خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی علیرضا مرندی به ظریف درباره‌ی واردات واکسن کرونا

علیرضا مرندی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به جواد ظریف، وزیر امور خارجه ضمن اشاره به آمادگی چین برای ارایه رایگان واکسن کرونا در مقیاس وسیع از شهریور سال گذشته و تقدیر از اقدامات وزارت امور خارجه در این حوزه، نوشت: متاسفانه تلاش‌های دستگاه دیپلماسی به مسوولیت جنابعالی در تامین بموقع واکسن از چین در سال گذشته آن هم در حد وسیع، توسط عده‌ای که سخنان‌شان در رسانه‌های غربی و معاند نظام خریدار دارد و دائما افکار عمومی را بر علیه واکسن‌های چینی و روسی تهییج می‌نمودند، در زمان خود موثر واقع نشد و متاسفانه ایمن سازی عمومی را بر ضد کرونا به تاخیر انداخت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی فرهنگستان علوم پزشکی ایران، دکتر سیدعلیرضا مرندی در نامه‌ای به خطاب به محمد جواد ظریف آورده است:« با احترام بدینوسیله از تلاش‌های دلسوزانه شما در مدت تصدی وزارت امور خارجه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه امریکای جنایتکار و کشورهای غربی حامی او که با قساوت تمام مردم عزیز کشورمان را از ابتدایی‌ترین حقوق مسلم خود یعنی دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی محروم نمودند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

تمهیدات جنابعالی و همکاران شریف‌تان در تامین واکسن کشور از یکسال پیش در شهریور ماه سال گذشته، که کشور چین آمادگی داشت فاز سوم تست بالینی را در ایران انجام دهد و برای این کار حتی واکسن رایگان در مقیاس وسیع هم ارائه می‌داد، قابل تقدیر است.

متاسفانه تلاش‌های دستگاه دیپلماسی به مسوولیت جنابعالی در تامین بموقع واکسن از چین در سال گذشته آن هم در حد وسیع، توسط عده‌ای که سخنان‌شان در رسانه‌های غربی و معاند نظام خریدار دارد و دائما افکار عمومی را بر علیه واکسن‌های چینی و روسی تهییج می‌نمودند، در زمان خود موثر واقع نشد و متاسفانه ایمن سازی عمومی را بر ضد کرونا به تاخیر انداخت. در حالیکه کشورهای ترکیه و امارات از همین مسیر با واکسن‌های چینی مردم خود را واکسینه کردند.

امید است دولت جدید بدون توجه به تبلیغات سوء عده‌ای مغرض، نسبت به تامین حداکثری و هرچه سریع‌تر واکسن تولید داخل و وارداتی اقدام نماید.

در پایان از تلاش‌های جنابعالی و همکاران‌تان در دستگاه دیپلماسی کشور در زمینه تسهیل تامین کالاهای اساسی مرتبط با سلامت مردم تشکر و قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون جنابعالی را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران خواستارم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا