپل نیز پیش‌تر با پردازنده اینتل روانه بازار می‌شدند، اما چند سالیست که خود اپل سکان این بخش را به‌دست گرفته و خط تولید پردازنده‌های اختصاصی‌اش را راه‌اندازی کرده است. پردازنده‌های اختصاصی اپل بسیار بهینه هستند و می‌توانید روی مک‌بوک‌های مجهز به این نوع چیپست‌ها حساب باز کنید. شرکت‌های دیگری از جمله کوالکام نیز چیپست‌های مخصوص لپ‌تاپ را تولید می‌کنند که البته شاهد عرضه گسترده لپ‌تاپ‌های این‌چنینی در بازار ایران نیستیم.

پردازشگر گرافیکی

لپ‌تاپ‌ها با دو نوع پردازشگر گرافیکی آن‌بورد (مجتمع) و مجزا روانه بازار می‌شود. پردازشگرهای گرافیکی آن‌بورد معمولا در لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت یا اولترابوک‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیازی به انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین در آن‌ها نخواهد بود. این دسته از پردازشگرها می‌توانند کارهای گرافیکی ساده را انجام دهند. بنابراین اگر کار سنگینی با لپ‌تاپ خود انجام نمی‌دهید، نیازی به سخت‌گیری روی این قسمت نیست.

از سوی دیگر اگر به اجرای بازی‌های سنگین علاقه‌مندید و یا تدوین ویدیو و ویرایش تصاویر را به‌شکل حرفه‌ای انجام می‌دهید، باید سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازشگر گرافیکی مجزا بروید. در این پردازشگرهای جدا که به آن‌ها اصطلاحا «کارت گرافیک» هم گفته می‌شود، موارد مختلفی را باید زیر نظر داشته باشید. در انتخاب لپ‌تاپ و خصوصا لپ‌تاپ‌های گیمینگ، در کارت گرافیک به فاکتورهایی مانند تعداد و فرکانس هسته‌های استفاده شده، ظرفیت و استاندارد حافظه، فناوری ساخت، توان مصرفی و بهینگی مصرف توجه ویژه‌ای داشته باشید. شرکت‌های انویدیا و AMD از سردمداران تولید کارت گرافیک لپ‌تاپ هستند؛ اما در نهایت لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به کارت گرافیک سری RTX انویدیا در بازار ایران خیلی بیشتر هستند.

فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو

یکی دیگر از مشخصه‌های مهم در هر لپ‌تاپ، فضای ذخیره‌سازی و میزان حافظه رم آن است. اگر به‌دنبال بیشترین کارآیی هستید، می‌بایست لپ‌تاپ‌های مجهز به حافظه SSD را انتخاب کنید که سرعت بیشتری در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتی در رده‌های اقتصادی سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به هارد دیسک نروید؛ مگر این‌که قصد ذخیره فایل‌های حجیم را داشته باشید. حافظه‌های SSD نیز انواع خاص خود را دارند که باید در آن‌ها نوع استاندارد PCIe را تحت نظر بگیرید.

در کنار فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم نقش مهمی را در عملکرد لپ‌تاپ ایفا می‌کند. هرچه حافظه رم دستگاه بیشتر باشد، می‌توانید اپ‌های بیشتری را بدون مشکل و به‌صورت همزمان اجرا کنید. فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم در برخی لپ‌تاپ‌ها قابل ارتقا یا به اصطلاح «کاستوم کردن» است. اگر با لپ‌تاپ‌های کاستوم شده فروشگاهای مواجه شدید و قصد خرید آن‌ها را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که برای اطمینان از سلامت دستگاه این کار را خودتان انجام دهید.

سایر مشخصه‌های مهم در هر لپ‌تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

مشخصات مهم دیگری در لپ‌تاپ‌ها هستند که توجه به آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. این قسمت‌ها جزو اولویت‌های فرعی در هر لپ‌تاپ هستند که پس از انتخاب مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر، باید به آن‌ها نیز توجه کنید:

  • نمایشگر: دریچه ورود کاربر به لپ‌تاپ، نمایشگر آن است. در انتخاب لپ‌تاپ باید توجه ویژه‌ای به نوع پنل، رزولوشن، اندازه، حداکثر روشنایی و حضور پوشش ضدبازتاب داشته باشید. اگر گیمر هستید، نرخ رفرش نمایشگر نیز باید از اولویت‌های شما در انتخاب لپ‌تاپ باشد.
  • درگاه‌های ارتباطی: بسته به نوع استفاده‌تان از لپ‌تاپ باید درگاه‌های ارتباطی مورد نیازتان را در انتخاب لحاظ کنید. اگر دانشجو هستید و به دستگاه‌های مختلفی وصل می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ لپ‌تاپ‌های ویندوزی بروید.
  • طراحی و کیفیت ساخت: طراحی لپ‌تاپ‌ها باید به نحوی باشد که حس خوبی را به کاربر القا کنند و بتوان از آن‌ها در هر محیطی استفاده کرد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا حدودی از این خط مشی فاصله گرفته‌اند. کیفیت ساخت بالای لپ‌تاپ نیز به القای حس بهتر حین کار کردن و مقاومت بیشتر آن منجر خواهد شد.
  • وزن و قابلیت حمل: هرچه لپ‌تاپ مورد انتخابتان سبک‌تر باشد، حمل آن راحت‌تر است و حین جابه‌جایی آن خسته نخواهید شد. عموما لپ‌تاپ‌های اداری و اولترابوک‌ها سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند.
  • باتری و شارژ: اگر موقع استفاده از لپ‌تاپ دسترسی دائمی به برق ندارید باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با شارژدهی باتری بالاتر بروید. لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولا شارژدهی باتری بالایی ندارند و باید بیشتر به برق متصل شوند.
  • کیبورد و تاچ‌‌پد: در خرید لپ‌تاپ باید به بهره‌مندی آن از کیبورد و تاچ‌پد مناسب نیز توجه کنید. حضور کیبورد و تاچ‌پد با کیفیت در لپ‌تاپ سبب افزایش عمر آن پس از سال‌های سال کار کردن خواهد شد. لپ‌تاپی که کیبورد خوبی برای تایپ کردن نداشته باشد، عموما نمی‌تواند تجربه دلچسبی را به شما ارائه کند.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ٣۰ میلیون تومان

در این قسمت از راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو، نگاهی به مدل‌های اقتصادی‌تر داریم. اگر قصد ندارید هزینه چندانی برای خرید لپ‌تاپ بپردازید، مدل‌های زیر پیشنهاد دیجیاتو به شما هستند.


لنوو IdeaPad 3 با پردازنده Core i3؛ مناسب برای کاربری عمومی، اداری، دانش‌آموزی

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i3-1215U
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۳۸ وات ساعت
  • قیمت: حدود ۱۳ میلیون تومان

لپ تاپ Ideapad 3 در دسته‌ میان‌رده‌های اقتصادی شرکت لنوو قرار دارد. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو مدل L3 و S540 طراحی شده و با سخت‌افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی، اداری و دانش‌آموزی است. این دستگاه کمتر از ۲۰ میلی‌متر ضخامت و حدود ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد که برای یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی بسیار مناسب است و آن را به گزینه‌ای مناسب برای حمل‌ونقل مداوم بدل می‌کند. این لپ‌تاپ را می‌توان ارزان‌ترین مدل با پردازنده قدرتمند نسل دوازدهم اینتل در بازار ایران دانست.


لنوو IdeaPad 3 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای کاربری عمومی و نیمه‌حرفه‌ای

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i5-1235U
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۳۸ وات ساعت
  • قیمت: حدود ۲۱ میلیون تومان

تنها تفاوت این مدل با لپ‌تاپ قبلی در قسمت پردازنده مرکزی آن است. در این لپ تاپ از پردازنده Core i5 1235u استفاده شده که ده هسته پردازشی با فرکانس پایه ۱.۳ گیگاهرتز دارد. این موضوع باعث می‌شود که این مدل از سری آیدیاپد ۳ نسبت به مدل قبلی با پردازنده i3 شش‌هسته‌ای، حدود پانزده الی بیست درصد عملکرد بهتری داشته باشد. به‌دلیل استفاده از این پردازنده، علاوه بر کاربری‌های عمومی، می‌توان از این لپ‌تاپ برای کاربری‌های نیمه‌سنگین مثل ویرایش و ساخت تصاویر با استفاده‌ از نرم‌افزار‌های ادوبی هم استفاده کرد. اما دیگر مشخصات این لپ‌تاپ مانند حافظه رم، حافظه داخلی، باتری، نمایشگر و جنس پلاستیکی بدنه با مدل قبل تفاوتی ندارد.


لنوو IdeaPad 5 با پردازنده Core i5 و پردازشگر گرافیکی مجزا؛ مناسب برای کاربری نیمه‌حرفه‌ای و مالتی‌مدیا

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i5-1235U
  • پردازشگر گرافیکی: انویدیا جی‌فورس MX550 2GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS
  • باتری: ۷۶ وات ساعت
  • قیمت: حدود ۲۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ Ideapad 5 در دسته میان‌‌‌رده‌های باکیفیت شرکت لنوو قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ شاسی لوکس‌ و با کیفیت‌تری دارد و به‌نوعی نسخه تکامل‌یافته سری IdeaPad 3 محسوب می‌شود. از تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به استفاده از آلومینیوم در بدنه، ظرفیت باتری بالاتر، سخت‌افزار قدرتمند‌تر و صفحه نمایش IPS اشاره کرد. با توجه به سخت‌افزار مناسبی که در این لپ‌تاپ به‌کار رفته است، می‌توان از آن برای امور روزمره، خانگی، گرافیکی و حتی تا حدی از فعالیت‌های مهندسی استفاده کرد. طراحی ساده و درعین‌حال جذاب این مدل در کنار کیفیت ساخت و سخت‌افزار مناسب باعث شده تا این دستگاه در دسته‌بندی اولترابوک‌های میان‌رده، همواره رقیبی جدی برای دیگر محصولات از برندهای مطرح بازار محسوب شود. درحال‌حاضر این دستگاه ارزش خرید بسیار بالایی در بازار ایران دارد.


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ۶۰ میلیون تومان

در این بخش سراغ لپ‌تاپ‌هایی می‌رویم که مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتری دارند و برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تری طراحی شده‌اند.


ایسوس VivoBook S15 OLED با پردازنده Core i5؛ مناسب برای کاربری عمومی، مالتی‌مدیا و دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i5-12500H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS
  • باتری: ۷۰ وات ساعت
  • قیمت: حدود ۳۴ میلیون تومان

لپ‌تاپ ایسوس مدل K3502ZA از سری VivoBook S15 OLED شرکت ایسوس، جزو لپ‌تاپ‌های پریمیوم و تا حدی حرفه‌ای این شرکت به حساب می‌آید. ایسوس در طراحی این دستگاه دقت بسیار بالایی را به کار برده است تا با دیدن آن در نگاه اول یک الترابوک بالا رده به‌نظر برسد و استفاده از فلز در بدنه، وزن کم تر از دو کیلوگرم و ضخامت کم‌تر از دو سانتی‌متر این حس را تقویت می‌کند. با توجه به بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند سری H اینتل این لپ‌تاپ در انجام امور نیمه‌حرفه‌ای و استفاده از نرم‌افزار‌های ادوبی شما را ناامید نخواهد کرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازشگر گرافیکی مجزا استفاده نکرده و به همان گرافیک یکپارچه اینتل iris XE اکتفا کرده است. پس در نتیجه نمی‌توان این لپ‌تاپ را برای انجام کار‌های گرافیکی سنگین پیشنهاد کرد، اما یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ استفاده از پنل ۱۵.۶ اینجی اولد و وضوح تصویر 2.8K آن است که لذت استفاده از لپ‌تاپ را دو چندان می‌کند. با توجه به قیمت حدودی ۳۵ میلیون تومانی، کیفیت ساخت مناسب، پردازنده قدرت‌مند و صفحه نمایش عالی که این لپ‌تاپ ایسوس دارد می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها در میان الترابوک‌های موجود در بازار دانست.


لنوو IdeaPad Gaming 3 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای گیمینگ، برنامه‌نویسی و پردازش‌های نیمه سنگین

  • پردازنده: اینتل Core i5-12450H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3050 4GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 120Hz
  • قیمت: حدود ۳۴ میلیون تومان

لپ‌تاپ Ideapad Gaming 3 ۲۰۲۲ جزو دسته لپ‌تاپ‌های گیمینگ میان‌رده‌ و اقتصادی شرکت لنوو به‌شمار می‌آید. طراحی این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبلی بهبود‌ قابل‌ ملاحظه‌ای پیدا کرده و سخت‌افزار آن نیز به‌روز شده است. به‌طور کلی لپ‌تاپ Ideapad Gaming 3 شرکت لنوو را می‌توان یکی از مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی بازار دانست که با در نظر‌ گرفتن قیمت مناسب آن، می‌تواند پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از کاربران گیمینگ، طراحان گرافیکی و برنامه‌نویسان باشد. البته از این دستگاه نباید انتظار نمایشگری با دقت رنگ بالا یا شارژدهی خوب داشته باشید. با‌این‌حال در رده قیمتی حدود ۳۴ میلیون تومان، به‌سختی می‌توان رقیبی برای این محصول پیدا کرد؛ به‌خصوص اگر دنبال لپ‌تاپ گیمینگ با قطعات سخت‌افزاری بروز باشید.


ایسوس TUF Gaming F15 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای گیمینگ، برنامه‌نویسی و پردازش‌های نیمه سنگین

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i5-12500H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3050 4GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • قیمت: حدود ۳۸ میلیون تومان

بدون شک یکی از گزینه‌های مطمئنی که در دسته لپ‌تاپ‌ها گیمینگ میان‌رده می‌توانید سراغ آن بروید سری تاف ایسوس است. لپ‌تاپ TUF Gaming F15 مدل FX507ZC یکی از لپ‌تاپ‌های میان رده و به نوعی اقتصادی این شرکت محسوب می‌شود. ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازنده core i5 12500H در کنار پردازشگر گرافیکی RTX 3050 انویدیا به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 استفاده کرده تا در این رده قیمتی این لپ‌تاپ را به انتخابی بی‌نقص برای کاربران و بخصوص گیمر‌ها‌یی که دنبال انتخابی مقرون به‌صرفه هستند تبدیل کند. با اینکه سری تاف ایسوس میان‌رده است اما با به دلیل استفاده از متریال با کیفیت در بدنه آن بیشتر حس یک لپ‌تاپ بالا‌رده را به شما القاء می‌کند. در نهایت اگر دنبال لپ‌تاپ با سخت‌افزار پردازشی مناسب برای انجام کلیه امور سنگین گرافیکی و پردازشی است. 


ایسوس TUF Gaming F15 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، برنامه‌نویسی و پردازش‌های سنگین

  • پردازنده: اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3050 4GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • قیمت: حدود ۴۴ میلیون تومان

اگر فکر می‌کنید که پردازنده Core i5 که در مدل قبلی این لیست به کار رفته ممکن است پاسخ‌گوی نیاز‌های شما از یک لپ‌تاپ نباشد و قدرت پردازشی بیشتری را نیاز دارید سراغ لپ‌تاپ ایسوس TUF مدل FX507ZC بروید. این لپ‌تاپ جز پردازنده قدرت‌مند تر هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد اما با این‌ حال می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی معرفی کرد.


لنوو IdeaPad Gaming 3 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، برنامه‌نویسی و پردازش‌های سنگین

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i7-12650H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3060 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 120Hz
  • قیمت: حدود ۴۶ میلیون تومان

به عنوان آخرین لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی اما قدرتمند مجدداً سراغ لپ‌تاپ‌های آیدیاپد گیمینگ لنوو می‌رویم. لنوو در این مدل از سری Ideapad Gaming 3 از سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو قدرتمندی استفاده کرده است. ترکیب Core i7 12650H اینتل و RTX 3060 انویدیا را می‌توان یکی از بهترین ترکیب‌های سخت‌افزاردی در این رده قیمتی دانست. این لپ‌تاپ برای انجام تمامی امور پردازشی سنگین و گرافیکی کاملاً مناسب است. در حقیقت با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، صفحه نمایش از نوع IPS و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی آن در کنار قیمت حدودی ۴۵ میلیون تومان رقیب سرسختی نمی‌توان برای آن پیدا کرد.


اپل MacBook Air 2022 با پردازنده M2؛ مناسب برای استفاده عمومی، مالتی‌مدیا و ویرایش تصاویر

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو - مک بوک ایر M2
  • پردازنده: اپل M2
  • پردازشگر گرافیکی: M2 8 Core
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5X
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • نمایشگر: ۱۳.۶ اینچی 2.5K Liquid Retina
  • قیمت: حدود ۵۳ میلیون تومان 

برای طرفداران محصولات شرکت اپل در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر، مک بوک ایر ۲۰۲۲ را پیشنهاد می‌کنیم که به لطف تراشه‌ی اختصاصی Apple M2 بسیار محبوب و کارآمد است. لپ‌تاپ MacBook Air 2022 (بررسی دیجیاتو) دارای یک نمایشگر ۱۳.۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۶۴ پیکسل است و در نتیجه برای کارهای گرافیکی و طراحی نیز محصول پرکاربردی خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به باتری توان‌مند ۵۲.۶ وات‌ساعتی و وزن بسیار سبک آن اشاره کرد.


لنوو Lenovo Legion 5 با پردازنده Ryzen 7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های سنگین

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: ای‌ام‌دی Ryzen 7 6800H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3060 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی WQHD IPS 165Hz
  • قیمت: حدود ۵۴ میلیون تومان 

مدل بعدی هم از برند لنوو انتخاب شده اما از سری بالارده آن یعنی لیجن. لنوو همیشه در این سری از لپ‌تاپ‌های خود پکیج کاملی از امکانات را در اختیار کاربر‌انش قرار می‌دهد. این مدل از سری لیجن را می‌توان یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار در نظر گرفت. پردازنده رایزن ۷ 6800H به عنوان یک پردازنده هشت هسته‌ای از پس هر کاری به راحتی بر‌می‌آید. اما اگر گیمر هستید هم خیالتان راحت، لنوو از تمام ظرفیت و توان پردازشگر گرافیکی RTX 3060 را در اختیار کاربر قرار داده و توان مصرفی آن تا ۱۴۰ وات افزایش می‌یابد. همانطور که اشاره شد این لپ‌تاپ پکیج کاملی به شمار می‌رود و با توجه به کیفیت ساخت بسیار بالا، تعداد متعدد درگاه‌های ارتباطی و صفحه نمایش از نوع IPS با وضوح WQHD و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی هیچ نقصی نمی‌توان در آن پیدا کرد.همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن خصوصا در مقایسه با لپ‌تاپ‌های سری ROG شرکت ایسوس بسیار بالا است.


ایسوس TUF Gaming F15 با پردازنده Core i7 و پردازشگر RTX 4050؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های سنگین

  • پردازنده: اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4050 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • قیمت: حدود ۵۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ ایسوس مدل FX507ZU4 از جمله لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت در سری TUF Gaming است. مهم‌‌‌ترین نکته‌ای که در مورد این لپ‌تاپ وجود دارد بکار گرفتن نسل جدید پردازشگر‌های گرافیکی شرکت انویدیا یعنی RTX 4050 است. اما تصمیم ایسوس در مورد پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ بی‌تغییر مانده و همچنان Core i7 12700H را به عنوان پردازنده مرکزی در این لپ‌تاپ خواهیم دید. نکته مثبت بعدی استفاده از نمایشگری با کیفیت‌تر از لحاظ پوشش رنگی در این لپ‌تاپ است. ابعاد، وضوح و نرخ بروزرسانی تصویر این نمایشگر تفاوتی با نسل قبلی خود نکرده است اما پشتیبانی صد درصدی طیف رنگی sRGB در این نمایشگر تجربه بهتر از استفاده این لپ‌تاپ را برای کاربر خود به وجود می‌آورد. اگر قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگی را دارید که در آن از پردازشگر‌ جدید انویدیا استفاده شده باشد و قدرت پردازشی بی‌نقصی را در هر زمینه‌ای در اختیارتان قرار دهد لپ‌تاپ ایسوس تاف FX507ZU4 گزینه مناسبی برای شما است.


ایسوس Vivobook Pro 16 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای رندرینگ، طراحی تصاویر، ویرایش ویدیو

  • پردازنده: اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3050 Ti 4GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی 3.2K OLED 120Hz
  • قیمت: حدود ۵۷ میلیون تومان

اگر برای انجام طراحی‌های گرافیکی، ویرایش تصاویر و ویدیو و نرم‌افزار‌های مهندسی دنبال یک لپ‌تاپ مناسب با ظاهری ساده و دور از دنیای گیمینگ اما قدرت پردازشی بالا نیاز دارید، لپ‌تاپ ایسوس مدل K6602ZE از سری VivoBook Pro 16 OLED می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. ویژگی مهم و متمایز کننده این لپ‌تاپ صفحه نمایش خارق‌العاده‌ای است که در آن به کار رفته است. ایسوس در این لپ‌تاپ از یک پنل ۱۶ اینچی اولد با وضوح خیره کننده 3.2K استفاده کرده است. با توجه به نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی این نمایشگر در کنار قطعات پردازشی قدرتمندی مانند Core i7 12700H اینتل و پردازشگر گرافیکی RTX 3050 Ti انویدیا همراه با باتری توانمند ۹۶ وات ساعتی این لپ‌تاپ‌ را می‌توان جزو بالارده‌ترین لپ‌تاپ‌های مناسب محیط کاری موجود در بازار دانست.


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ١۰۰ میلیون تومان

نهایتا نوبت به بهترین لپ‌تاپ‌های این راهنمای خرید می‌رسد. اگر استفاده‌های سنگین مانند گیمینگ حرفه‌ای، رندرینگ و سایر پردازش‌های سنگین را دارید، مدل‌های زیر قدرتمندترین های بازار هستند و پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.


ایسر Predator Helios Neo 16 با پردازنده نسل سیزده Core i7 و پردازشگر RTX 4050؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های سنگین

  • پردازنده: اینتل Core i7-13700HX
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4050 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 165Hz
  • قیمت: حدود ۶۴ میلیون تومان

لپ‌تاپ Predator Helios Neo 16 از برند ایسر را به جرات می‌توان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ سال ۲۰۲۳ در نظر گرفت. این لپ‌تاپ مجهز به جدیدترین پردازنده شرکت اینتل و پردازشگر گرافیکی شرکت انویدیا شده است. ترکیب پردازنده قدرتمند از نسل سیزده اینتل یعنی Core i7 13700HX در کنار RTX 4050 انویدیا این لپ‌تاپ‌ را به یکی از قدرت‌مند‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار تبدیل می‌کند و بدون شک چنین ترکیب سخت‌افزاری می‌تواند به راحتی از پس اجرای بروز‌ترین بازی‌ها بر بیاید. اگر در بازه قیمتی ۶۰ میلیون تومان دنبال لپ‌تاپ گیمینگ با صفحه نمایش ۱۶۵ هرتز، کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزار بروز و قدرتمند می‌گردید، لپ‌تاپ Predator Helios Neo 16 ایسر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.


ایسر Acer Predator Helios 300 با پردازنده Core i9؛ مناسب برای رندرینگ، گیمینگ و پردازش‌های سنگین

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اینتل Core i9-12900H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3070 8GB
  • حافظه رم: ۳۲ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 165Hz
  • قیمت: حدود ۶۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ بعدی این لیست هم مجدداً از برند ایسر انتخاب شده است. لپ‌تاپ Acer Predator Helios 300 را می‌توان به عنوان یکی از قدرت‌مند‌ترین لپ‌تاپ‌های سال گذشته معرفی کرد، در حالی که هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از مهم‌ترین مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده پرقدرت Core i9 نسل دوازده اینتل و پردازشگر گرافیکی RTX 3070 اشاره کرد. این لپ‌تاپ با وزن نسبتاً مناسب با توجه به قطعات پردازشی و ضمن دارا بودن توانایی بسیار مناسب در اجرای روان بازی‌های روز در رده قیمتی خودش ارزش خرید بسیار بالایی دارد.


لنوو Legion Slim 5 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های سنگین

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: ای‌ام‌دی Core i7 13700H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4060 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی WQHD IPS 165Hz
  • قیمت: حدود ۷۴ میلیون تومان 

مدل بعدی که خرید آن را در دسته لپ‌تاپ‌های رده بالا پیشنهاد می‌کنیم، لپ‌تاپ Legion Slim 5 از برند لنوو است. این لپ‌تاپ از جدید‌ترین محصولات شرکت لنوو در دسته لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالا رده است و همانند دیگر لپ‌تاپ‌های این سری بیشترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. نکاتی که می‌تواند این لپ‌تاپ را به بهترین انتخاب در بازه قیمتی هفتاد میلیون تومان تبدیل کند؛ بدنه فلزی و با کیفیت، صفحه نمایش ۱۶ اینچی از نوع IPS با روکش مات و رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و پوشش کامل طیف رنگی SRGB، در کنار استفاده از قطعات پردازشی همچون؛ Core i7 13700H به عنوان پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی RTX 4060 انویدیا است. نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد وزن کم‌تر از ۲.۵ کیلوگرم و ضخامت ۲.۵ سانتی متری آن است که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ بالارده و قدرت‌مند بسیار مناسب بنظر می‌رسد.


ایسوس TUF Gaming A17 با پردازنده Ryzen 9 و پردازشگر RTX 4070؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های بسیار سنگین

  • پردازنده: ای‌ام‌دی Ryzen 9 7940HS
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۲ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۷.۳ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • قیمت: حدود ۸۷ میلیون تومان

اگر قصد خرید لپ‌تاپی با گرافیک قدرت‌مند RTX 4070 را دارید یکی از ارزشمند‌ترین گزینه‌ها لپ‌تاپ ASUS TUF Gaming A17 مدل FA707XI است. ایسوس در این لپ‌تاپ در بخش پردازنده مرکزی با ای‌ام‌دی همکاری داشته و یکی از قدرت‌مند‌ترین پردازنده‌های این شرکت یعنی رایزن ۹ ۷۹۴۰HS را در این محصول خود بکار گرفته‌ است. بدون شک در زمینه قدرت پردازشی نمی‌توان متوجه هیچ ایرادی در FA707XI شد. تنها بخشی که شاید بتوان گفت ایسوس کم کاری کرده است در صفحه نمایش این لپ‌تاپ است. نمایشگر این لپ‌تاپ همان پنل آی‌پی‌اس ۱۷ اینچی فول اچ‌دی ۱۴۴ هرتزی است که در لپ‌تاپ‌های بسیار ارزان‌ قیمت‌تر این سری استفاده شده و مهم‌ترین نقص آن عدم توانایی در پوشش کامل فضای رنگی sRGB است که برای یک لپ‌تاپ در بازه قیمتی هشتاد و پنج میلیون تومان کمی عجیب بنظر می‌رسد. البته همچنان از قدرت پردازشی بسیار بالا این لپ‌تاپ نمی‌توان به راحتی گذشت.


اپل MacBook Pro 14 2022 با پردازنده M2 Pro؛ مناسب برای استفاده حرفه‌ای، ویرایش تصاویر و ویدیو و مالتی‌مدیا

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
  • پردازنده: اپل M2 Pro
  • پردازشگر گرافیکی: M2 Pro 16 Core
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت LPDDR5X
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • نمایشگر: ۱۴.۲ اینچی Liquid Retina XDR 4K
  • قیمت: حدود ۹۷ میلیون تومان 

اگر یک حرفه‌ای هستید که حجم کاری زیادی دارد و به دنبال بهترین قدرت پردازشی، سبک و قابل حمل بودن در کنار عمر باتری فوق‌العاده بالا هستید یکی از تنها گزینه‌های شما لپ‌تاپ اپل مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی ۲۰۲۲ است. بدون شک این لپ‌تاپ یکی از اما قوی‌ترین، باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید بخرید.


لنوو Legion 5 Pro با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های بسیار سنگین

  • پردازنده: ای‌ام‌دی Core i7 13700HX
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 8GB
  • حافظه رم: ۳۲ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی WQHD IPS 240Hz
  • قیمت: حدود ۹۴ میلیون تومان 

پیدا کردن یک لپ‌تاپ بی‌نقص از هر نظر در میان مدل‌های گوناگونی که در بازار ایران موجود و قابل دسترس است شاید کار راحتی نباشد، اما ما در این لیست ما بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم و حالا نوبت بهترین بهترین‌ها است. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro که به تازگی وارد بازار ایران شده است را به جرات می‌توان بهترین لپ تاپ بازار ایران دانست. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ Intel Core i7 13700HX با فرکانس کاری بین ۳.۷ تا ۵ گیگاهرتز بهره‌مند بوده و در کنار این پردازنده قدرتمند نیز کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا قرار گرفته است. با در نظر گرفتن چنین سخت افزار قدرت‌مندی هیچ وظیفه‌ای برای این لپ‌تاپ وجود ندارد که از پس اجرای آن برنیاید. از اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز با بالا‌ترین تنظیمات تا رندر‌های گرافیکی طولانی مدت و ممتد. جدای از سخت‌افزار بسیار قدرت‌مند صفحه نمایش بکار رفته در این لپ‌تاپ هم می‌تواند تجربه بی‌نظیری را برای شما بوجود آورد. صفحه نمایش ۱۶ اینچی از نوع WQXGA IPS با روکش مات و رزولوشن 2K و نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز در کنار روشنایی ۵۰۰ نیتی مشخصاتی هستند که در کمتر لپ‌تاپی حتی بالا رده‌ها می‌توان پیدا کرد. با توجه به بازه قیمتی حدود ۹۰ میلیون تومان بدون هیچ بهانه‌ای Lenovo Legion 5 Pro را می‌توان بهترین و ارزش‌مند‌ترین لپ‌تاپ موجود در بازار دانست.


جمع‌بندی راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو فاکتورهای مهم در هر لپ‌تاپ و بهترین مدل‌های بازار تا سقف ١۰۰ میلیون تومان را به شما معرفی کردیم. این لپ‌تاپ‌ها بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی خود هستند و از ارزش خرید بالایی بهره‌مند هستند که توسط دیجیاتو گلچین شده‌اند. انتظار می‌رود که فعلا شاهد کاهش قیمت لپ‌تاپ‌ها نباشیم. بنابراین اگر قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم که زودتر اقدام کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا