خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از حضرت فاطمه الگوسازی کنیم نه الگوسوزی

سیدمحسن امامی فر، روزنامه نگار، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «از حضرت فاطمه الگوسازی کنیم نه الگوسوزی» نوشت:

✅ در حدیث کساء می خوانیم خداوند زمانی که می خواهد اهل بیت پیامبر(ص) را معرفی نماید، می فرماید:

“هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها”

✅ در واقع پیغمبر را با عنوان رسول خود معرفی نمی کند بلکه می فرماید پدر فاطمه (س) است.

✅ امام علی و حسنین را با عناوین شوهر و فرزندان فاطمه (س) می شناساند.

✅ این نوع معرفی از جانب خداوند، عظمت بی اندازه و ارج نهادن والا به زنی پارسا و پاک نهاد توسط ذات اقدس الهی را نشان می دهد که در آن مفاهیم شگرف و پندها نهفته است.

✅ خداوند در جامعه ای که افتخارشان زنده به گور کردن دختران بود و هیچ ارزشی برای زن قائل نبودند، این گونه مقام والای حضرت زهرا را بیان می کند.

✅ پیش از تمام تعاریف و قوانین حوزه حقوق زنان در دنیا، ابتدا مقام زن از سوی خداوند والا و بزرگ در نظر گرفته شده است.

✅ این در حالی است که فهم اندک و بعضن مغرضانه انسان در قالب درک این مقوله موجبات آسیب پذیری زنان در جوامع بشری خصوصن جامعه دینی را فراهم می آورد.

✅ ابعاد زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه (س) به درستی برای جامعه تحلیل و ترسیم نشده است که اگر می شد، آن گاه به این درک می رسیدیم که آزادی های فردی و اجتماعی زن در اسلام مورد احترام و تاکید فراوان و به واقع در زندگانی حضرت زهرا متبلور بوده است.

✅ زندگی حضرت فاطمه پر از مسائل سیاسی، اجتماعی و معرفتی است که بهترین الگو برای زن امروز است اما آن چه از حضرت به جامعه معرفی می شود تصویر زنی است که بین در و دیوار مانده است.

✅ افسوس که هنر ما در الگو سوزی است نه الگو سازی!

✅ متاسفانه در ایام فاطمیه به ذکر مصیبت بسنده می شود، غافل از آن که روحانیون و مبلغان دین باید وجوه شخصیتی و ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه های شخصی و اجتماعی که بسیار درخشان است را برای عموم مردم تبیین نمایند تا از حضرت الگو بسازیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا