خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد بازاریان منطقه آزاد ارس از تبعیض نسبت به دیگر مناطق

مدیرعامل جامعه بازاریان و صنوف خدماتی منطقه آزاد ارس در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس


به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن نامه‌ی فردین صادقی خطاب به نریمان، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان به این شرح است:
بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، نرخ تسعیر ارز در اظهارنامه‌های گمرکی می‌بایستی براساس نرخ سامانه آی.تی.اس تنظیم و محاسبه گردد و با عنایت به نرخ چند برابری آن سامانه با ارز ۴۲۰۰ تومانی که تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ مبنای محاسبه بود و با توجه به آثار مخرب تورمی و افزایش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی، با تدبیر کارشناسان امر و تصویب هیئت محترم وزیران، درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی اکثر کالاهای وارداتی کاهش یافت تا بتواند بخشی از این آثار تورمی را کنترل و خنثی نماید.
این امر و تدبیر قاعدتاً در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز می‌بایستی رخ دهد و اتفاقاً از مواردی است که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در دست بررسی و اقدام می‌باشد.
برابر اطلاع واصله، کارشناسان محترم سازمان پیش نویس لایحه‌ای را جهت کاهش درصد مبنای عوارض دریافتی کالاهای ورودی بویژه کالای مسافری در دست تهیه دارند تا با تصویب در هیئت مدیره محترم سازمان قابلیت اجرایی داشته باشد.
با عنایت به درصد بالای مبنای محاسبه کنونی عوارض ورودی سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به سایر مناطق آزاد کشور که این فرصت را تا زمان اصلاح مقررات در دبیرخانه به هیئت مدیره محترم می‌دهد تا با تعیین نرخ حداقلی مقررات فعلی، از هرگونه اتخاذ تصمیمات غیر کاربردی در این مقطع که می‌تواند باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های صنفی در سطح منطقه گردد جلوگیری نماید.
لذا ضمن ارائه پیشنهاد تعیین نرخ موقت ۵ درصدی عوارض مبنای محاسبه برای کلیه کالاهای مسافری و مصرف در منطقه تا زمان تصویب مقررات جدید مربوط به نحوه دریافت انواع عوارض توسط شورایعالی یا هیئت وزیران، آمادگی خود را جهت ارائه پیشنهادات مشورتی کاربردی برای انواع کالاهای وارداتی که توسط فعالین خبره عضو کارگروه‌های صنفی این منطقه تهیه می‌گردد اعلام می‌نماییم. قبلاً از عنایت ویژه حضرتعالی در این خصوص سپاسگزاری می‌شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا