خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خوزستان «تاب» ندارد!

جلال چنور، وكيل دادگستري و فعال سياسي در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «خوزستان «تاب» ندارد!» نوشت:

پردامنه‌ترين جمله در روزهاي اخير جمله “خوزستان آب ندارد” بود امّا واقعيت اين است كه خوزستان -كه مرز آبي با خليج فارس دارد و رودهاي فراواني درخود جاي داده – آب دارد امّا تاب ندارد!

تاب و تحمل پذيرش تبعيضاتي كه منجر به وضع موجود خوزستان شده است را ندارد!

تاب ديدن خشك شدن بستر رودهاي هميشه جاويد كرخه و كارون را ندارد!

تاب ديدن ريخت و پاش‌ها و خرج‌هاي ميلياردي از  نفت و گازي كه متعلق به خوزستان است براي پروژه‌ها، سفرها و كارهاي نمايشي راندارد!

خوزستان توانست ٨ سال از ميهن عزيز ايران حفاظت كند و  گرما و ريزگرد و سيلاب‌ها را تاب بياورد اما نمي‌تواند ببيند از اسكله‌هاي غير مجازي كه در سواحلش هست همه چيز براي “مراكزخاص” وارد  شود اما آسايش و رفاه خوزستان نه!

خوزستان تاب ندارد ببيند آب كارخانجات فولاد مباركه و ذوب آهن اصفهان از منابع آبي وي تأمين شود اما به‌جاي سرمايه‌گذاري اين صنايع جهت رفع مشكل فاضلاب اهواز، فولاد مباركه و ذوب آهن به لوله‌گذاري فاضلاب لنجان اصفهان مكلف شوند!

امّا از آن جهت كه در دام نقّادي صرف بدون ارائه راهكار نيفتيم مواردي را پيشنهاد مي‌نمائيم.

مسؤولان بايد بدانند “خاكريز  مقاومت” ما در جنگ ٨ ساله، خوزستان بود و الان هم اگر واقع‌بين باشيم خوزستان مركز ثقل تداركات جبهه مقاومت در سوريه و لبنان و يمن هست چرا كه منابع مالي جبهه مقاومت ناشي از منابع عظيم مالي خوزستان است غير از آنكه ترفندهاي دور زدن تحريم‌ها به‌عنوان يكي از اهرم‌هاي مقاومت عمدتاً در خطه خوزستان انجام مي‌پذيرد بااين وصف “تداوم مقاومت در گرو حفظ خوزستان است” و اگر خداي نخواسته امنيت خوزستان مخدوش شود بالتبع حضور در جبهه مقاومت نيز ممكن نخواهد بود بنابراين پيشنهاد مي‌شود:

١-دولت (با تفنگ و بي تفنگ فرق نمي‌كند)  صنايع فولادي را – كه مستقيماً از آب خوزستان بهره مي‌برند – طبق قاعدء فقهي” مَنْ لَه الْغُنْم فَعَلَيه الْغُرم” مكلف نمايد نسبت به خريد وتجهيز دستگاه‌هاي آب شيرين كن و رفع مشكلات قسمت‌هاي بحراني خوزستان اقدام نمايد.

٢- بنا به دستور حضرت امير در نامه به مالك اشتر كه فرمود: “در زمان عطش و بي آبي بر مردم آسان‌گير و ماليات را كم كن” نسبت به تشويق صنايع بزرگ خوزستان و حتي ساير استان‌ها به بخشش‌هاي مالياتي در ازاي كمك به طرح‌هاي آبرساني و رفع مشكل فاضلاب خوزستان اقدام نمايند.

٣- از اسكله‌هاي مجاز و غير مجاز و مناطق تجاري امكان ورود و خريد دستگاه‌هاي تصفيه آب خانگي و صنعتي به اهالي خوزستان بدون رعايت تشريفات و مشكل ترخيص گمركات داده شود و اگر حتي از صندوق ذخيره ارزي در اين جهت بودجه‌اي اختصاص داده شود و به هر خانواده خوزستاني اقلام فوق اهداء شود بجا خواهد بود.

اميد است مسوولان امر ( نظام – دولت) به پاس قدرداني از فداكاري‌هاي مردم سلحشور خوزستان اقدامات عاجل در جهت رفع مشكلات زيرساختي اين استان معمول دارند و از هم اينك در فكر رفع مشكل فاضلاب نيز برآيند تا با شروع فصل بارش بحران آب به “بحران فاضلاب”  تغيير شكل ندهد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا