خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد باهنر از اظهارات سخنگوی قوه قضاییه

محمدرضا باهنر  تاکید کرد: ترامپ در روزهای اول پرشورتر بود. خود ترامپ نمی‌دانست چه کارهایی را می‌تواند بکند برخی فرمان‌ها را صادر کرد که با پیگیری دادگاه‌ها به مقصود رسید ولی حکومت او هر روز در سعی و خطاست و سعی می‌کند بسنجد. در این وضعیت بین‌الملل و منطقه به نظر می‌رسد یکی از طرف‌های اصلی این بحث ایران اسلامی است که با همه توان و امکانات کمک کرده به نیروهای رسمی منطقه تا شر داعش و النصره و تروریست‌ها کم شود و حالا معلوم شده کشوری که در برخورد با تکفیری‌ها موثر بوده ایران بوده است.

به گزارش ایلنا، رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: در منطقه موقعیتی شکل گرفته که همه این‌ها به خودی خود می‌تواند سرنوشت ساز باشد و اگر نتوانیم نگاه کاملی به این‌ها بیاندازیم باز هم سعی می‌کنیم نیم نگاهی داشته باشیم و ببینیم تکلیف ما در آینده چیست. وضعیت منطقه دچار تحولات سنگینی است از طرفی خبرهایی خوشحال‌کننده‌ای وجود دارد که گروه‌های تکفیری و در راس آنها داعش سنگرهایشان را از دست می‌دهند و در چند روز اخیر مقر اصلی داعش آزاد شد و به تصرف نیروهای عراقی درآمد.

نطفه طالبان و القاعده سعودی‌ها بودند

او افزود: امروز دنبال برخی فراری‌های داعش هستند که برخی خودشان را در جمعیت پنهان کردند برخی در حال توبه، برخی در حال گشتن به دنبال مقر جدید در سوریه هستند که وضعیت‌شان هم فرقی ندارد آنها هم تحت فشار سنگین نیروهای دولتی هستند این وحشی‌گری‌ها ممکن است برطرف نشود ولی این مناطق از تصرف این‌ها آزاد شده و این از همت بزرگان دین مانند حضرت آیت الله سیستانی بود که حکم جهاد صادر کرد و هم همت خود مردم عراق و بسیجی‌های عراقی و کمک‌های آموزشی و خدماتی ایران و قبل از همه این‌ها فضل الهی بود که وضعیت را به سمت سامان جدید پیش می‌برد. امیدواریم دیگر آثاری از تکفیری‌ها و این خون‌خواران وجود نداشته باشد و البته تفکر باقی می‌ماند و برخی از اینها به محل تولدشان برمی‌گردند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: تحول دیگر منطقه روابط کشورهای منطقه است که بعضا زمینه‌های آن وجود داشته و برخی با تحریکات دولت تازه به قدرت رسیده آمریکا بوده است. در راس این خباثت‌ها در منطقه آل سعود است. نطفه طالبان و القاعده این‌ها بودند که هم پول و هم خانه به آنها دادند و هم آنها را تایید کردند و از ابتدای شکل‌گیری تروریست‌ها در منطقه آل سعود در این روند نقش داشته است. در مدتی حکام اصلی پیرمردهای محافظه‌کاری بودند که خیلی تلاش می‌کردند اگر هم اقدامی می‌کنند این اقدام رو نباشد و لو نرود ولی از وقتی حکومت دست جوانان خام و نپخته افتاده کار سخت‌تر شده است.

داستان قطر مقداری پیچیده است

او گفت: برخی می‌گویند شاه عربستان  آلزایمر دارد برخی می‌گویند سرطان دارد این‌ها کسانی نیستند که کاری کنند و اختیار را به جوانان دادند این‌ها تازه به دوران رسیده هستند و با حکومت تازه به دوران رسیده ترامپ و اعوان و انصارش محور پارادوکس‌های دروغین خودشان شدند. نتیجه اینکه ترامپ در سیاست خارجی سعی کرده مجموعه‌ای ضدتروریسم را تشکیل دهد. آقای ظریف گفت ترامپ جای خوبی رفته و به منشا این ناآرامی‌ها رفته است که اگر دلار های نفتی عربستان پشت سر بسیاری از گروه‌ها نبود بسیاری از مشکلات حل می‌شد در ضمن بالاخره ترامپ از یک جهاتی به بخشی از اهداف کوتاه مدت خود رسید و گفته بود ما هزینه برقراری امنیت در خاورمیانه را باید از خود کشورها بگیریم. با قراردادی که با ریاض بست این هدف محقق شد و توانستند آل سعود را بدوشند.

او یادآور شد: اتفاق بعدی تغییر ولیعهد بود و این جوانک بچه را ولیعهد کردند برخی می‌گویند ولیعهد قبلی در حصر خانگی است برخی می‌گویند کودتا بوده است. اما خبری را دیدم در روز تودیع و معارفه ولیعهد جدید گفته بودند بن سلمان باج سنگینی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به ولیعهد قبلی داده است این کاملا روشن است حکومت آل سعود کمی بیشتر از ذخایر ارزی‌اش که ۱۰۰۰ میلیارد بوده را به حراج گذشته است.

باهنر با بیان اینکه داستان قطر مقداری پیچیده است، گفت: قطر احساسات هم سنگی با عربستان را در جریان حمایت از تروریست‌ها داشت اما الان گفته شده اگر بخواهند قطر را به شورای همکاری خلیج فارس راه بدهند لیستی از درخواست‌ها را دارند از جمله قطع ارتباط با ایران. البته قطر زیر بار نرفته است. باید مسائل منطقه را با دقت پیگیری کرد.

دولت روحانی هر روز در سعی و خطاست

او گفت: ترامپ در  روزهای اول پرشورتر بود. خود ترامپ نمی‌دانست چه کارهایی را می‌تواند بکند برخی فرمان‌ها را صادر کرد که با پیگیری دادگاه‌ها به مقصود رسید ولی حکومت او هر روز در سعی و خطاست و سعی می‌کند بسنجد. در این وضعیت بین‌الملل و منطقه به نظر می‌رسد یکی از طرف‌های اصلی این بحث ایران اسلامی است که با همه توان و امکانات کمک کرده به نیروهای رسمی منطقه تا شر داعش و النصره و تروریست‌ها کم شود و حالا معلوم شده کشوری که در برخورد با تکفیری‌ها موثر بوده ایران بوده است.

سپاه و ارتش نقشه‌های تدافعی را مورد بازنگری قرار دهند

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد:  از طرفی در ایران اتفاق جدیدی افتاد که خودش مهم نبود ولی تاثیری در سیاست‌های ایران گذاشت و این به قول رهبری ترقه‌بازی بود. به حمد‌الله این حادثه خوب جمع شد و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تسلط خوب و مقتدرانه‌ای بر رفتار تروریست‌ها دارند ما از آنها تشکر می‌کنیم گزارش‌هایی که سپاه و ارتش و غیره می‌دهند هوشیارانه است ولی به نظرم باید برخی نقشه‌های تدافعی را مورد بازنگری قرار دهند.

در دقایق اولیه حادثه تروریستی تهران نیروهای امنیتی یک اسلحه در دست نداشتند

او گفت: این اتفاق در مجلس با بعضی تغییرات ساده می‌توانست جلوگیری شود. هزینه‌های زیادی شده و نیروهای ما بر منطقه تسلط خوبی دارند به طوری که هر کجا داعش حرکت می‌کند زیر چتر اطلاعاتی ماست و نیروهای ما تصمیم می‌گیرند کجا با او برخورد کنند.  البته وارد جزییات نمی‌شوم که در دقایق اولیه نیروهای امنیتی یک اسلحه در دست نداشتند البته این استراتژی آنها بود ولی به نظر می‌رسد نقطه ضعف بوده است. باید مناطق حساس و حیاتی در دفاع از خود تجدیدنظر کنند.

نیروهای مسلح باید همیشه فرض کنند فردا صبح موشک‌باران است

باهنر تاکید کرد: مدافعان این اماکن باید هفت یا هشت برابر آمادگی داشته باشد چون حمله‌کننده زمان و مکان را انتخاب می‌کند. درست است سیاسیون مذاکره می‌کنند و رفتار دیپلماتیک دارند اما نیروهای مسلح باید همیشه فرض کنند فردا صبح موشک‌باران است. البته سیاسیون و اطلاعاتی‌ها تحلیل می‌کنند که آیا این حمله امکان وقوع دارد یا نه گاها این امکان به صفر می‌رسد اما ربطی به نیروهای دفاعی ندارد این‌ها باید همیشه فرض کنند قرار است حمله صورت بگیرد.

نباید در سال اول ثابت کنیم دولت ناکارآمد است

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: یک اتفاق مهم و خوب هم مساله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود. خارج از نگرانی‌های مردم از بیکاری و اینکه چه کسی پیروز شد علیرغم همه این‌ها یک حضور بالای ۷۰ درصدی پای صندوق‌های رای پیروزی بزرگ برای ملت ایران اسلامی است که باید به فال نیک گرفت. درباره رقابت‌ها اگر به روزهای رقابت برگردیم اشکالاتی وارد است. یکی بیشتر یکی کمتر . یکی از تهدیدها این است که حرف‌هایی زده می‌شود که بعضا مستدل است و بعضا غیرمستدل است. بعد از اینکه کسی رای آورد از آن به بعد موفقیت آنها هم تراز با موفقیت دیگران است در مشکلات مملکت وفاق جمعی بود و تقریبا همه احزاب و گروه‌ها اقرار داشتند که مشکل اصلی اشتغال است.

او با اشاره به اینکه مشکل مردم حاشیه‌نشینی است، گفت: دوازده مشکل استراتژیک تعریف و کشف شد و همه افراد بر وجود این مشکلات صحه گذاشتند یکی می‌گفت تورم را باید کنترل کرد یکی گفت رکود یکی گفت خانه می سازیم. ما تردید نداریم در هر حال دولتی مستقر می‌شود و همه گزاره‌های او نیز رای می‌آورد و اینها وارد  کارزار می‌شوند. از این به بعد موفقیت دولت باید موفقیت نظام باشد اگر کسی مصمم باشد در ماه‌های اول و سال اول ثابت کنیم دولت ناکارآمد است، این سیاست راهبردی کاملا اشتباه است.

پینگ پونگ میان مسئولان شروع شده است

باهنر گفت: امیدوارم کابینه پویایی ایجاد شود که هم در فکر و عقل و هم در کار پویا باشد. متاسفانه برخی حرف‌های تند در جامعه زده می‌شود در برخی جاها می‌گویند آیا تنفیذ انجام می‌شود یا نه از این تردیدها ایجاد می‌کنند یا اینکه زمان انتخابات هرکس چه گفت و صدا و سیما باید تکلیفش یک سره شود و نیروهای مسلح ما چه شدند. رییس‌جمهور اگر در رسانه می‌گویند چرا نیروهای سپاه کار اقتصادی می‌کنند و دولت تفنگدار داریم، فرمانده سپاه هم می‌گویند ما تفنگ هم داریم. این پینگ پونگ شروع شده است همین بستری می‌شود که برخی بروند روز قدس به رییس‌جمهور فحش بدهند و این را تعبیر کنند به آتش به اختیار و بعد حضرت آقا آن را تفسیر کنند.

آنچه از همه مهمتر است وحدت است

او با بیان اینکه خود حضرت آقا سخنرانی‌هایشان را فکر می‌کنند و می‌نویسند، تاکید کرد: اگر کسی آتش به اختیار را مساوی تحقیر و فحش بداند رهبری باید بنده خدا توضیح دهد که منظور من این نبود و این کار نیروی انقلابی را بدنام می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما انتخابات‌ها را با هم منطبق کردیم قبلا هر سال انتخابات داشتیم ما این را ادغام کردیم چون برای مردم انتخابات مهم است اگر قرار باشد پس لرزه‌های آن مثل پیش‌لرزه باشد و برخی تلاش کنند چهار سال یک نفر موفق نباشد درست نیست. بلکه این تعداد هم باید تلاش کنند کار دولت پیش برود کسانی که دلشان برای ایران می سوزد باید تلاش کنند.

او با تاکید بر اینکه پرتاب موشک به داعش اقدام بزرگ و مهمی بود، گفت: تا الان همه موشک‌های ما مانور و آزمایش بود اما این اولین بار  بود که مستقیما مورد بهره قرار گرفت. ما با این کار همه گرینه‌ها را روی میز گذاشتیم و نشان دادیم جدی هستیم و اگر دستی دراز شود به سمت ما سالم نمی‌ماند و قطع می‌شود. حال وزیر اطلاعات می‌گوید نقاط گرای منطقه را ما دادیم سپاه قدس می‌گوید ما دادیم. قدس می‌گوید ما نبودیم ثار الله   بود چه فرقی می‌کند. امروز آنچه از همه مهمتر است وحدت است.

اگر آقای اژه‌ای در نماز جمعه وارد این بحث‌ها نمی‌شد درست‌تر بود

باهنر اظهار داشت: این وحدت برای حل مشکلات داخلی و منطقه و آمادگی دفاعی است. برخی می‌گویند اولین مشکل ما اشتغال و رکود است یا مسائل زیست محیطی است این‌ها به معنای غفلت از امنیت نیست. همه این‌ها زمانی می‌تواند به وقوع بپیوندد که امنیت باشد. همین امروز اگر میکروفون را جلوی ۱۰۰ نفر بگیریم شاید یک نفر هم نگوید امنیت.

او یادآور شد: برخی مسائل تاریخی وجود دارد که ذکر و یادآوری آن لازم است ولی بعضی وقت‌ها می‌گویند جمله باید سر جای خود بنشیند و به جا باشد یک موقع رییس دولت اول انقلاب می‌گفت یک ارباب رجوع عادی نامه‌ای نوشته بود بالای برگه نوشته بود من تو دهن این دولت می‌زنم امروز اگر این جمله امام نقل شود خطاب به دولت فعلی درست نیست من فکر می‌کنم اگر آقای اژه‌ای هم دیروز وارد این بحث‌ها نمی‌شد درست‌تر بود. یک عده رفتند گفتند روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک حالا آقای اژه‌ای این را گفته است. شاید درست نبود.

چهار سال پر کار و زحمتی داریم

باهنر خاطرنشان کرد: می‌گویند مهم نیست تو چه گفتی مهم این است که مخاطب چه فهمیده است شاید گوینده این نیت را نداشته ولی مخاطب برداشت دیگری داشته است. چهار سال پر کار و زحمتی داریم هم باید اقدام باشد هم باید عقلانیت باشد هر کدام شل شود به اهداف از پیش‌تعیین شده‌مان نمی‌رسیم.

او درباره نمره‌اش به وزرای فعلی گفت: یک وزیر هم باید مورد قبول رییس‌جمهور باشد هم مورد اعتماد مجلس. باید همین مجلس را بگوییم. من فکر می‌کنم حتما یک تعداد از این‌ها به دلیل کبر سن تغییر می‌کنند البته مساله تفکیک وزارت‌خانه‌ها در وزارت صنعت و بازرگانی که قرار است دو وزارت‌خانه شود و وزارت راه و شهرسازی و وزارت جوانان و ورزش هم مساله دیگری است. مجلس به دو فوریت این لایحه رای نداد و درست بود و باید در کمیسیون در این خصوص بحث دقیق شود البته دولت می‌خواهد قبل از معرفی کابینه تکلیف اینها روشن شود.

باهنر در پاسخ به  سوالی در خصوص اینکه آمریکا و اسراییل مدعی هستند تنها دو موشک به هدف رسیده است، گفت: ما با فیلم‌ها و اطلاعاتی که داشتیم این‌ها را مطرح کردیم و ادعای این‌ها بی‌خود است.

او درباره به آینده رونق اقتصادی در کشور گفت: رونق اقتصادی در بخش‌هایی تورم‌زا است. اینکه رونق شود و تورم صددرصد کنترل شود، کار سختی است.

اذن رهبری در مورد پرتاب موشک‌ها بوده است

باهنر در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پرتاب موشک و هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی گفت: شورای عالی در قانون اساسی یک سری اختیارات دارد و جزو نهادهایی است که مصوبات این‌ها بدون اجازه حضرت آقا لازم‌الاجرا نیست در نتیجه هم شورا تصمیم گرفته هم اذن رهبری در این مورد بوده است. موشک‌ها هیچ ارتباطی به مساله برجام ندارد. در برجام ما گفتیم در رابطه با مساله دفاعی‌مان با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم.

در رابطه با مداحی روز عید فطر نقدها را وارد می‌دانم

او با اشاره به حواشی روز عید فطر گفت: در رابطه با مداحی روز عید فطر من نقدها را وارد می‌دانم بعد از یک ماه روزه و تعبد و طاعت و اطاعت مردم برای جشن و عیدی گرفتن می‌آیند و اینکه این روز به یک مساله‌ای کشانده شود که خطاب به رییس‌جمهور مداحی شود کار درستی نبود. مسئولان ستاد نماز جمعه گفتند از محتوا بی‌اطلاع بودند شاید این طور بوده من خودم بعضی وقت‌ها دعوت شدم و هیچ گاه ستاد با من چک نکرده و به ظاهر طرف اعتماد می‌شود این بعید نیست اما این باعث می‌شود سعی کنند بیشتر از قبل این موارد را کنترل کنند.

به عنوان جریان اصولگرایی در این مدت رییس‌جمهور تو دل برویی نداشتیم

باهنر گفت: اگر توقع داشته باشیم دولت از رقبا استفاده کند، مطلوب است و می‌تواند گره‌گشایی ایجاد کند و واقعا آدم‌هایی در رقابت بودند و می‌توانند موثر باشند. اما در این سی و چند سال این سعه صدر وجود نداشته است. برخی ممکن است ایراد بگیرند که مگر خودتان این کار را کردید البته ما به عنوان جریان اصولگرایی در این مدت رییس‌جمهور تو دل برویی نداشتیم. اما اینکه اگر تیم ملی از باشگاهی استفاده نکرد این باشگاه تیم ملی را تخریب کند، درست نیست. ما قبل از انتخابات می‌گفتیم سه حالت قابل تصور است یکی اینکه ببریم. حالت بعد اینکه ببازیم و بدجور ببازیم و حالت سوم یک باخت آبرومندانه بود فعلا بحث رقابت تیم‌های باشگاهی تمام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا