خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ایران و عربستان در بغداد در حال مذاکره هستند»

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر ادامه تلاش‌های این کشور برای کمک به تنش زدایی میان برخی کشورهای منطقه، گفت: مقامات ایران و عربستان درحال مذاکره درباره برخی از مسائل خود در بغداد هستند.

به گزارش ایرنا، «فواد حسین» امروز (چهارشنبه) پس از دیدار دوجانبه با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد با حضور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اهداف سفر خود به پاکستان و مباحث بررسی شده با مقامات پاکستانی را تببین کرد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان و تاکید بر بر آنچه که نقش مهم اسلام‌آباد برای کمک به پیشبرد روند صلح در این کشور همسایه خواند، افزود: راهکار سیاسی و مسالمت آمیز باید برای برون رفت بحران افغانستان به کار گرفته شود.

فواد حسین با اشاره به اهمیت مناسبات عراق با شرق و جنوب غرب آسیا از جمله پاکستان و هند، خواستار حل مسالمت آمیز مناقشه کشمیر میان این دو کشور همسایه شد.

وی در ادامه طی پاسخ به پرسش برخی خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی دولت عراق برای میزبانی از سران کشورهای منطقه، گفت: بغداد میزبان کنفرانس کشورهای همسایه عراق خواهد بود که دستور کار آن همکاری مشترک برای صلح و رفع سوء تفاهمات میان برخی کشورهای منطقه است.

وزیر امور خارجه عراق اظهار داشت: ما طی سال‌های اخیر شاهد تشدید تنش‌ها میان برخی کشورها هستیم که تاثیرات مستقیمی بر عراق نیز دارد ، بنابراین مصمم هستم تا با دعوت از سران کشورهای منطقه به کنفرانس بغداد به تنش زدایی و حل اختلافات کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران و عربستان درحال مذاکره در بغداد درباره مسائل دوجانبه هستند، خواستار نقش آفرینی موثر این دو کشور برای کمک به حل مسئله یمن شد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز با استقبال از نقش بغداد برای کمک به تنش زدایی در منطقه، اظهار داشت: ما شاهد تلاش‌های دولت عراق برای کمک به رفع اختلافات میان دو کشور بزرگ و مهم اسلام و منطقه هستیم.

قریشی افزود: پاکستان امیدوار تا اختلافات میان کشورهای منطقه با تماس، تعامل و مذاکره حل و فصل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا