خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: واکسیناسیون فراتر از آنچه قول داده بودیم پیش می رود

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: امروز واکسیناسیون در کشور فراتر از آنچه قول داده بودیم پیش می رود گرچه در دورانی دچار تاخیر شدیم اما خوشبختانه از این هفته و هفته آینده خواهید دید که ما همه گروه های آسیب پذیر و همه گروه های سنی در معرض خطر را به سرعت واکسینه خواهیم کرد و از روز عید غدیر، گروه های بیشتری از جمله معلمان، زندانیان، اساتید دانشگاه، بیماران دیابتی و پرخطر را واکسینه خواهیم کرد و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش فارس، نمکی در جلسه هیات عالی سیاستگذاری فرماندهان نیروهای مسلح اظهار داشت: وقتی بلای کرونا بر جهان نازل شد و در ایران هم به عنوان یکی از اولین کشورها پس از چین، دریافت کننده موج این ویروس منحوس بودیم، در شرایط سخت و بسیار سهمگین تحریم ها بودیم که همه ابعاد تدارکاتی ما را زیر سوال برده بود و تحت فشار بودیم اما یاری و مهربانی نیروهای مسلح، بزرگترین نقطه قوت ما بود.

وی افزود: تجربه دفاع مقدس بازهم تکرار شد و با حضور پررنگ نیروهای مسلح، همکاران ما در نظام سلامت، احساس آرامش و پشتوانه عظیمی بعد از خداوند، حمایت های مقام معظم رهبری و مردم از سوی نیروهای مسلح دیدند و به حضور گرم و موثر آنها دلخوش شدند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز شهادت می دهم که نیروهای مسلح، لحظه ای از هرگونه تلاش صادقانه دریغ نکردند، لحظه ای نشد که تمنایی داشته باشیم و عزیزان با گشاده رویی و مهربانی پاسخ ندهند و همچنین اگر این همدلی و وفاق در اوج تنگدستی و تحریم نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران نمی توانست ادعا کند که در اوج فشارهای بیرونی و کمبود منابع توانستیم با لطف خداوند به گونه ای عمل کنیم که حتی یک بیمار در هیچ کجای کشور با هر سطحی از در آمد و با هر اعتقاد، گرایش و مذهب و فرقه ای، بیرون از بیمارستان سرگردان نشد.

نمکی یادآور شد: توانستیم با لطف خدا و همت عزیزان در کمتر از دو ماه، خودمان به عنوان یکی از تولید کنندگان تجهیزات و داروهایی مطرح شویم که برای واردات آنها شاید باید به دنیا التماس می کردیم و امروز افتخار آمیز می گوییم که در کنار همدیگر یکی از سازندگان بزرگ واکسن دنیا شدیم؛ واکسنی که حتی دوستان هم پیمان ما در روزی که نیاز داشتند، از ما دریغ کردند و این افتخار در سایه همدلی و وفاق، آفریده شد.

وی گفت: بزرگترین دستاورد ما در این دوره، استعانت از پروردگار و یاری جستن از تجربه گرانسنگ دفاع مقدس بود. در طرحی که مزیّن به نام شهید والامقام سردار سلیمانی بود توانستیم بعد از استقرار در سنگرهای دفاع در مقابل ویروس در دوره ای محدود، حمله به ویروس را خانه به خانه شروع کنیم و این یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که همه را به حیرت واداشت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دنیایی که برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران در این تلنگر سنگین کرونا، آماده بود امروز در حیرت است که چگونه توانستیم با لطف خدا، هم بیماری را مهار کنیم و هم دارو و تجهیزات مناسب تولید کنیم و هم توانستیم برای ساخت واکسن در 6-5 پلتفرم، گام های موثری برداریم.

نمکی تصریح کرد: امروز واکسیناسیون در کشور فراتر از آنچه قول داده بودیم پیش می رود گرچه در دورانی دچار تاخیر شدیم اما خوشبختانه از این هفته و هفته آینده خواهید دید که ما همه گروه های آسیب پذیر و همه گروه های سنی در معرض خطر را به سرعت واکسینه خواهیم کرد و از روز عید غدیر، گروه های بیشتری از جمله معلمان، زندانیان، اساتید دانشگاه، بیماران دیابتی و پرخطر را واکسینه خواهیم کرد و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: امروز گرفتار پیک پنجم کرونا هستیم که در هر کجا رفت، قتل عام کرد اما تجربه گرانسنگی که در طول این ایام در کنار همدیگر کسب کردیم، توانست مرگ و میرها را به شدت نسبت به انتظار از مرگ زایی و بیماری زایی در پیک چهارم و پنجم بکاهد و امیدوارم که این پیک را با عزت و سرافرازی و لطف خدا، مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همه ما و همکاران مان دستبوس یکایک عزیزان در نیروهای مسلح هستیم، افتخار می کنیم به این مجموعه نفیس که همواره در همه عرصه ها و صحنه های پرخطر، مایه امید ملت است و به این سرمایه سنگین و وزین اجتماعی می بالیم.

نمکی افزود: هر کس در وزارت بهداشت باشد باید به سرمایه عظیم، سنگین و نفیس نیروهای مسلح افتخار کند و همواره به عنوان یک بازوی اصلی در روزهای پرخطر از این مجموعه، تمنای کمک داشته باشد. امروز ثابت شد که این سرمایه عظیم نه فقط برای مدیریت کرونا بلکه برای هر بلا و خطر می تواند حماسه و افتخار بیافریند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا