خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت «قیام هرات» از زبان یک شهروند هراتی

زن جوانی از شهروندان هرات که خود را به کابل رسانده است درمورد «قیام هرات» و مقابله‌ی مردم آن ضمن گلایه از .دولت مستقر در افغانستان که «مردم در این شرایط بحرانی از دولت توقع دفاع از هرات و نیروهای امنیتی را داشتند، ولی متاسفانه مثل هر زمان دیگر جواب مثبت دریافت نکردند»، به تشریح سرآغاز و وضعیت فعلی «قیام هرات» پرداخته است.

این شهروند هراتی صبح شنبه به انصاف نیوز می‌گوید: قیام هرات از آنجا شروع شد که ۱۷ ولسوالی بدون درگیری به اسم عقب نشینی به طالبان واگذار شد. مردم در این شرایط بحرانی از دولت توقع دفاع از هرات و نیروهای امنیتی را داشتند، ولی متاسفانه مثل هر زمان دیگر جواب مثبت دریافت نکردند. در این زمان مردم پشت سرم هم از اسماعیل خان رهبر جهادی سابق خواستند سکوت اش را در مقابل این کار بشکند تا اینکه اسماعیل خان برای مردم هرات وعده داد که از هرات تا آخرین قطره خون دفاع می‌کند.

اما وقتی این قیام به اوج رسید که هرات از چهار طرف محاصره شد و اسماعیل خان طبق وعده‌اش وارد عمل شد و مردم نیز برنامه‌های مختلفی را برای حمایت از نیروهای امنیتی و مردمی مثل تهیه مواد غذایی، غذا و آب آشامیدنی از سوی زنان و مردان برای نیروها در خط نبرد، ارائه کمک‌های مالی از سوی مردم برای زخمیان جنگ، اهدای خون راه اندازی نمودند و حتی زنان و مردان بدون در نظر داشت تعصبات با حضور در خانه امیرمحمد اسماعیل خان آماده کسب آموزش نظامی برای دفاع از هرات شدند و همزمان هراتیان مقیم کابل کمپین بزرگ دادخواهی را در پارک «شهرنو» برای حمایت از نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی به رهبری امیر محمد اسماعیل خان برگزار نمودند و خواهان توجه و حمایت حکومت در دفاع از هرات شدند.

همزمان در هرات نیز مردم -اعم از زن و مرد- با فریاد زدن «الله اکبر» از بام خانه‌های‌شان باعث تقویت روحیه همدیگر در دفاع از هرات شدند و به این قیام عمومی پیوستند. از تمام اقشار مختلف رسانه ها، فعالان مدنی، زنان، جوانان و سایر مردم شروع به حمایت در فضای مجازی و واقعی نمودند، چنانچه چندین هشتگ مثل: هرات در خطر است، قیام هرات، فریاد الله اکبر، در ظرف یک روز در توییتر ترند شد و باعث شد که انعکاس جهانی داشته باشد.
حالا هرات با مردم واحد و ایستادگی بی‌سابقه این قیام را به پیش می‌برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا