خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کوروش باقری: تمرینات اسلامی در وزنه‌برداری چیست؟!

کوروش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به صحبت‌های علی مرادی مبنی بر اینکه تمرینات اسلامی انجام می دهند، گفت: من خیلی راغب هستم آقای مرادی توضیح بدهد تمرینات اسلامی در وزنه برداری چه چیزی است و چه تفاوتی با تمرینات غیر اسلامی دارد. استفاده از این کلمات، فقط برای فرار به جلو است تا افکار عمومی از مشکلات وزنه برداری دور کند. در این شش سالی که آقای مرادی رئیس فدراسیون شده واقعاً چه کار کرده است. من با افتخار می‌گویم سرمربی تیمی بودم که در المپیک لندن توانست سه مدال طلا و دو نقره بگیرد. در المپیک ریو هم دو مدال طلا کسب شد که آن هم توسط کسانی بود که از همان تیم المپیک لندن بودند. اکنون چه اتفاقی می‌افتد که وقتی در المپیک توکیو یک مدال نقره می گیریم، رئیس فدراسیون عملکرد خود را عالی می داند و این نشان می‌دهد که تمام توان این فرد همین است و اوج آرزویش، همان یک مدال نقره است.

باقری در گفتگو با ایسنا درباره صحبت‌های علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری مبنی بر اینکه سعید محمدپور مشخص نیست در المپیک لندن آزمایش دوپینگ داده یا نه و از مقام پنجمی به مدال طلا رسیده است، بیان کرد: صحبت‌های آقای مرادی یک فرافکنی واضح است. ما با شش وزنه‌بردار به المپیک لندن رفتیم و هفت مرتبه تست دوپینگ دادیم. فکر می‌کنم سجاد انوشیروانی دو بار تست داد. خیلی از کشورها تستشان مثبت شد و فقط تیم ایران، بدون مشکل بود. سعید محمد پور هم تست دوپینگ داد، حتی دو نفر که بعد از او بودند محروم شدند . مگر می شود از نفرات پایین تر از او تست دوپینگ گرفته باشند اما از او نه؟ فکر می کنم این حرفها بیشتر جنبه این را دارد که افکار را از نتایج ضعیفی که گرفته، منحرف کند و نکته بعدی این است که بخل و حسد او را نشان می دهد.

او ادامه داد: اگر علی مرادی در مورد دوپینگ در گذشته نقد می کند باید به یاد داشته باشد که بزرگترین رسوایی دوپینگ در سال ۲۰۰۶ که تست ۹ نفر مثبت شد، در زمان مدیریت خود آقای مرادی بوده است. فکر می کنم اول باید در مورد اتفاقات سال ۲۰۰۶ صحبت کند، بعد به مسائل دیگر بپردازد.

*اگر سهراب مرادی مصدوم شد، زیر نظر خودشان بوده است

باقری در مورد نتایج المپیک توکیو نیز گفت: کسب مدال نقره از قبل قابل پیش بینی بود علی داوودی یک مدال با ارزش کسب کرد. او و علی هاشمی هردو تلاش خود را کردند اما تمام توان هاشمی همین بود و بیشتر از این وزنه نزده بود. اکنون هم در مورد مصدومیت سهراب مرادی صحبت می کنند اما نکته این است که هر اتفاقی برای سهراب مرادی افتاده است زیر نظر خودشان بوده است. شنیدم که رئیس فدراسیون گفته من در سه ماهی که نبودم سهراب مرادی مصدوم شده اما این سوال برایم پیش آمده است که اگر او نبود، سرمربی، نایب رئیس و دبیر فدراسیون که تغییری نکردند و آنها حضور داشتند. مردم این مسائل را کاملا می فهمند.

*راغب هستم بدانم تمرینات اسلامی یعنی چه

سرمربی اسبق وزنه‌برداری ایران با اشاره به صحبت‌های علی مرادی مبنی بر اینکه تمرینات اسلامی انجام می دهند، تصریح کرد: من خیلی راغب هستم آقای مرادی توضیح بدهد تمرینات اسلامی در وزنه برداری چه چیزی است و چه تفاوتی با تمرینات غیر اسلامی دارد. استفاده از این کلمات، فقط برای فرار به جلو است تا افکار عمومی از مشکلات وزنه برداری دور کند. در این شش سالی که آقای مرادی رئیس فدراسیون شده واقعاً چه کار کرده است. من با افتخار می‌گویم سرمربی تیمی بودم که در المپیک لندن توانست سه مدال طلا و دو نقره بگیرد. در المپیک ریو هم دو مدال طلا کسب شد که آن هم توسط کسانی بود که از همان تیم المپیک لندن بودند. اکنون چه اتفاقی می‌افتد که وقتی در المپیک توکیو یک مدال نقره می گیریم، رئیس فدراسیون عملکرد خود را عالی می داند و این نشان می‌دهد که تمام توان این فرد همین است و اوج آرزویش، همان یک مدال نقره است.

*اگر مرادی در سال ۲۰۰۰خوب کار کرد دلیل نمی شود بخاطر خاطر نتایج ضعیف امروز تشویق شود

باقری با اشاره به اینکه علی مرادی در توجیه عملکرد امروز خود پای مدال های المپیک سیدنی را پیش می کشد، تاکید کرد: این که یک رئیس فدراسیون درگذشته یک کار خوب انجام داده اما امروز خراب کرده است دلیل نمی شود که بخواهد به خاطر همان کار گذشته مورد تشویق قرار بگیرد. علی مرادی سال ۲۰۰۰ رییس فدراسیون بود و خوب کار کرد اما این توجیه نمی شود برای اینکه بعد از ۲۱ سال نتیجه خوبی نگرفته است و بخاطر گذشته از نتیجه ضعیف امروز چشم پوشی کرد. این مدل جواب دادن فکر می کنم برای بچه های دبستانی کارساز باشد نه مردم فهیم ایران.

*داودی را هم از دست بدهند باید خود بیرانوند و مرادی دوبنده بپوشند و وزنه بزنند

باقری در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی باید انجام داد تا علی داوودی را حفظ کرد تا بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد، گفت: فدراسیون در این سالها کسی را نساخته است و مجبور است که این دو نفر را حفظ کند و اگر این دو نفر را هم دست بدهد بیرانوند و علی مرادی باید خودشان دوبنده بپوشند و وزنه بزنند چون کسی دیگری را ندارند.

*نقطه نظرات من ایراد با مدرک درستش را بگویند

او با اشاره به صحبت های دبیر فدراسیون وزنه برداری چرا سهراب مرادی به جای اینکه در خانه وزنه زد در قهرمانی آسیا این وزنه را بالای سر نبرد، گفت: اتفاقاً این سوال را باید خود بیرانوند جواب بدهد که چه اتفاقی افتاده است که وزنه بردار وقتی زیر نظر فدراسیون است چنین وزنه ای را نمی زند اما وقتی در خانه تنها است، وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را می‌زند و این نشان دهنده نقطه ضعف فدراسیون است.

باقری افزود: دبیر فدراسیون از این ناراحت است که ما بلافاصله بعد از مسابقه نقطه نظرات خود را گفتیم و من این سوال را دارم قبل از المپیک که نباید حرفی بزنیم بعد از المپیک هم نباید چیزی بگوییم پس ما چه زمانی باید نقطه نظرات خود را اعلام کنیم. اگر نقطه نظرات ما ایراد دارد رسانه در اختیارشان است و خیلی زیبا هم با کلمات بازی می کنند بیایند با مدرک و سند پاسخ بدهند که کدام قسمت از نقطه‌نظرات ایراد دارد و به مردم و اهالی وزنه‌برداری توضیح بدهد. من قاطعانه می گویم وزنه‌برداری نسبت به شش سال پیش از لحاظ رکوردی و کمی افت پیدا کرده است و این را براساس نتایج قهرمانی کشور و لیگ و تعداد قهرمانان می‌گویم. اگر اشتباه می گویم کافی است تعداد قهرمانان و کیفیت رکوردها را با پنج ، شش سال پیش مقایسه کنند که کار سختی هم نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا