خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روز درخشش ورزشکاران ایران در المپیک: یک طلا، یک‌ نقره و یک فینالیست

فارس نوشت: در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازیهای المپیک توکیو امروز در مرحله فینال وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی روی تشک رفت.

محمدرضا گرایی روز گذشته پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ – ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

گرایی عصر امروز در دیدار فینال به مصاف پرویز نصیب اف از کشور اوکراین رفت که با نتیجه ۸ بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید.

  • محمدعلی گرایی برادر بزرگ محمدرضا هم در سالن حضور دارد و برادر خود را تشویق می‌کند.
  • روز گذشته محمدهادی ساروی در۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز دست پیدا کرد. کاروان ورزشی کشورمان پیش از این یک طلا توسط جواد فروغی در تپانچه بادی کسب کرده بود.

در ادامه مسابقات وزنه برداری المپیک 2020 امروز علی داودی، وزنه بردار کشورمان در دسته فوق سنگین به مصاف 6 وزنه بردار دیگر رفت.

داودی در حرکت اول یک ضرب 191 کیلو، حرکت دوم 196 و حرکت سوم 200 کیلوگرم را مهار کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

این وزنه بردار کشورمان در حرکت اول دو ضرب 234،‌ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم وزنه 240 کیلوگرم را انداخت. او در حرکت سوم وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع با 441 کیلو در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت.

در این دسته لاشا تالاخادزه گرجستانی در مجموع با 488 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و «من اسد» از سوریه برنز گرفت.

در نخستین روز از مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک توکیو امروز در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی روی تشک رفت.

وی در دور نخست با جاورایل شاپیف از ازبکستان کشتی گرفت که با نتیجه ۱۱ بر ۲ پیروز و راهی دور دوم شد. یزدانی دور بعد به مصاف استفان ریچموت از سوئیس رفت توانست با برتری ۱۲ بر یک به نیمه نهایی صعود کند.

آزادکار کشورمان در این مرحله برای صعود به فینال آرتور نایفون‌اف از روسیه قرار گرفت که با نتیجه ۷ بر یک پیروز و راهی فینال شد.

یزدانی در صورتی که فردا بتواند مدال طلای المپیک را کسب کند نخستین کشتی گیر ایرانی خواهد بود که در دو دوره مدال طلا کسب می‌کند. وی در بازی‌های المپیک ریو نیز مدال طلا را به دست آورد.

پیش از این رضا اطری با شکست مقابل نماینده روسیه به دیدار رده‌بندی رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا