خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین اخبار از جنگ غزه

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب اعلام کرد که نیروی هوایی و زمینی این رژیم از دوشنبه شب تا سه‌شنبه شب 200 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده است، این در حالی است که تعداد شهدای این حملات به 28 تن و زخمی‌ها به 200 تن افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوایی و زمینی ارتش اسرائیل 200 پایگاه را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار دادند و این حمله تا امشب ادامه خواهد یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه شب عملیات نظامی به عنوان “صخره سخت” را علیه نوار غزه آغاز کرده است.
در همین حال در اثر حمله رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در بیت حانون را امروز (چهارشنبه) هدف قرار داد شش تن از جمله یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند و بدین ترتیب تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز سه‌شنبه به 28 شهید می‌رسد.
مسئولان فلسطینی اعلام کردند که حمله به بیت حانون حافظ حمد، فرمانده گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داده بود که در این حمله وی، دو برادر و پدر و مادرش و همچنین زن دیگری که در این خانه بود و هویت وی تاکنون شناسایی نشده است، به شهادت رسیدند.
منابع خبری اعلام کردند که در حمله‌ای که خانه مسکونی را در مرکز نوار غزه و ساختمان دانشکده پلیس و منزل یکی از رهبران گردان‌های عزالدین قسام را در نوار غزه هدف قرار داده بود 30 فلسطینی زخمی شدند.
وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد: در پی حمله رژیم صهیونیستی که اطراف بیمارستان اروپایی غزه را هدف قرار داده بود 17 تن زخمی شدند.
در همین حال گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی این گردان‌ها قرائت شد، اعلام کرد که این گردان‌ها مسئولیت حمله به پایگاه نظامی “زیکیم” رژیم صهیونیستی در سواحل عسقلان را برعهده گرفته است.
گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد: در این حمله حامیان مقاومت که از طریق دریا نفوذ پیدا کرده بودند تلفات بسیاری بین اسرائیلی‌ها بر جای گذاشتند و همزمان با این حمله با موشک‌های کاتیوشا این پایگاه را هدف قرار داد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نیروهای این رژیم پنج فرد مسلح را که احتمال می‌رفت از دریا وارد پایگاه‌ نظامی “زیکیم” در جنوب تل‌آویو شده باشند به قتل رسانده و تنها یکی از سربازان این رژیم در اثر این حمله زخمی شده است.
ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام خاطرنشان کرد: در صورتیکه حمله به نوار غزه متوقف نشود ما نیز دامنه حملات خود را گسترده‌تر خواهیم ساخت و ما در حال حاضر در فصل جدیدی از فصل‌های جهادمان به سر می‌بریم.
شبکه العربیه نیز گزارش داد، سامانه گنبد آهنین اسرائیل عصر سه‌شنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت و حماس اعلام کرد که یک راکت را به حیفا شمال اسرائیل زده است و این تا به این لحظه دورترین هدف از غزه بوده است.
گردان‌های قسام اعلام کرد که قدس و تل‌آویو را نیز با راکت هدف قرار داده است.
گردان‌های قسام در بیانیه خود افزود: برای اولین بار گردان‌های قسام شهر حیفا را با راکت آر 160 و همچنین شهر قدس اشغالی را با چهار راکت از نوع ام 75 و تل‌آویو را نیز با چهار راکت از نوع ام 75 هدف قرار داده است که موجب شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در قدس اشغالی و مناطقی از تل‌آویو شده است.
در همین حال مسئولان رژیم صهیونیستی پس از تصمیم خود برای گسترش عملیات نظامی خود در نوار غزه اعلام کردند که 40 هزار سرباز ذخیره را فرا خوانده‌اند.
موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که حماس به برقراری آرامش پایبند نباشد و شلیک راکت‌ها را متوقف نسازد عملیات نظامی که ارتش اسرائیل علیه غزه آغاز کرده است ظرف چندین روز ادامه خواهد یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که 18 راکت از بامداد امروز از نوار غزه به سمت جنوب اراضی اشغالی شلیک شده است که بیشتر آن‌ها به مناطق غیرمسکونی اصابت کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: عملیات نظامی علیه نوار غزه احتمالا زمان طولانی به طول خواهد انجامید تا آرامش کامل برقرار شود.
وی به ارتش رژیم صهیونیستی نیز دستور داد تا عملیات خود را علیه نوار غزه بسیار گسترده‌تر سازد.
در همین حال وزارت مسکن در دولت توافقی فلسطین اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی از شب دوشنبه 50 واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شده‌ و 1700 واحد دیگر نیز به صورت جزئی آسیب دیدند.
ارتش رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهد که ظرف روز سه‌شنبه حدود 100 راکت از نوار غزه به اراضی اشغالی شلیک شده باشد.
تل‌آویو ادعا کرده است که سامانه گنبد آهنین حملات تعدادی از این راکت‌ها را ناکام گذاشته است.
از سوی دیگر، آمریکا شلیک راکت به سمت اراضی اشغالی را محکوم کرده و نسبت به جان غیرنظامیان دو طرف اظهار نگرانی کرده است.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید از نتانیاهو خواست کانال دیپلماتیک با فلسطینی‌ها را برای حل و فصل این بحران باز بگذارند.
در همین حال وزارت خارجه آمریکا از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست بر جنبش حماس که با تشکیلات خودگردان توافق آشتی امضا کرده است، اعمال فشار کند.
جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما یقینا از عباس انتظار داریم تا تمام تلاش خود را برای ممانعت از حملات راکتی انجام دهد و خشونت‌ها را محدود کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا