خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و اردوغان

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم روابط ایران و ترکیه را صمیمی، دوستانه و برادرانه خواند و گفت: ما برای همکاری دوجانبه و بین‌المللی با کشور دوست و برادر، ترکیه، اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در تماسی تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی خواند و گفت: همکاری‌های نزدیک میان ایران و ترکیه برای برقراری آرامش و امنیت و نیز صلح و ثبات در منطقه ضروری است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تسریع در تشکیل هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور در تهران، اظهار کرد: اطمینان دارم همکاری‌های ایران و ترکیه پیشرفت و آرامش را برای دو کشور و امنیت و آرامش را برای منطقه و خیر و برکت را برای امت اسلامی به همراه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های متنوع ایران و ترکیه در گستره جهان اسلام، تاکید کرد: کمک به مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و نجات آنها از ظلم صهیونیست‌ها هیچگاه از دستور کار مشترک ما خارج نخواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با تبریک رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و همچنین تسلیت شهادت حضرت امام حسین (ع)، گفت: تردید ندارم که در دوره ریاست جمهوری شما همکاری‌های دو جانبه و منطقه ای ما در همه زمینه‌ها تقویت خواهد شد.

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه شورای عالی همکاری برای همکاری‌های دو کشور از نقش مهم و بسزایی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری هرچه سریعتر این نشست در تهران، ضمن تلاش برای توسعه همکاری‌های دو کشور از نزدیک با رئیس جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفت و گو کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه برای مقابله با حادثه آتش‌سوزی اخیر در این کشور تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا