خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دانشجویان اصولگرا از رئیسی: فیلتر تلگرام و یوتیوب را بردارید!

یک تشکل دانشجویان اصولگرا در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی از او خواسته‌اند که فیلتر تلگرام و یوتیوب برداشته شود؛ در حالی که چنین درخواستی را در زمان ریاست او بر قوه‌ی قضاییه مطرح نکرده بودند.

به گزارش انصاف نیوز، بخش‌هایی از نامه‌ی «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» خطاب به رئیس جمهور در پی می‌آید:

عقلانیت در حکمرانی بزرگترین حلقه مفقوده نظام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حال حاضر کشور است. گام نخست عقلانیت در حکمرانی تشخیص درست اولویت‌های کشور است. اختلال در نظام اولویت‌سنجی کشور حاصلی جز ریزش اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت نخواهد داشت و ایده‌هایی همچون طرح “صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی” روزهای اخیر مجلس نیز نشان از این اختلال است.

فضای مجازی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی بشریت است و بسیاری از فعالیت‌های روزمره مردم به این فضا وابسته شده است. شیوع کووید-۱۹ و خانه نشینی بسیاری از مردم این مسئله را تشدید کرد. اما در ادوار مختلف دولت جمهوری اسلامی شاهد محدود سازی و اعمال فیلترینگ به بهانه‌های عمدتا سیاسی_امنیتی بر قسمت‌هایی از فضای مجازی بودیم که بعضا کاربردهای بسیاری برای مردم داشت. در اینجا نیز متاسفانه باید اعتراف کرد راه‌حل دولت‌های قبل موفق نبود و پیامدهای ناگوار اجتماعی-فرهنگی بسیاری را داشته است. محدودیت‌هایی که توسط خیل کثیری از دولت‌مردان و مسئولین نقض می‌شود.

قانون‌گریزی، شکستن تابوی قانون‌شکنی و افزایش استفاده از انواع فیلترشکن‌ها در سنین مختلف بزرگ‌ترین عارضه‌های این راه‌های ساده‌انگارانه در حل مسئله فضای مجازی بوده است. حال آنکه بسیاری از فیلترشکن‌ها با مجوز بانک مرکزی مجاز به انجام تراکنش‌های مالی هستند. زمان آن رسیده است با توجه اختیارات حضرت‌عالی به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی، ضمن بازنگری منطقی و قانونی در محدودیت‌های موجود در فضای مجازی، فرصت استفاده درست از بسیاری از فضاهای مفید مانند پیام‌رسان تلگرام و یوتیوب را در اختیار مردم قرار دهید و امید تحول در دیگر حوزه‌ها را در مردم زنده کند و از شکل‌گیری تصویری با محویت ضدیت با آزادی‌های مدنی و قانونی در اذهان عمومی جلوگیری نمایید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به عنوان یک عضو هیات علمی عرض میکنم ضمن احترام به همه مردمان کشورم، انتظار میرفت برای وزارت علوم فردی که واقعا در عرصه جامعه فعال بوده و سوابق درخشانی به لحاظ مسئولیت اجتماعی داشته انتخاب گردد. مقاله و اچ ایندکس و … در شان گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن نوین نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا