خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هرچه گاوتر به خواست آمریکا نزدیک‌تر»

امیر موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: این رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، لخت و عریان، آخر خواست آمریکا را بیان کرد: «گاو شیرده»؛ هرچه گاوتر و هرچه شیرده‌تر، به خواست آمریکا نزدیک‌تر. البته تا زمانی که شیر بدهد، شیر که تمام شد مثل یک تفاله دور انداخته می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع عزاداران حسینی هیئت رزمندگان اسلام شهر مقدس قم با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: قریب به ۱۴۰۰ سال از واقعه جانگداز عاشورا می‌گذرد اما هنوز داغ آن تازه و پیام‌های روشن آن به‌روز و راهگشای راه انسان‌های حق‌طلب است.

وی با بیان اینکه معمولاً هرجه از حوادث می‌گذرد تصویر آن دورتر و کم‌رنگ‌تر شده تا جایی‌که به فراموشی سپرده می‌شود، افزود: با این وجود بعضی وقایع نه تنها با گذشت زمان کم رنگ‌تر نمی‌شوند بلکه سال به سال و روز به روز نقش برجسته خود در حیات بشریت را نشان می‌دهند که عاشورا از جنس این حوادث است.

امیر موسوی تاکید کرد: اهداف اباعبدالله الحسین (ع) و پیام‌های عاشورا همچنان زنده، پیش چشم ما، در دل و جان ما، کلید حل چالش‌های اساسی دوران ها از جمله دوران معاصر و زمان ما و امروز ما است.

وی با تاکید بر بازخوانی بیانیات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب خطاب به جوانان، تصریح کرد: چگونگی پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» در دوران حاضر در بیانیه گام دوم انقلاب مشخص شده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به دو پیام عاشورا مبنی بر «هل من ناصر ینصرنی» و «هیهات منا الذله»، اذعان کرد: پیام عاشورا محدود به یک دوره زمانی خاص نبوده و نیست بلکه پیام عاشورا همه نسل‌ها و همه عصرها را مورد خطاب قرار می دهد. گویی همین الان فرزند فاطمه (س) است که در آخرین ساعات عاشورا به شمشیر تکیه زده و طلب یاری می‌کند: «هل من ناصرا ینصرنی».

وی خاطرنشان کرد: قطعاً این یاری طلبیدن خاص آن لحظه و آن روز نبود بلکه این یاری طلبیدن برای آن راهی است که آن بزرگوار، مامور بر پیمودن آن بود؛ راهی است که پیامبر برای آن مبعوث و در غدیر خم مسیر نورانی آن نشان داده شده که در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری نور امید آن باریدن گرفت؛ راهی است که حضرت امام خمینی(ره) با اشاره نورانی خودشان نشان دادند و راهی است که نایب حضرت امام عصر (عج) حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) راهبری می فرمایند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابداع مفهوم راهبردی «نظام انقلابی» بر تفکیک ناپذیر بودن نظام اسلامی با جوشش، پویایی و انقلابی گری تأکید می‌فرمایند و با مخاطب قرار دادن جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب در واقع ندای «هل من ناصر ینصرنی» خود را متوجه جوانان این مرز و بوم کرده‌اند.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ایران با ۳۶ میلیون جوان بین سنین ۱۵ تا ۴۰ سال، یکی از جوان‌ترین کشور های جهان است. این تعداد جوان یک ظرفیت بزرگ برای کشور و نظام محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بار اصلی حرکت انقلاب و پیشرفت کشور در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان قرار می گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، «شناخت دقیق انقلاب اسلامی برای برداشتن گام های استوار در آینده»،«شناخت ظرفیت‌های کشور و نظام»، «تقویت انگیزه و همت»، «اعتماد و اطمینان به شعار ما می توانیم»، «پذیرش مسئولیت ها» و «حفظ و ارتقای روحیه امید» را  6 مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری -فرزند پاک سیدالشهدا(ع)- از جوانان عنوان کرد.

وی درباره «شناخت دقیق انقلاب اسلامی برای برداشتن گام های استوار در آینده»، گفت: باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت، اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

امیر موسوی ادامه داد: کشور ما در گذشته هدف تاراج و تاخت و تاز بیگانگان قرار داشته و اکنون به برکت انقلاب اسلامی در جایگاه عزت و اعتبار قرار دارد. در صورت شناخت و درک صحیح انقلاب می‌شود به علل دشمنی‌های دشمنان پی برد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره شناخت ظرفیت‌های کشور و نظام، به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی کم نظیر ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: ایران از نظر ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان است؛ از این جهت شناخت و تمرکز بر داشته‌ها می تواند پیشرفت و توسعه کشور را در همه ابعاد و زمینه‌ها تأمین کند.

امیر موسوی با اشاره به تقویت انگیزه و همت، بیان کرد: همت‌های بلند و انگیزه‌های جوان و انقلابی خواهند توانست در پیشرفت مادی و معنوی کشور به معنی واقعی جهش ایجاد کنند؛ فرمانده معظم کل قوا می فرمایند «دهه‌های آینده دهه های شماست و شمایید که باید کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید.

وی با تاکید بر اینکه روحیه خودباوری و اعتماد به نفس که در شعار «ما می‌توانیم»: متجلی شده و بزرگترین دستاورد روحی و فکری انقلاب اسلامی است، گفت: به رغم همه سختی ها، در عرصه‌های مختلف شعار «ما می‌توانیم» به بار نشسته اما همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخار آمیز به سوی آرمان‌های بلند است.

امیر موسوی افزود: دنباله این مسیر که به گمان زیاد به دشواری گذشته‌ها نیست باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود.

فرمانده کل ارتش درباره «پذیرش مسئولیت‌ها»، گفت: مدیران، کارگزاران، اندیشمندان و فعالان جوان در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی و نیز در عرصه‌های دین، اخلاق، معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گرفته و نگاه، روحیه و عمل انقلابی جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم «حفظ و ارتقای روحیه امید» به هجمه گسترده فرهنگی و فکری دشمنان در مسیر حرکت انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این عرصه بزرگترین راهبرد دشمن ناامید سازی ملت ایران به ویژه جوانان است. ببینید پیام حسین (ع) زمان چیست؟ ببینید «هل من ناصر ینصرنی» بر چه نکته‌ای تمرکز کرده است.

امیر موسوی اضافه کرد: حسین زمان ما امروز نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد را پرورش امید و راندن ترس و ناامیدی می‌دانند. تاکید فرمانده معظم کل قوا  این است: «شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما جوانان است.»

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز ۷۰ درصد ارتش جمهوری اسلامی ایران را جوانان تشکیل می دهند، اظهار کرد: من شاهد شور، اشتیاق، انگیزه، امید و رقابت برای ایثار در راه انقلاب و کشور هستم. همه موفقیت‌هایی که امروز در عرصه تحقیق، تولید، تجهیزات، سازماندهی، آموزش، برون‌داد عملیاتی و اطلاعاتی شاهد هستیم نتیجه این نیروی جوان انقلابی با انگیزه ارتش است که ما به آن می‌بالیم.

وی ادامه داد: تعداد ۵۶ شبکه، سایت و کانال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فقط متمرکز به ناامیدکردن ارتش هستند اما شما می‌بینید به مدد فرماندهی و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و بصیرت جوانان ما نه تنها ناامیدی به آنها راه ندارد بلکه امیدوار تر از همیشه به پیش می‌روند.

امیر موسوی با اشاره به پیام عاشورایی «هیهات من الذله» گفت: هر روز باید جمله کامل حضرت اباعبدالله الحسین را برای خود بازگو کنیم. گویی هم اینک فرزند حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ایستاده و دست راست را بالا برده و به بنی‌بشر اعلام می‌کند: « اَلا وَ اِنَّ الدَّعِیَّ بْنَ الدَّعِیِّ قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ». آیا این پیام مربوط به امروز نیست؟

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش افزود: پژواک فرمایشات فرزند اطهر پیامبر حضرت حسین بن علی (ع)، امروز چارچوب و اساس تدابیر سلاله پاک حضرت زهرا(س) یعنی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است که بشریت را به راه حق، حق‌جویان را به استقامت در این راه و طلایه داران را به مقاومت در برابر باطل راهنمایی می‌کند و می فرمایند که «هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است».

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ها تصور نکنند که دعوت به مقاومت، صرفا برای به دست آوردن سعادت اخروی است، خاطرنشان کرد: مقاومت تنها کلید عزت و سعادت دنیا و آخرت است؛ من نه به عنوان یک سرباز بلکه به عنوان یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه عرض می کنم با تکیه بر ادله منطقی، در این زمانه با تمام عوامل موثر بر آن، تنها راه رسیدن به دنیای مقبول، مقاومت در مقابل نظام سلطه است.

امیر سر لشکر موسوی تاکید کرد: این که کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم و علت تحریم‌ها نیز مقاومت ضد استکباری و تسلیم شدن در برابر دشمن بوده و راه حل آن، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌های گرگ است، این گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.

فرمانده کل ارتش با طرح این پرسش که نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار، در دوران حیات سیاه خود به جز تباهی برای ملت‌ها چه آورده است، افزود: آنها به گرفتن هویت، عزت و آبروی کشور قانع نیستند بلکه بردگی بی چون و چرا و تام و تمام کشورها و ملت‌ها، آیین نظام سلطه است.

وی اضافه کرد: این رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، لخت و عریان، آخر خواست آمریکا را بیان کرد: «گاو شیرده»؛ هرچه گاوتر و هرچه شیرده‌تر، به خواست آمریکا نزدیک‌تر. البته تا زمانی که شیر بدهد، شیر که تمام شد مثل یک تفاله دور انداخته می‌شوند.

امیر موسوی با بیان اینکه تحولات سال‌های اخیر نشان داده هر کسی به بیگانگان وابسته بوده یا از بین رفته یا در حال نابودی است، گفت: عزیز دردانه و نورچشمی آمریکایی‌ها، رژیم منحوس صهیونیستی است. شما بررسی کنید که در طول عمر این رژیم نحس، به جز سیاهی، قتل، غارت، زورگویی، تجاوز، حیوانیت، سبعیت حیوانی و ددمنشی چیز دیگری وجود دارد؟ این چهره واقعی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور اضافه کرد: البته ویژگی دیگر سردمداران آمریکایی‌ این است که مانند حیوانی که اگر از او فرار کنی دنبالت می‌کند و اگر حمله کنی فرار می‌کند. بنابراین آمریکا در مقابل تسلیم زیاده خواه است و در مقابل مقاومت عقب‌نشینی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت فعال جمهوری اسلامی ایران موجب شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا در قبال ملت ایران شده است، تصریح کرد: امروز آمریکا به واسطه شکست های پیاپی در منطقه، دچار سرخوردگی و سرگردانی راهبردی است.

امیر موسوی گفت: نیروهای جوانِ مومن, متخصص و انقلابی فرصت‌ها و قوت های فراوانی برای کشور به وجود آورده‌اند و ذخیره بزرگی برای آینده نظام هستند؛ امروز نیروهای مسلح علاوه بر تجهیزات و تسلیحات مدرن و کارآمد از جوانان مومن, با روحیه و اراده مستحکم برخوردار هستند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: به بیگانگان هشدار می‌دهیم در صورت ایجاد ناامنی و تنش در منطقه، خودشان در ناامن‌ترین وضعیت قرار خواهند گرفت. آمادگی روحی و روانی آحاد رزمندگان، عامل اصلی و مهم، در ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمنان است و این بازدارندگی موثر بیش از هر عامل دیگری مرهون فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) است.

وی اضافه کرد: خواهران و برادران عزیز من چهار سال پیش در ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ در همین نماز جمعه قم به کسانی که یمن را میدان تمرین تصور کرده بودند، هشدار دادم و آن روز به استناد آیه شریفه «فَإِنَّ لِلَّذینَ ظَلَمُوا ذَنُوباً مِثْلَ ذَنُوبِ أَصْحابِهِمْ فَلا یَسْتَعْجِلُونِ» گفتم دیر نیست که به سر شما آنچه خواهد آمد که بر سر ستمکاران مثل شما آمد، عجله نکنید. دیدیم که سیلی مظلوم چه بر سر این بدبخت‌ها آورده است که برای پیدا کردن راه فرار به سرگردانی افتاده‌اند.

امیر موسوی تصریح کرد: ما به وعده خداوند ایمان داریم و ذره‌ای در آن تردید نداریم. ملت ایران؛ مطمئن باشید که بر اساس وعده خداوند، جبهه مقاومت، سردمدار نظام سلطه، آمریکای جهانخوار را، از اریکه تفرعن به زیر خواهد کشید و جوانان عزیز مطمئن باشید شما نیز اضمحلال محتوم رژیم نحس صهیونیستی را به چشم خواهید. قطعا و آن روز دیر نیست. وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا