خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاضل لنکرانی: به بهانه کرونا نمی‌شود عزاداری را ترک کرد اما با رعایت پروتکل‌ها

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و لزوم توجه به تعظیم شعائر مذهبی، تاکید کرد: بر اساس ضوابط فقهی و دینی، باید مقررات بهداشتی در تمام مراسم عزاداری امسال با جدیت رعایت شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) از افتخارات همه انبیاء و از عوامل و اسبابی بوده که انبیاء بزرگ با اشک بر امام حسین (ع) به خدا تقرب پیدا می‌کردند گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) فقط یک عادت سالیانه برای شیعه نیست، بلکه یک بستر و فرصتی است برای اینکه به خدا نزدیکتر شویم.

محمد جواد فاضل لنکرانی که در مراسم سیاه پوشی و علم بندان تکیه آقا سید حسن قم سخن می‌گفت، افزود: در روایات داریم که روز قیامت چشمی که در دنیا بر خوف و خشیت خدا گریسته باشد، هرگز آتش جهنم به سراغش نمی‌آید، اشک بر امام حسین ( ع) هم همینطور است.

آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد از افرادی که حقیقت اشک بر امام حسین (ع) را نمی‌دانند و به نام روشنفکری حرفهای کودکانه می زنند گفت: گاهی برخی می‌گویند چرا ما برای کسی که 1400 سال پیش کشته شده اشک بریزیم و یا می‌گویند چرا در ماه مبارک رمضان برای امیرالمؤمنین (ع) عزاداری می‌کنیم اما برای کسانی که جانشین پیامبر به حسب ظاهر شدند و بعضی از آنها هم کشته شدند عزاداری نمی کنیم؟ معلوم می‌شود این افراد حقیقت ولایت، دین و امامت را نشناختند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام قم افزود: همه گرفتاری‌ها، کج روی‌ها و بدبختی‌ها، اختلافات، گناهان، آلودگی‌ها و جنگ‌های ما و حتی اختلافات داخلی خانه، ریشه‌اش غفلت از فطرت خدادادی است. گاهی پرده‌ها جلو می‌آید، صدها حجاب روی آن می‌آید، از آدم بودن خارج می‌شویم، خیال می‌کنیم آدم هستیم، ظاهری از آدم بودن داریم و اینجاست که اشک بر امام حسین (ع) انسان را فطرت الهی برمی‌گرداند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وقتی محرم می‌شود می‌خواهیم بگوییم خدایا ما حسین تو را دوست داریم گفت: دوست داشتن ما برای آن هدفی است که حسین (علیه السلام) جانش را داد یعنی ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم برای همان هدف، ما هم در میدانیم، ما اگر عزاداری می‌کنیم، اگر اشک می‌ریزیم، اگر این را افتخار خودمان می‌دانیم، اینها همه برای این است که به خدا نزدیک شویم.

فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت همه ضوابط بهداشتی مورد تاکید مسئولان را در برپایی مجالس روضه و عزاداری لازم دانست و افزود: مسلم است که به بهانه بیماری کرونا نمی‌شود عزاداری را ترک کرد، عزاداری باید با شکوه‌تر انجام بشود، اصلاً نمی‌شود انسان عزاداری را ترک کند، این امر اختیاری نیست، ولی بر اساس ضوابط فقهی و دینی باید این ضوابط بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا