خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: در هتل‌ها، بازارها و حرم مقدس دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: در هتل ها، بازارها و حرم مقدس دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شوند این در حالی است که کادر درمان و بسیج در کنار هم شبانه روز تلاش کردند و همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند اما عده‌ای کار را رها کرده‌اند، به همین دلیل ما در ته این رودخانه در حال جمع آوری جنازه هستیم. منصفانه نیست که عده‌ای با کبریت و بنزین در دست آتش بزنند و ما در کنار هم آتش نشانان مظلوم این سرزمین باشیم و همه از ما انتظار داشته باشند.

به گزارش تسنیم، نمکی در جلسه ویدئو کنفرانسی که امروز با حضور فرماندهان سپاه استانها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن تشکر از سردار سلامی به دلیل همراهی با وزارت بهداشت در این روزهای سخت شیوع کرونا، اظهار کرد: طرح مزین به نام سردار شهید سلیمانی با همکاری و همراهی سازمان بسیج اجرا شد و مبنای آن حرکت بسیجی و جهادی بود که در تاریخ سرزمین مان ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه توفیقات زیادی را کسب کردیم که ما را در صدر بسیاری از کشورهایی که امکانات به مراتب فراوان تری داشتند، قرار داد گفت: تاریخ قضاوت خواهد کرد آنهایی که قصد داشتند شیوه زیستن افغانستان، پاکستان و هند را تحمیل کنند و ادعای آمار سوئیس، انگلیس، فرانسه و آمریکا را از ما داشتند عده ای ما را با کشورهای اروپایی که در اوج برخورداری از همه امکانات هستند، مقایسه و سپس مواخذه می‌کنند که چرا تعداد مرگهای ما در این حد است و از آن طرف وقتی ما برای اجرای پروتکل ها ایستادگی می کنیم انتظار دارند شبیه کشورهایی زندگی کنیم که اصلا پروتکل در آنجا معنایی ندارد.

130 هزار تخت قرنطینه در کنار هم در کشور ایجاد کردیم

نمکی به سفر اخیر خود به مشهد مقدس اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در طول هشت روز هزار و 32 پرواز به این شهر در پیک کرونا از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است؛ در هتل ها، بازارها و حرم مقدس دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شوند این در حالی است که کادر درمان و بسیج در کنار هم شبانه روز تلاش کردند و همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند اما عده‌ای کار را رها کرده‌اند، به همین دلیل ما در ته این رودخانه در حال جمع آوری جنازه هستیم. منصفانه نیست که عده‌ای با کبریت و بنزین در دست آتش بزنند و ما در کنار هم آتش نشانان مظلوم این سرزمین باشیم و همه از ما انتظار داشته باشند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: این‌که چطور شد که این همدلی و وفاق باز هم به پیک دیگری کشیده شد و مرگ مردمان این سرزمین به بالای 500 نفر رسید، همه را پیش بینی کرده بودم و همه را مکتوب و مرحله به مرحله نوشتم و آخرین نامه غیر محرمانه من نامه اخیرم به رهبر انقلاب بود که ایشان هم با حمایتی که دارند بلافاصله ارجاع فرمودند. از این عادی انگاری به غیر این نتیجه نمیشد انتظار داشت.

وی دستاوردهای بسیج و وزارت بهداشت را در این پنچ گام بسیار موفق دانست و گفت: 130 هزار تخت قرنطینه در کنار هم در کشور ایجاد کردیم اما موفق نشدیم حتی یک نفر را به قرنطینه ببریم. هیچ جای دنیا اپیدمی را با خواهش، تمنا، مرگ من و جان من کنترل نمی‌کنند. ما از همراهی کار فرهنگی و بهداشتی با کار محکم برای اعمال پروتکل محروم شدیم. والله ما در دوارن کرونا کم نگذاشتیم یکی از نقصان‌های ما این بود که قدرت محکمی در کنار خود نداشتیم.

آزمایشات را به روزانه 130 هزار عدد رساندیم

نمکی با اشاره به اهمیت تاب آوری گفت: متأسفانه پشتیبانی‌های لازم از بسیج و ما انجام نشد؛ حداقل‌هایی که نیاز داریم را برای همکاران سلامت به ما ندادند. هنوز بخشی از آن یک میلیاردی که حضرت آقا در 14 فروردین 99 فرمودند دریافت نکرده‌ایم و بخشی هم که دریافت کردیم قطره چکانی بود که پایه پولی تغییر نکند مثل فرد تشنه‌ کام که در کویر باشد و ما قطره قطره به او آب بدهیم.

وزیر بهداشت افزود: در بحث کیت هم همینطور بود. ما آزمایشات را به روزانه 130 هزار عدد رساندیم. وقتی که کرونا شیوع پیدا کرد ما کیت نداشتیم و دوستانمان شبانه روزی تلاش کردند و کیت طراحی کردند. ما کیت را در کشور ساختیم و قیمت آن را به نصف و یک سوم رساندیم.

گام های درست، علمی و منطقی برداشتیم

وی تصریح کرد: من نمیگویم که دیگران نامردی می کنند دیگران هم شاید بیش از این بضاعت نداشتند؛ نمی خواهم کسی را متهم کنم . امروز ما در عرصه‌ای قرار گرفتیم که متاسفانه ویروس دلتا با قدرت سرایت چند برابر، افراد جوان را به مراتب بیشتر گرفتار می کند. من تاسف میخورم برای مرگ یک شهروند اما اگر برخی از تمهیدات ما نبود امروز باید شاهد مرگ های بالای 1200 تا 1300 بودیم.

نمکی با بیان اینکه ما گام های درست، علمی و منطقی برداشتیم و ساعت ها طرح دادیم اما ملزومات آن را نداشتیم، گفت: اگر هرگام دیگری برداریم و اگر این ماشین تولید بیمار را خاموش نکنند ما زیر این بار له می شویم. ما امروز در کنار فرمانده ارجمند سپاه، بسیح و عزیزانمان در استان‌ها و وزارت بهداشت در پاسخ به فرمان فرمانده دلمان می خواهیم گام جدیدی برداریم اما در این گام جدید چیز جدید و حرف جدیدی از نظر مبانی علمی نداریم. معتقدیم همان که طراحی شده باید خوب اجرا شود. کرونا یک پدیده صرفا بهداشتی و درمانی نیست؛ کرونا یک پدیده اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است. تاریخ نشان خواهد داد که مثل طاعون که همه مناسبات اروپا را تغییر داد کرونا هم همه مناسبات جهان را تغییر خواهد داد.

پیوند ما و بسیج به عنوان یک سرمایه برای روزهای سخت خواهد بود

وزیر بهداشت اظهار کرد: پیوند ما و بسیج به عنوان یک سرمایه برای روزهای سخت خواهد بود. بحران‌های عظیمی در نظام سلامت در دنیا در پیش رو داریم. تردید ندارم که اگر یک ماشین بنزین نداشته باشد با اعتقاد صرف نمی توان جلو رفت. باید با پروتکل شکنی مقابله کرد.

وی در ادامه به واکسیناسیون اشاره و خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که در واکسیناسیون هم درکنار عزیزان بسیج هستیم، پس از مدت ها که دوست و دشمن ما را در تامین واکسن تنها گذاشتند. خود این مقوله هم گفتنی هایی دارد که اگر بگوییم بعضی از مناسبات خدشه وارد می شود. 120میلیون واکسن تا مهر و آبان برنامه ریزی کردیم. خوشحالم برادری که به جای من معرفی شد برادری است که جبهه و جنگ و بسیجی را می شناسد، عزیزی از جنس بسیج و اعتقادات بسیجی است. بنده هم به عنوان یک سرباز همواره در خدمت نظام هستم و این خدمتگزاری تا آخرین نفس افتخار است.

نمکی ادامه داد: از همکارانم در دانشگاه ها درخواست دارم که در ارتقای این حرکت بکوشند. امروز دیگر نیاز نیست از همه تست گرفته شود اگر یک نفر در خانواده ویروس دلتا داشت اصل را بر این بگذارید که همه مبتلا هستند حتی اگر تست آنها منفی بود. قدرت سرایت بسیار بالاست که ما باید تست منفی را منفی کاذب تلقی کنیم. میزان متوسط تست‌های ما 4.6 است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: این همراهی و پیوند وزارت بهداشت و بسیج را سرمایه ای عظیم برای ملت ایران و آینده نظام در همه عرصه ها می‌دانم. امیدوارم از این عرصه گران‌بها بیشتر بهره ببریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا