خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خواسته‌های مالباختگان زمین‌های اسب‌چران دماوند

پرونده‌ی زمین‌های اسب‌چران دماوند حدوداً هزار شاکی دارد، این زمین‌ها توسط یک شرکت به مردم فروخته شده است اما اداره‌ی منابع طبیعی در سال 86 سند آن را باطل می‌کند.

یکی از مالباخته‌ها می‌گوید ما خواهان این هستیم که بقیه‌ی اعضای این خانواده که همگی در فروش این زمین‌ها به مردم دخیل بودند هم بازداشت شوند، اما دادگاهی حکم جلب آنها را صادر نمی‌کند.

«8000 قطعه را به بیش از هزار نفر فروخته‌اند»

یکی از مالباختگان اراضی موسوم به اسب‌چران در دماوند به انصاف نیوز گفت: این زمین‌ها متعلق به یک سری از اشخاص بوده. در دوره‌ی شاهنشاهی سندهای دفترچه‌ای داشته است و در دهه‌ی 60 در دوران جمهوری اسلامی برای وراث سند منگوله‌دار صادر می‌شود. منظور از این وراث نوادگان مالکین اولیه هستند. دولت می‌گوید از سال 81 سند این اراضی به نام آنهاست. در حالی که یک‌سری استعلام از اداره‌ی ثبت اسناد داریم که از سال 86 مالکین استعلام گرفتند که این اسناد متعلق به مردم بوده، یعنی خلاف ادعایی که دادگاه دماوند و قوه‌قضاییه دارد.‌

او افزود: در حال حاضر به ما گفته‌اند فروش مال غیر اتفاق افتاده است. یک خانواده‌ای در این سالها 8000 قطعه را به بیش از هزار نفر فروخته‌ است. این مردی که این زمین‌ها را فروخته به همراه دامادش در زندان است. علی رغم همه‌ی مدارکی که درباره‌ی فروش زمین توسط بچه‌های این آقا ارائه دادیم، دادگاه حکم جلب این خانواده را صادر نمی‌کند. این خاندان 19 سال است که زمین‌هایی که دولت ادعا می‌کند، متعلق به او است را می‌فروشد. چگونه جلوگیری نکردند؟

این مالباخته گفت: مشکل دیگر این است که قاضی براساس تعداد شکات وثیقه را تعیین نکرده است. نکته‌ی بعدی این است، چگونه این زمین به عنوان منابع ملی ثبت شده است؟ برگه‌ی تشخيص برای زمین اصلاً صادر نشده است. پس دولت نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد. اولین دادگاه برای وقت نظارت آن در مهرماه تشکیل می‌شود. این خاندان به خاطر اینکه با پول مردم خیلی پولدار شده‌اند، در آن منطقه و میان دستگاه‌های ذی ربط نفوذ زیادی دارند.

«هر قطعه زمین حدوداً سه میلیارد می‌ارزد»

یکی دیگر از مالباختگان به انصاف نیوز می‌گوید: در سال 96 منابع طبیعی سند این زمین را باطل می‌کند، در این سال‌ها شرکت طلایه‌داران زرین ایثار این زمین‌ها را به مردم می‌فروختند، مدارک آن هم موجود است.

او افزود: وقتی دولت می‌بیند که این زمین‌ها گران شده است، ادعای مالکیت دارد. هزار نفر شاکی هستیم، از دی ماه 99 ما شکایت کردیم اما دادگاه را عقب انداختند. هر قطعه زمین حدوداً سه میلیارد می‌ارزد. برخی از افراد بیش از یک قطعه زمین دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام منم یکی از این زمین داران هستم تا ۲ سال پیش هیچ مقام دولتی روی این زمین ها مدعی نبود و اداره ثبت هم کد رهگیری میداد الان که زمین ارزش پیدا کرده دستگاه‌های دولتی شدن زمین خوار و مردم بدبخت گرفتار این دستگاه‌های پر زور آنقدر میبرن و میارن تا مردم خسته بشن جالب اینکه دادگاه زمین جایگزین مطرح میکنه تو صاحب زمین سند مادر سند ج.ا.ا نقشه تفکیکی وغیره…وجود داره یحو یک ارگان منابع طبیعی مدعی میشه بعد تو دادگاه هم حضور پیدا نمیکنه ۱۳ هکتار آزاد میشه ولی همچنان قاضی دست نگهه داشته و زمین های مردم رو تحویل نمیده چرااااا خدا میدونه

    22
    2
  2. بنده از سال 1400 چند قطعه از همین زمینها را خریدم ، برای پیگیری و شکایت باید به کدام دادگاه و شعبه مراجعه کنم؟

  3. سلام
    ما ملت ایران از جمهوری اسلامی انتظار داریم امین حق و حقوق مردم باشد.
    در حالیکه نمونه اش همین زمین های اسب چران دماوند کاملا به مردم زور میگویند و زمینهای مردم را از دستسان میگیرند
    لطفا به داد مردم برسید

    10
  4. سلام منم یه قطعه 250متری با کد رهگیری ثبت اسناد دارم میشه منم راهنمایی کنید لطفا پیام بدین تشکر

  5. سلام وقتتون بخیر
    دوستان عزیزی که روال شکایت و پیگیری کردن لطفا مسیر شکایت رو برای دیگران هم قرائت کنند.
    ممنون از شما

    3
    1
  6. سلام دوستان عزیز

    من هم ۴ قطعه از این زمینهای اسب چران دماوند در
    سال ۹۸ خریداری کردم از شرکت طلائیه داران زرین ایثار
    که قرار بود طی سه سال تحویل بدن ولی هنوز خبری نیست
    چیکار باید انجام بدیم

    راهنمایی کنید لطفا

  7. سلام دوستان عزیز

    من در سال ۹۸ تعداد چهار قطعه زمینهای اسب چران را از شرکت طلائیه داران زرین ایثار در تهرانپارس خریداری کردم که گفتن تا ۳ سال سند می‌دیم که الان خبری نیست
    باید چیکار کرد

    لطفا راهنمایی کنید

  8. به شماره تلفن دفتر شرکت طلایه داران ایثار زنگ زدم کسی جواب داد و گفت مدارکتون رو بیارید ما از طرف شما شکایت می کتیم
    راجع به نتیجه دادگاه شکایت های قبلی خبر ندارم

  9. من هم سال 99یه قطعه زمین گرفتم که میگفتن یا زمین جایگزین میدن یا خود زمین که اخرش هیچی باید شکایت و داستان های دیگه نمیدونیم کی جوابگو هستش واقعان دولت واقعان باید سریع پیگیر شه بالاخره این همه مردم اسیر شدن .

    1
    0
  10. سلام من سند این را در مسکن وشهرسازی دیدم این زمین‌ها درتاریخ83/3/26به نام منابع طبیعی سند خورده من خودم هم در سال 97شکایت کردم شکایت کیفری من را رد کردن الان منتظرم تا جواب دادگاه تجدید نظر بیاد تا حقوقی شکایت کنم ر حال حاظر دادگاه تجدید تهران نظر هنوز رای خودش را اعلام نکرده

  11. سلام منم ۳ سال پیش یه قطعه خریدم توروخدا هر کی خبر جدیدی داره بفرسه هرچی داشتم دادم پول این زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا