خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستاد کرونا در تهران: از حضور در فضاهای تجمعی خودداری کنید

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: افراد باید از حضور در فضاهای تجمعی خودداری کنند و اگر بنا بر ضرورتی حضور پیدا می کنند حتما از دو ماسک استفاده کنند. به هر طریقی باید ریتم شهری را کم کنیم تا به هر حدی که می تواند در کاهش شیوع این بیماری تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: به هشتمین هفته از آغاز خیز پنجم کروناویروس رسیدیم و شرایط همچنان بحرانی است و در شاخص های مراجعات سرپایی و بستری کاهشی را شاهد نیستیم و سخت است که پیش بینی کنیم تهران در روزهای آینده چه شرایطی را سپری می کند و در واقع چه زمانی از این پیک عبور می کند.

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات فعلی مربوط به خود سوش دلتا است که بسیار مقاوم است و سرایت پذیری بالایی دارد. اگر اطلاعات امروزمان را مرور کنیم در حقیقت با سوشی چموش و مقاوم روبرو هستیم که حداقل ۶۰ درصد نسبت به سوش انگلیسی سرایت پذیری بالاتری دارد.

وی ادامه داد: در این خیز باید توجه کنیم موارد مشاهده شده از ابتلای به این بیماری، میزان حضور ویروس در بدن افراد گاهی بسیار بیشتر از چیزی که ما فکر می کردیم بوده است؛ لذا افراد بستری مدت زمان طولانی‌تری بستری هستند که این موضوع موجب بار مضاعف به تخت های بیمارستانی شده است. گاهی برخی افراد بعد از چند هفته آزمایش داده‌اند و باز هم تست آن ها مثبت بوده است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه سوش دلتا از کشور هندوستان آغاز شد، گفت: کشور هندوستان حدود سه ماه درگیر این ویروس شد اما برای عبور از این ویروس در این کشور دو کار انجام شد؛ نخست آنکه واکسیناسیون را به صورت جدی و سریع پیگیری کردند و دوم آنکه منع شدید عبور و مرور را اجرایی کردند تا از این ویروس رهایی پیدا کنند. ما نیز باید به این موارد توجه جدی داشته باشیم.

زالی ادامه داد: خستگی مضاعف تیم بهداشتی و درمانی بسیار زیاد شده به ویژه آنکه شارژ مالی انجام نشده که این موضوع انگیزه عزیزان در این بخش را تحت تأثیر قرار داده است. بیمارستان ها آنقدر با کمبود منابع مالی روبرو هستند که اگر گاهی پولی هم داده شود عملا به دست همکاران نرسیده است لذا نیاز به شارژ متمرکز اعتباری داریم.

وی تأکید کرد: کماکان کمبود نیروی انسانی وجود دارد و در هر سه دانشگاه علوم پزشکی باید برای تعیین نیروی انسانی اقدام جدی صورت بگیرد. نیاز است که در مجلس مصوبه ای برای تبدیل وضعیت نیروهای موجود داشته باشیم تا سهمیه های استخدامی آزاد شوند و از این طریق بتوان نیروی انسانی لازم را تأمین کرد. همچنین تبصره های بودجه امسال هم عملا جذب هر نوع نیروی جدید را متوقف کرده است. مراکز ما نیاز به نیروی تازه نفس دارند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص کمبود سرم در برخی مراکز درمانی که موجب گلایه شده است، افزود: باید برای این موضوع نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی درباره تسریع روند انجام واکسیناسیون در استان تهران گفت: روز گذشته در مورد واکسیناسیون برای اولین بار ۹۵ هزار دوز واکسن تزریق شد که نسبت به روزهای قبل با یک رشد بسیار خوبی مواجه بوده ایم. تا صبح امروز دو میلیون و ۶۵۹ هزار واکسن در تهران تزریق شده است که از این میزان ۶۱۴ هزار نفر دو دوز را دریافت کرده اند.

زالی ادامه داد: تزریق واکسن تا حدود هشت برابر ابتلا، ۲۵ برابر امکان بستری و ۴۰ درصد بار ویروس در بدن افراد را کاهش می دهد. هر چند که مرگ افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کرده اند را نیز شاهد بوده ایم اما واکسیناسیون به طور اهم از مرگ و میر جلوگیری می کند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران تأکید کرد: افراد باید از حضور در فضاهای تجمعی خودداری کنند و اگر بنا بر ضرورتی حضور پیدا می کنند حتما از دو ماسک استفاده کنند. به هر طریقی باید ریتم شهری را کم کنیم تا به هر حدی که می تواند در کاهش شیوع این بیماری تأثیرگذار باشد.

وی گفت: متأسفانه در هشت هفته گذشته کماکان سیر آمارها رو به افزایش است به شکلی که بیماران بستری در استان تهران ۹۶۴۳ بیمار است که از این تعداد ۲۶۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ۲۱۰۰ بیمار جدید نیز ظرف ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند.

زالی افزود: روز گذشته ۱۶۲ نفر فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری را در استان تهران داشتیم لذا نیاز به یک مداخله جدی وجود دارد، هر مداخله ای که سطوح ارتباطات اجتماعی را کاهش دهد؛ البته این موضوع باید همراه با افزایش واکسیناسیون باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا