خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: اعتقاد ما استفاده از واکسن داخلی بود

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: اعتقاد ما بر استفاده از واکسن داخلی بوده و پس از اعلام بی‌نیازی به دنیا در زمینه واکسن، درهای واردات به سوی ما باز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمکی کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در مجموعه ورزشی فاطمه‌الزهرا اظهار کرد: مدرسه پایگاهی نیست که بتوان آن‌ را بست و امروز برای یک انسان توسعه یافته اولین پایگاه آموزشی بعد از خانواده مدرسه اوست و در مدرسه می‌توان چیزهایی آموخت که در کنار مادر نمی‌توان آموخت.

وی ادامه داد: بسته بودن مدارس خسران بزرگی برای کشور است و یکی از غصه‌های من و وزیر آموزش و پرورش در این مدت بسته بودن مدارس بود، شاید بستر مجازی به خوبی برای ارائه مطالب آماده شده بود ولی نمی‌توان جمعی زیستن و از خودگذشتگی را در این فضا خلق کرد.

نمکی بیان‌کرد: امروز یکی از مشکلات جامعه تنها و منزوی ما همین فضای مجازی است، درحالی که تلفن روزی برای نزدیک شدن افراد به یکدیگر بود، امروز مسبب ایجاد انزوا در افراد است و مدرسه جایگاهی برای کنار گذاشتن انزوا و ارتباط محبت آمیز و چهره به چهره معلم با دانش آموزانش است.

وزیر بهداشت با اشاره به معضلات متعدد به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات بستر مجازی حذف فضیلت سحرخیزی در دانش آموزان بود و بدانید که اگر تحرک و سحرخیزی از افراد جامعه حذف شود در آینده دیگر نمی‌توان فعالیت و پویایی را در جامعه برپا کرد و این خود یک پیام خطر است.

نمکی گفت: ما اعتقاد داشتیم که باید از واکسن داخل استفاده کنیم و وقتی این اعلام بی‌نیازی به دنیا عرضه شد درهای واردات به سوی ما باز شد.

وی ادامه داد: امروز ما در چند نقطه به صورت نمادین و از شنبه گسترده‌تر به واکسیناسیون معلمان خواهیم پرداخت و همچنین از امروز کلید واکسیناسیون زندانیان را نیز زده و واکسیناسیون اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه را نیز از همین هفته شروع خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیماران خاص و دیابتی نیز واکسیناسیون آنها به زودی تمام خواهد شد و برای کودکان هم باید بگویم که واکسن زیر ۱۸ سال در دنیا بسیار محدود است ولی اگر با واکسن پاستور که برای سنین زیر ۱۸ سال جوابگو بوده است شروع به واکسیناسیون کردیم اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا