خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ابتکار به زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو در ارومیه: سطحی‌نگری رواج پیدا کرده!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ماجرای زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو پارس در ارومیه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری روز سه شنبه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در واکنش به زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو پارس در ارومیه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد امر به معروف نباید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از شروط مهم این است که فرد یک ارتباط موثر را بتواند ایجاد کند و خودش این شایستگی را داشته باشد تا با مخاطب خود بتواند به درستی صحبت کند و اثرگذاری‌های لازم را داشته باشد، در واقع خودش فردی باشد که مورد اعتماد است.

ابتکار افزود: این نوع رفتارهای هیجانی ناشی از سطحی نگری است که متاسفانه رواج داشته است.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند با این رفتارها تکالیف خودشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند هیجانات خودشان را به یک شکلی نشان دهند که قطعا این کار مردود است، امیدوارم بررسی قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخورد قانونی صورت گرفته من تشکر می‌کنم.

ابتکار ادامه داد: اگر با ماشین این افراد را زیر کرده است که این یک جنایت است و اصلاً در چارچوب بحث ارشادی قرار نمی‌گیرد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: یاد و خاطره همه خبرنگاران عزیز که جانشان را از دست دادند را گرامی میداریم، بیش از یک سال و نیم است که ویروس کرونا کشور را گرفتار کرده و ظاهرا تمامی ندارد و شاید از همه سخت‌تر جنگ روانی باشد که در دولت یازدهم دوازدهم بخشی از آن را دیدیم که از داخل و خارج هجمه‌هایی به وجود آمد.

ابتکار افزود: اینها کار خبرنگار را دشوار کرد که در این شرایط انتقال پیام واقعیت و ارتباط گرفتن با مردم خیلی دشوار شد که حتی بخشی از آن را ما از نزدیک شاهد بودیم.

وی در رابطه با مسئله ازدواج کودک و تلاش‌های معاونت در رابطه با لایحه های مربوطه ادامه داد: ما از راه‌های مختلف سعی کردیم تا با این موضوع مبارزه کنیم، یکی از آن بازگشت کودکان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل به مدرسه بود که کارهایی بسیار مفصلی را با آموزش و پرورش انجام دادیم.

او گفت: همچنین بحث آگاهی رسانی و آموزش است که ما سعی کردیم نشست‌ها و گفتگوهایی را ترتیب دهیم و حتی گفت‌وگوهایی با علمای اهل سنت مناطقی که این مسئله در آن بیشتر است را داشتیم، بنابراین فکر می‌کنم این تلاش باید استمرار پیدا کند امیدوارم در دولت بعدی این لایحه به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خبر یا دروغه و یا اگر راسته کار همین ابتکار و دولت و افساد طلبها است یه بد بختی رو اجیر کردن همچین غلطی بکنه تا مذهبیها و امر به معروف و نهی از منکر رو زیر سوال ببرن
    جناب ابتکار مهربانتر از مادر!! چند سال پیش چند تا جوان نیروی انتظامی رو دراویش یا همون دواعش وطنی زیر گرفتن که هیچ با تفنگ ساچمه ای سوراخ سوراخ کرده و شهید کردن اون موقع کجا شکر میخوردین که هیچ موضعی نگرفتین؟

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا