خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان بدشانس‌ترین دولت، آغاز ضدمردمی‌‌ترین دولت | هادی یاسمنی

هادی یاسمنی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی با عنوان «پایان بدشانس‌ترین دولت، آغاز ضدمردمی‌‌ترین دولت» نوشت:

فارغ از نگاه‌های سیاسی رایج و فارغ از ضعف‌های دولت روحانی، انصافا گرفتاری‌هایی که خارج از اراده دولت بر دولت دوازدهم تحمیل شد، در تاریخ ریاست‌جمهوری بی سابقه است. از ترامپ گرفته تا کرونا و بلایای طبیعی. این شرایط چنان از حد ظرفیت و قدرت کشور بالاتر بود که هر دولتی را زمین‌گیر می‌کرد. دولتی که حد پایین درآمدهای نفتی‌اش را هیچ دولتی تجربه نکرده بود و حتی به آن کمی نزدیک هم نشده بود و در همان شرایط سخت و نفسگیر اقتصادی، درگیر اپیدمی‌ای شد که باز هم دولت‌های سابق گرفتار مشابه‌اش نشده بودند. اختیارش هم در حل مسائل کلان در حدی بود که حق انتخاب واکسن وارداتی را به طور کامل نداشت. مسائل کلان‌تر که بماند.

اینها توجیه‌کننده ضعف‌های عملکردی عمیق دولت روحانی و شخص او نمی‌شود ولی حقیقت آن است که بخش عمده زمین‌گیری دولت خارج از توان نه تنها دولت که کل مملکت بود. اوج نمایش بی انصافی است که سیبل ریشه مشکلات جاری، دولت روحانی معرفی شود و این خود معیار واضحی برای ارزیابی انصاف و عدالت صاحب‌نظران است.

از آن طرف، دولتی بر سر کار آمده که انتخاباتِ منجر به پیروزی اش دارای پایین ترین میزان مشارکت از ابتدای انقلاب و غیر رقابتی‌ترین انتخابات از سال 76 است‌. صحنه‌سازی مشخصی برای کنار زدن مردم از عرصه و بی روح کردن فرآیند انتخابات. هر فردی هم به جای نامزد پیروز حاضر بود، هم حضورش و هم پیروزی‌اش عین بی عدالتی و بی انصافی بود. امروز دولتی بر سر کار است که کمترین پشوانه مردمی را دارد و نمایشی از شکاف دولت – ملت است و از انتخاباتی سربرآورده که مصداق روشنی از حجم دوری از همان آرمان‌های انقلاب 57 است. بلند مدت که بماند اما حتی توفیق‌های فرضی کوتاه مدت که احتمالا یا نمایشی است یا غیراصولی، چیزی از حجم این ناحقی‌ها کم نمی کند.

الهی عظم البلاء…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عجب ..معلومه نویسنده خوب سوخته … اما برو ببین مردم چقدر از رفتن روحانی خوشحالند.. شما بمون با توجیهاتت دلتو خوش کن

  2. با سلام و احترام
    از حرفهای مضحکی که درباره دولت قبل گفته شد که بگذریم حرفهایی که بچه ها هم نمی پذیرند چه رسد به با تجربه ها!
    گفته شده دولت فعلی پشتوانه مردمی ندارد!!
    باید گفت اینبار بر خلاف انتخابات قبلی، ۱۸میلیونی که رای دادند از سر لج و لجبازی با طیف مقابل نبود دست کم تا حدودی با عملکرد کاندید منتخب آشنا بودند، واینکه صراحتا بنای مخالفت و دهن کجی به رهبری انقلاب را ندارد…
    ” تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل”

  3. بیشرفها [فخش] اون کثافت عن زد به کشور با رای باطله شد رییس جمهور هر قولی که داد به هیچیش عمل نکرد شد بدشانس؟ […] تو مغزتون این بدبخت بعد کلی پمپاژ و ضدتبلیغ با فاصله زیاد رای آورده همه چیش یا نمایشیه یا غیراصولی ؟؟؟؟؟
    خیلی […] خیلی […]
    […] که فقط کاری میکنه آدم به هیچی پابند نباشه
    نون تو کثافتم بزنه و بگه دارم نون و عسل میخورم
    […]

    3
    5
    1. غیبت اکثر مردم نشون دهنده قبول نداشتن این انتخاباته. به مردم توهین نکن و به شعورشون. بجاش فکر کن. این بدتر از اون.والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا