خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جهانپور: منعی برای ورود فایزر و مدرنا وجود نداشته!

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آسترازنکا تاکنون مورد مصرف در کشور است و فایزر و مدرنا هم تاکنون واردات آن محقق نشده اما منعی برای ورود نیز نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده و برنامه ریزی شده تا ۴۰ میلیون دز واکسن دیگر به کشور داشته باشیم و واکسن های داخلی نیز در حال تولید انبوه است.

وی اظهار داشت: دست کم ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارداتی و تولید داخل برای واکسیناسیون مردم تمهید شده و منعی هم برای هیچ برند مورد تایید مانند آسترازنکا، فایزر، مدرنا و غیره نبوده و هر برندی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و دارو به جز واکسن های تولید شده در آمریکا و بریتانیا، داشته باشد، در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

جهانپور تصریح کرد: واکسن آسترازنکا تاکنون مورد مصرف در کشور است و فایزر و مدرنا هم تاکنون واردات آن محقق نشده اما منعی برای ورود نیز نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، رکورد تزریق بیش از ششصد و ۴۶ هزار دز واکسن کرونا در کشور شکسته شد.

در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسید.

همچنین تاکنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده است و در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن، این رقم تا پایان مردادماه می تواند به ۲۰ درصد و تا پایان شهریورماه به ۳۵ درصد برسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا