خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه گروه 7 درباره حادثه کشتی مرسر استریت

وزرای خارجه کشورهای گروه 7 (آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن) و نماینده عالی اتحادیه اروپا روز جمعه طی بیانیه‌ای مشترک، ایران را به دست داشتن در حادثه کشتی مرسر استریت متهم کردند.

به گزارش تسنیم، وزرای خارجه گروه 7 و نماینده عالی اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کردند: «ما حمله غیرقانونی به یک کشتی تجاری در آب‌های اطراف سواحل عمان در روز 29 ژوئیه [7 مرداد] که یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی طی آن کشته شدند را محکوم می‌کنیم.»

آنها در ادامه بیانیه خود با متهم کردن ایران به دست داشتن در این حادثه، مدعی شدند: «این یک حمله عامدانه و هدفمند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود. همه شواهد قابل دسترس به وضوح به ایران اشاره می‌کنند. هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد.»

وزرای خارجه گروه 7 و نماینده عالی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این بیانیه افزودند: «باید به کشتی‌ها اجازه داده شود که مطابق قوانین بین‌المللی آزادانه تردد کنند. ما همچنان همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا از کشتیرانی [آزاد] که اقتصاد جهانی به آن وابسته است، حفاظت کنیم تا [کشتیرانی] بتواند آزادانه و بدون اقدامات خشونت‌آمیز و غیرمسئولانه فعالیت کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا